PC instabiel / WinMe / search gebruikt /

Pagina: 1
Acties:

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 22:40

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Oke, ik heb de search gebruikt,
en wilde eigenlijk een second opinion..
Mijn computer is verschrikkelijk instabiel de laatste tijd.
specs hardware:
448 MB ( 1 x 128 MB dane elec,1 x 64 Mb dane-elec ,1x 256Mb dane-elec , 133 MHz )
1x 40 GB seagate en 1 x 20 Gb ook seagate ( beide U-DMA 66 MHz)
Pentium /// (3) 733 MHz , 133 MHz FSB, ( niet overgeklokt ivm instabiliteit)
10x 8x 32X Acer CD-RW
48X A-Open cd-rom
geforce-2 32 MB (card-expert)
2x 10 MB 3com 905xxx netwerkkaart
Creative SBlive!
AX34 Aopen mainboard
Hx-45 Aopen tower ( met 250watt voeding

Software

Windows Me ( originele versie !)
Mcafee (originele versie)
sygate 4.0 originel versie
Logitech muis en keyboard software versie 9.x ( vorige maand )
en sygate firewall.

Als ik kijk naar welke programma's er draaien dan draait er:
- explorer
- cftmon
- sygate
- em_exec ( geen idee wat die doet)
- kbdtray ( idem :? )
- loadqm
- rundll
- i-touch
- systray
- mdm
- ahqtb

Verder uitgebreid op virussen gecheckt.. update gisteren van mcafee, geen virus.

exlorer geeft af en toe de volgende blue screen:
"explorer heeft een algemene beschermingsfout gemaakt in de volgende module rndl386.exe op 0001:0000758A"

suggesties?
ik dacht aan voeding

Verwijderd

Jij zegt dat het pas sinds kort is, dan denk ik dat er in de loop der tijd flink wat fouten in je WinME zijn geslopen. Ff formatteren en dan alles opnieuw installeren is dan vaak de oplossing.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
me vader heeft ook ooit eens winME gekocht maar dat was een grote fout: het is gewoon een bagger versie van windows...

ik had ook altijd vage/rare foutmeldingen en sinds ik winXP heb heb ik daar geen last meer van (ik heb niets veranderd aan me pc dus daar ligt het ook niet aan).

dus mijn conclusie = winME is jouw probleem..

trouwens ik had ook altijd: een paar weken loopt het goed en dan ineens is je gehele windows verneukt.. heel vaag en dat heb ik nog alleen gehad met winME

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
oeps, dat was ik vergeten.
sinds een week of 4. eerst met win98, toen geformateerd,bios winme eroverheen. , toen 2 weken als een zonnetje, en nu weer slecht.

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 21:26 schreef weeraanmelden het volgende:
oeps, dat was ik vergeten.
sinds een week of 4. eerst met win98, toen geformateerd,bios winme eroverheen. , toen 2 weken als een zonnetje, en nu weer slecht.
Wat heb je gedaan in die 2 weken met je systeem toen het wel lekker draaide, allerlei dingen geinstalleerd etc. En heb je toen toevallig Internet Explorer geupdate?

(dat van die reply van dat WinME brak is, hmmmmmm dat is maybe wel zo, mijn ervaring met ME zijn over het algemeen gewoon goed en je ziet maar wee: ME begon niet meteen te zeiken; pas na 2 weken, dus of het aan de algemene bekende instabiliteit van ME zelf ligt, dat betwijfel ik)

• Leipo
  • Niet online
ik zou echt terug gaan naar win98 of verder stappen naar winXP..

ik heb nog geen positieve ervaringen gehad met winME

• Leipo
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 21:29 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan in die 2 weken met je systeem toen het wel lekker draaide, allerlei dingen geinstalleerd etc. En heb je toen toevallig Internet Explorer geupdate?

(dat van die reply van dat WinME brak is, hmmmmmm dat is maybe wel zo, mijn ervaring met ME zijn over het algemeen gewoon goed en je ziet maar wee: ME begon niet meteen te zeiken; pas na 2 weken, dus of het aan de algemene bekende instabiliteit van ME zelf ligt, dat betwijfel ik)
ik heb het nu al 10 keer meegemaakt: eerste paar weken loopt het gewoon goed en dan ineens van de ene op de andere dag mag ik alles weer formateren :( raar maar waar...

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
ie update direkt na de installatie.
voor de rest niets extra geistalleerd
WinMe=brak is te makkelijke conclusie:?
als zeg ik het zelf.

• Leipo
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 21:33 schreef weeraanmelden het volgende:
ie update direkt na de installatie.
voor de rest niets extra geistalleerd
WinMe=brak is te makkelijke conclusie:?
als zeg ik het zelf.
tja makkelijke conclusie maar wel berust op meerdere ervarngen van heel veel mensen.

ik vind het ook een grote fout van microsoft dat ze winME uitgebracht hebben.. het rammelt aan alle kanten.
met winXP hebben ze het tenminste wel goed gedaan.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31
Zet er 2k/XP op en waarschijnlijk zal ie dan wel stabiel draaien.

Verwijderd

Zelf vind ik ook idd de conclusie 'WinME is brak' wel erg makkelijk geroepen. Zelf werk ik al tijden tevreden op ME.

Maar goed, wat ik zag dat het bestandje rndl386.exe een fout veroorzaakt. Wat ik dan vaak doe is dat bestandje ff ergens anders op de hdd parkeren ofzo, dat je pc er ff niet bij kan, dus ff verwijderen als het ware. Soms lost dat weleens wat op. Zorg dan wel dat je een opstartdiskette klaar hebt liggen, zodat je het bestandje vanuit DOS weer kan terugzetten op zijn oude plek, als het dus helemaal niet werkt.

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Mijn advies is: Windows 2K of XP installeren, dat is erg stabiel en je hebt zat geheugen!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Win ME kan stabiel lopen mits je het goed kan configureren en kan onderhouden!!!!!!!! Ik heb een jaar Dualboot win2K/ME gedraaid en ME heeft altijd als een zonnetje gelopen. Tis gewoon een kwestie van weten wat je doet.

Wat jou probleem betrefd -> heb je een checkpoint gemaakt voor systeemherstel? Zo ja -> Systeem herstel draaien. Zo nee -> das niet slim van je volgende keer wel doen maar nu eerst formateren *D

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Windows ME draait bij mij prima, games enzo.. proggies ook wel, beter dan in `98 :)
Je moet ff je filesystem op netwerkserver zetten en systeem herstellen uitschakelen...
Gewoon ff na een schone installatie ff alle benodigde zooi installeren en een image van je windhoos partitie maken :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als pas na een tijd het zaakje brak wordt kan dat liggen aan slechte reepjes (geheugen). Stresstest je memory eens met docmem (www.simmtester.com geloof ik).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 21:35 schreef Leipo het volgende:tja makkelijke conclusie maar wel berust op meerdere ervarngen van heel veel mensen.

ik vind het ook een grote fout van microsoft dat ze winME uitgebracht hebben.. het rammelt aan alle kanten.
met winXP hebben ze het tenminste wel goed gedaan.
Ik wil toch minstens vragen naar al die meerdere mensen, links graag, die problemen hebben gehad met hun WinME.
Of het moeten mensen zijn geweest die problemen hadden en die door iedereen naar Win98 werden teruggewezen, of naar Win98SE, een versie die NA WinME is gekomen :)

Daar niemand ooit eens heeft geprobeerd mensen met WinME problemen ECHT te helpen, hebben we nog steeds deze lul-verhalen. :(

Zoals hierboven al is verteld, onderhoud je WinME (zoals ik ook weer heb ondervond vorige week) en het draait perfect. Gooi er gewoon wat schouders onder en je hoeft niet te updaten ala 285 gulden (WinXP). :(

Als je IE een fout heeft gevonden in een bepaalde module, en hij doet dat meer dan 1 keer per dag, dan moet je gewoon kijken naar een update voor je IE5.x .. Neem trouwens NIET de IE6.0 die je nu opgedrongen krijgt, die is nog iets erger !!

Jouw fout zit echter in de Explorer, die misschien wel geintegreerd is met IE, maar toch ook niet helemaal. Ik heb ook zo'n erg irri foutje gehad, en ik heb eerst m'n Directx ge-update (klinkt gek, ja), en daarna op de update site gekeken naar het Pakket Belangrijke Updates, en die alleen geinstalleerd... meteen alle fouten de wereld uit.

Misschien dat dit je helpt. En luister niet naar al die eikels die je om zeep willen helpen met WInXP, want dat is ook niet alles !!

Jord.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
heb bij mijn broertje winme geinstalled en draait al 2maanden zonder gekut. dus ik denk niet dat het aan winme ligt. of misschien heb ik geluk :) :z

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
iedereen bedankt voor de tips.
ik heb de rndl386.exe gekopieerd van een andere me machine.
fout melding komt nu niet meer.

wel heel vreemd, ik had een 3com upc/chello netwerkkaart er in zitten, die heb ik nu vervangen voor een sitecom nic. en nu geen fouten meer . machine is superstabiel en draait weer als een zonnetje.

Dus ME is prettig om mee te werken.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04
Op vrijdag 16 november 2001 21:18 schreef weeraanmelden het volgende:

- em_exec ( geen idee wat die doet)
- kbdtray ( idem :? )
em_exec is voor je Logitech muis (voor de knoptoewijzing etc.)

kbdtray is wellicht voor je keyboard voor de multimedia knoppen (als je die hebt...) :? En 't zal wel in je tray staan zo aan de naam te zien ;)

Verwijderd

Tja....

Ik had ook ME en in de eerste maanden best goed eigenlijk.
Hoorde wel vaak de comp blazen omdat ie toch wel ietwat warm werd....ahum.....laatste maand ook veel vastlopers en blauwe schermen.
Nu sinds een paar dagen XP , en wat me vooral opvalt , je hoord de comp niet meer , op geen enkel moment.
Programma'sgaan beter, sneller perfect gewoon .
Denk dus toch ook dat ME niet zo goed is/was.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op vrijdag 16 november 2001 21:57 schreef Spleasure het volgende:
Mijn advies is: Windows 2K of XP installeren, dat is erg stabiel en je hebt zat geheugen!
Lekkere adviesen geef jij...
Ik heb ook xp erop gezet om te testen wist niet hoesnel ik terug moest...
Game ondertseuning zuigt, stabiel? nee niet echt heb ook de nodige crashes gehad, ja ik weet het er zijn mensen die roepen mijn pc staat 24/7 aan maar wat doe je er dan mee?
Ik gebruik mijn pc zeer actief en doe meerdere dingen tegerlijkertijd en iedereen die zijn pc ECHT gebruikt zou dat beamen dat vastlopers erbij horen zeker omdat ze 9 van de 10 keer door andere programma's veroorzaakt worden en niet door windows...
Meeste vastlopers die ik heb worden veroorzaakt door mijn videokaart (viper 2) maar daar zijn al ruim 1 jaar geen nieuwe drivers voor verschenen namelijk.
Onstabiliteit wordt vaak juist veroorzaakt door brakke drives en teveel gekloot met je pc dus het zogenamde tweaken en een onstabiel systeem creeren voor hooguit 5% snelheids performance...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31
Een goed besturingssysteem zorgt ervoor dat als een programma crasht niet het hele systeem crasht! Dat is het verschil tussen Win9x en Win2k/XP. Verder is het besturingssysteem zelf bij 2k/XP een stuk stabieler dan bij 9x. Als Windows XP of 2k vaak crasht dan doe je iets niet goed, waarschijnlijk brakke drivers. Windows ME is bij veel mensen nog onstabieler dan 95 en 98. Dus als iemand een onstabiel systeem heeft en WinME gebruikt is het beste advies dat je kan geven: zet 2k/XP erop. Ik heb zelf vroeger ME gebruikt en dat was een ramp, 2k/XP zijn veel stabieler. Ik heb met Windows XP nog nooit een blue screen gehad, met Windows ME had ik er 2 per dag.

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
maar het nadeel van 2K is de compatibiliteit met spellen, sharewares en oudere spellen.
Ik ben niet de enige gebruiker van de pc, en door 2K zijn er oudere branchegerichte programma's niet meer te gebruiken. hiervan zijn bijna geen updates te krijgen of er is gewoonweg geen ondersteuing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 17 november 2001 02:21 schreef Jorden het volgende:
.. of naar Win98SE, een versie die NA WinME is gekomen :)
Dacht 't niet.....98SE is van eind 99, ME heeft een latere release date.
Daar niemand ooit eens heeft geprobeerd mensen met WinME problemen ECHT te helpen, hebben we nog steeds deze lul-verhalen. :(
Pardon?

MS weet van een groot memleak in ME af maar doet er niks aan in verband met de release van XP waar ze iedereen op willen hebben, reden genoeg voor mij om ME links te laten ligen en er in een wijde boog omheen te lopen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1