Toon posts:

[php] config.php schrijven met php

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
$content = ("<?php\r\n$host = (\b"$host1");\r\n$db=(\"$database1\");\r\n$user=(\"$username1/");rn$pass=("$password1\");\r\n?>");
$fo = fopen("config.php", "w+");
fwrite($fo, $content);
fclose($fo);
?>

ik krijg hierbij een dikke vette parse error enzo, en...hij schrijft "$host" niet (duh) maar, hoe kan ik zorgen dat hij die wel gewoon schrijf?? :+

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
enkele ipv dubbele aanhalingstekens gebruiken, of $ escapen met \

en:
code:
1
2
$content = ("<?php\r\n$host = (\b"$host1");\r\n$db=(\"$database1\");\r\n$user=(\"$username1/");rn$pass=("$password1\");\r\n?>");
         ^ tussen haken hoeft niet

je bent ook een paar "-s vergeten te escapen

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het eens proberen :+

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$content = '
<?php
$host = "'.$host1.'";
$db="'.$database1.'";
$user="'.$username1.'";
$pass="'.$password1.'";
?>';
?>

ongetest, maar het zou moeten werken..

je script zelf even op syntax-fouten nalopen zou leuk zijn, het zit echt helemaal schijtvol met kleine foutjes (of het is topix..)

Verwijderd

je moet nog veel meer escapen denk ik, ik weet effe niet zogauw wat allemaal, maar ik zou \r\n\$host enzo ervan maken. Ook dit ?> lijkt mij een beetje vreemd voor de parser. Misschien de string op linke plaatsen opbreken?
"<" . "?php\r\etc" . "etc"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al, :)
hier is het scriptje :) ik had ook een / verkeerd staan, en ergens stond een b die er niet tussen hoorde :)
maar, ik had idd de ""jes door ''jes vervangen, en ik had een / voor de $ gezet, en nu doet ie het, ik zal het sciptje nog wel efven geven, voor diegene die hem nodig hebben 8-)
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
$content = ("<?php\r\n\$host = ('$host1');\r\n\$db=('$database1');\r\n\$user=('$username1');\r\n\$pass=('$password1');\r\n?>");
$fo = fopen("config.php", "w+");
fwrite($fo, $content);
fclose($fo);
?>

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
ik bedoelde eigenlijk de anders "-s, maar goed, als jij zegt dat ie werkt...

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op vrijdag 16 november 2001 22:12 schreef Joosie het volgende:
ik heb het al, :)
als je de volgende keer nou nog een half uurtje nadenkt voordat je een topic opent zou het forum hier een stuk netter en leuker en gezelliger zijn.. (ik zou je nu een schuldgevoel aan kunnen praten, maar daar heb ik geen zin in :) )
Pagina: 1