Toon posts:

adsl router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey,
ik heb al een tijd geleden adsl aangeschaft en helaas ben ik zo dom geweest om een USB modem te nemen :'(. Ik hoorde iets over een router die USB kan verdelen. Kan dat en welke lijkt jullie goed?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

OgWok

U.N.C.L.E.

Eeeh, niet doen (weet ook niet of het kan). :? ADSL ethernet router kopen Vigor of Repotec en een paar netwerkkaarten. Bv. Realtek ben je ven alle gezeur af

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op zaterdag 17 november 2001 15:53 schreef OgWok het volgende:
Eeeh, niet doen (weet ook niet of het kan). :? ADSL ethernet router kopen Vigor of Repotec en een paar netwerkkaarten. Bv. Realtek ben je ven alle gezeur af
wat moet je nu met een ethernetrouter???? hij heeft een USB-modem, dus dan lijkt t me logisch om gewoon je USB-modem op een PC te zetten, in je pc een netwerkaartje en draaien maar.........dus gebruik je je pc als een soort router. Als je toch nog naar ethernetmodem wilt zul je een losse modem moeten aanschaffen. Neem dan meteen zo'n standaard Speedtouch Home, tweak em en je hebt een ook meteen een ethernetrouter.......lijkt me duidelijk

iRacing Profiel

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Uhm, als het goed is gaat er toch een UTP kabel je modem in ? Je kan (als dat zo is) gewoon een router kopen en de UTP daar in proppen.

Concrete Loop Watercooling

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Op zaterdag 17 november 2001 16:46 schreef FreeRider het volgende:
Uhm, als het goed is gaat er toch een UTP kabel je modem in ? Je kan (als dat zo is) gewoon een router kopen en de UTP daar in proppen.
Eeeeuh, er zit in zijn modem vast geen UTP aansluiting. die zit er alleen als je verstandig genoeg was om de netwerk versie van het ADSL modem te nemen. De USB editie heeft in plaats van UTP dus USB.

Je kan het beste waarschijnlijk doen wat kroegtijger al voorstelde en gewoon je eigen machiene als router laten fungeren. Vergeet dan niet meteen even een firewall te installeren tegelijk met de routerings software. :)

Een ADSL router kopen? Kan ook als je wil, kun je wel meteen dat USB modem weggooien. >:)
Of een oude Pentium opduiken, USB kaartje erin steken en die als dedicated router laten fungeren, kun je meteen daar ook firewll op zetten en je mail centraal op virusjes scannen.

If you can't win fair, cheat!