Toon posts:

[Java] Java omzetten in aplett/javascript

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben met java bezig. Heb een programma'tje gebouwd, en nu vroeg ik mij af of iemand weet of er programma's zijn die uit 'gewoon' java (dus geen publicclasses etc) een applet kunnen genereren, wat ik dan bijvoorbeeld via een browser kan aanroepen. Voordat ik alles om ga schrijven is het wel handig om te weten of ik niet al het werk veel makkelijk zou kunnen doen ;)
Tnx :7

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
java omzetten in javascript kan uiteraard niet (java en js hebben vrijwel niets met elkaar te maken). naar een applet is toch niet zo moeilijk ?
code:
1
...zijn die uit 'gewoon' java (dus geen publicclasses etc)...

'gewoon' java en geen public classes, ik zie het verband niet echt :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 21:08 schreef marcusk het volgende:
java omzetten in javascript kan uiteraard niet (java en js hebben vrijwel niets met elkaar te maken). naar een applet is toch niet zo moeilijk ?
code:
1
...zijn die uit 'gewoon' java (dus geen publicclasses etc)...

'gewoon' java en geen public classes, ik zie het verband niet echt :?
Laat maar hangen dan =) Ik pak dat boek van een decimeter dik wel ff uit de kast :) Staat van alles in. Over die publicclasses, foutje! haal de boel een beetje door de war hier =) Ik ga maaris aan de slag...

tnx anyway

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
JavaScript naar Java kan WEL , met Mozilla Rhino kun je dit gemakkelijk doen. Kijk maar es op hun website http://www.mozilla.org. Maar ik weet niet of dit antwoord is op je vraag ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Applet en Frame zijn beiden subclasses van Java.awt.Container. Als je daar rekening mee houd, moet je voor je applicatie alleen een main schrijven, en voor je Applet de Applet specifieke methodes implementeren. Verder moet je een beetje rekening houden met de beperkingen van een applet (Sockets en files lezen en schrijven) en dan hoef je zelfs maar 1 programma te schrijven die als applicatie en als applet gebruikt kan worden!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MisterData
Wat jij zegt is idd goed mogelijk. Voor de mensen die het nog niet snappen hier ff een voorbeeldje :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
public class Blaat extends Applet {
 public void init() {

}

public Blaat() {
 }

public static void main(String[] args) {
  Blaat myBlaat = new Blaat();
  blaat.init();
 }

}

:)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik snap niet wat er moeilijk wordt gedaan. Je moet GUI onderdelen nooit extende van (J)Frame, (J)Window, (J)Dialog of (J)Applet.

Schrijf je GUIs gewoon als extensies van (J)Panel en plaats ze in het hoofd component (frame, applet, wat dan ook) waarvoor je het wilt gebruiken... Klaar. :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• MisterData
jaah dat kan ook maar dan heb je uiteindelijk toch echt zo'nding nodig die dus de door jou gemaakte (J)Panellaat zien in een JFrame !

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zaterdag 17 november 2001 17:35 schreef MisterData het volgende:
jaah dat kan ook maar dan heb je uiteindelijk toch echt zo'nding nodig die dus de door jou gemaakte (J)Panellaat zien in een JFrame !
Ach, mbravenboer is op het gebied van java altijd al een stap vooruit :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
MisterData: jaah dat kan ook maar dan heb je uiteindelijk toch echt zo'nding nodig die dus de door jou gemaakte (J)Panellaat zien in een JFrame !
Uiteraard, maar dat hoef je niet te doen door middel van inheritance... Via een soort delegatie (simpel gezegd: je stopt een panel in een frame) kan je dat veel beter oplossen. Inheritance moet je altijd proberen te voorkomen. Je legt je soms namelijk teveel vast....

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1