Toon posts:

bios update risico a7v266

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

mijn pc draait dus superklote, heb meerdere topics over geschreven. maar ik kan nog een ding uitproberen en dat is bios updaten.

ik heb nu versie 1002b ofzo, maar op tweakers.net staat dat er eentje van1005 er uit is. maar toen ik ff op asus.com ging kijken stond 1005 er helemaal niet op :? (beta ofzo) daar staat wel 1002c (er is ook 1003 final op de ftp server)

welke moet ik nou installeren???? wat zijn de risico's en zou dat mijn probleem kunnen oplossen (pc is superonstabiel/ blauwe beelden etc.)

IK GA HET DUS MET AFLASH.EXE DOEN. en die 1005 is een 003 bestand?? normaal??

ok help me aub

alvast bedankt

volley

Verwijderd

Het enige risico wat ik me kan bedenken bij het flashen, is dat als je pc vastloopt ofzo, tijdens het flashen, dan heb je een flink probleem, want dan start dat ding gewoon niet meer op. Dan is het maar te hopen dat ASUS een speciaal apparaatje heeft liggen om je mobo weer goed te krijgen,
je bios dus alsnog ff flashen met dat speciale apparaatje.

Verder is er eigenlijk geen risico, als de oude versie toch beter blijkt te zijn dan de nieuwe, kun je gewoon weer de oude terugzetten. (dit geld alleen bij aflash.exe, bij ASUSUpdate kan dat nl. NIET, een nieuwe bios-versie overschrijven met een oude versie)

Verder kan ik je geen advies geven welke bios-versie lekker loopt op de ASUS A7V266, ik heb geen ervaring met dat moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
hebben andere mensen hiermee wel ervaring??

Verwijderd

gewoon flashe ,....ik heb bij asus emmen al duizenden borden geflashd.
en loopt ie vast dan loopt ie vast,...
dan zoek je gewoon een zelfde type mobo en doe je de wissel truc

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 16:08

Keida

wysiwyg

ik heb 1002c en die werkt perfect, ook updaten werkt prima, ff lezen in manual van Asus die je erbij hebt gekregen, het is allemaal niet zo moeilijk....

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Heb de 1003 final.
Geen enkel probleem,maar merk ook echter geen verschil met de 1002.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bios updates zijn vooral erg risicovol als de stroom uitvalt, zoals gister 2 keer in de kop van noord-holland. ik was dus gister het bios aan het flashen van mijn tyan thunder k7 toen de stroom halverwege uitviel. nu doet hij niet veel meer. ik ga eens uitzoeken of ik het nuon kan sueen.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op vrijdag 16 november 2001 21:27 schreef Volley het volgende:
hallo

mijn pc draait dus superklote, heb meerdere topics over geschreven. maar ik kan nog een ding uitproberen en dat is bios updaten.

ik heb nu versie 1002b ofzo, maar op tweakers.net staat dat er eentje van1005 er uit is. maar toen ik ff op asus.com ging kijken stond 1005 er helemaal niet op :? (beta ofzo) daar staat wel 1002c (er is ook 1003 final op de ftp server)

welke moet ik nou installeren???? wat zijn de risico's en zou dat mijn probleem kunnen oplossen (pc is superonstabiel/ blauwe beelden etc.)

IK GA HET DUS MET AFLASH.EXE DOEN. en die 1005 is een 003 bestand?? normaal??

ok help me aub

alvast bedankt

volley
Hbe 1005.003 draaien (gewoon ff hernoemen voor Aflash..naar .AWD, dan gaat ie top!)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 10:51 schreef pandora777 het volgende:
Heb de 1003 final.
Geen enkel probleem,maar merk ook echter geen verschil met de 1002.
Hier hetzelfde, no problemo's. En volgens mij maakt het niet uit wat de extensie is van het flash bestand, want 1003 was bij mij een BIN-file en weer geen AWD-file.
Als je het probeert met de huidige extensie dan geeft AFLASH waarschijnlijk vanzelf wel aan dat de file niet goed is.
Pagina: 1