[3D] ... WOW!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vulpes_Vulpes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02-2022

Vulpes_Vulpes

SELECT * FROM internet

Topicstarter
Jemig he! :9~ Dit is nog eens een 3d engine!

http://www.theproduct.de/index.html

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 14:37

collin

Who da man !!

:z :Z Boring! :Z :z

( >:) :P hehe nee hoor vet gaaf Vulpje >:) )

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Oud maar wel leuk... volgens mij is hier al een topic over geweest maar dat kon ook op flipcode zijn geweest (Weet het niet precies meer)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Leuk dat ze dat in 64Kb hebben weten te stoppen..

• Vulpes_Vulpes

Vulpes_Vulpes

SELECT * FROM internet

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 20:55 schreef mgfun het volgende:
Oud maar wel leuk... volgens mij is hier al een topic over geweest maar dat kon ook op flipcode zijn geweest (Weet het niet precies meer)
Ik had het nog nooit gezien en ik vond het wel het delen waard. :) Maarja... Het loopt niet echt storm :'( Gegege

Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera

• Xandrios
  • Laatst online: 14:21
damn !

dat alles in 64KB ?!?!?!

je zou dneken dat alleen het midi-muziekje al 64KB is :P

errug :9 idd :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 16-09 15:51

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 16 november 2001 20:47 schreef Vulpes_Vulpes het volgende:
Jemig he! :9~ Dit is nog eens een 3d engine!

http://www.theproduct.de/index.html

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Dat is de directX engine hoor ;)
Dit is 'gewoon' een 64KB demo uit de demoscene, is allemaal erg knap maar het is dus geen eigen engine. En mooi :? Voor 64 KB is het mooi maar het kan natuurlijk veel mooier.

Verwijderd

Ik had het nog nooit gezien en ik vond het wel het delen waard. :) Maarja... Het loopt niet echt storm :'( Gegege
Het is toch vrij rustig op GoT nu, meeste tweakers zijn nu andere dingen aan het doen. Verder is het een hele leuke demo maar niet echt knap omdat het DirectX gebruikt en geen eigen engine zoals dat in de goede oude tijd was. vooral de aftiteling is leuk :) moet je maar eens lezen.

Toch bedank voor het Delen met ons :)

Edit:
[topic=288480/1/100]

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

mmmjaa... wel leuk. Die textures zijn eerder handig, voor bij UTEdit :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Het is allemaal hartstikke mooi en aardig, toch vinnik een demo van een meg of 5 er veel professioneler uitzien dan dit (ja logisch :) ) maar wat is ingodsnaam de drang om zoiets in 64k te krijgen?

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 16:11 schreef SFie het volgende:
Het is allemaal hartstikke mooi en aardig, toch vinnik een demo van een meg of 5 er veel professioneler uitzien dan dit (ja logisch :) ) maar wat is ingodsnaam de drang om zoiets in 64k te krijgen?
Het is hoe dan ook, directx of niet, wel echt geniaal....procedural textures van dit niveau, en een zelf geschreven soundsynth in 16Kb blijft echt knap.....
Zeker van de W&G'ers die toch al gauw jpg's van meer dan 100Kb produceren had ik wel wat meer oehh..en ahhh verwacht...
Dit is echt knap, en zelfs de Demo puriteinen kunnen niet ontkennen dat dit een der beste 64K'ers sinds tijden is.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 16:14 schreef B-Top het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook, directx of niet, wel echt geniaal....procedural textures van dit niveau, en een zelf geschreven soundsynth in 16Kb blijft echt knap.....
Zeker van de W&G'ers die toch al gauw jpg's van meer dan 100Kb produceren had ik wel wat meer oehh..en ahhh verwacht...
Dit is echt knap, en zelfs de Demo puriteinen kunnen niet ontkennen dat dit een der beste 64K'ers sinds tijden is.
Ja klopt helemaal mee eens...ik heb ook 100-ebn 64k demotjes gekeken en heb ook een compleet demo archief op mijn hd staan en weet ook wel dat dit zeer knap is...

...maar tegenwoordig willen de mensen toch wel iets meer...in 64k kun je gewoon niets meer kwijt waarover ik tevreden zou zijn...
als je dezelfde demo draait met een vette mp3 soundtrack van 3mb en met goede en scherpe 256*256 textures en iets complexere models, iets dat die lui ongetijfeld kunnen, dan zou die er toch 100 keer zo goed uit zien?
is die drang om die zooi in 64k dan zo groot dat het ten koste van de mooiigheid van de demo gaat? Demos als Kasparov (4.3M) (Al veel betere textures, chilling camera werk, Soundtrack waar je kippevel van krijgt) en Lapsus (9.3M)(Met extreem goede models, textures en zeer aparte sound)
Zijn naar mijn mening toch echt 100 keer mooier dan zo'n cheap-uitziende 64k demo...

• Vulpes_Vulpes

Vulpes_Vulpes

SELECT * FROM internet

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 16:11 schreef SFie het volgende:
http://ms.demo.org/ :)
Maak een zo vet mogelijk product met maar 64KB. Is wel een uitdaging toch?

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07
Op zaterdag 17 november 2001 16:19 schreef SFie het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal mee eens...ik heb ook 100-ebn 64k demotjes gekeken en heb ook een compleet demo archief op mijn hd staan en weet ook wel dat dit zeer knap is...

...maar tegenwoordig willen de mensen toch wel iets meer...in 64k kun je gewoon niets meer kwijt waarover ik tevreden zou zijn...
als je dezelfde demo draait met een vette mp3 soundtrack van 3mb en met goede en scherpe 256*256 textures en iets complexere models, iets dat die lui ongetijfeld kunnen, dan zou die er toch 100 keer zo goed uit zien?
is die drang om die zooi in 64k dan zo groot dat het ten koste van de mooiigheid van de demo gaat? Demos als Kasparov (4.3M) (Al veel betere textures, chilling camera werk, Soundtrack waar je kippevel van krijgt) en Lapsus (9.3M)(Met extreem goede models, textures en zeer aparte sound)
Zijn naar mijn mening toch echt 100 keer mooier dan zo'n cheap-uitziende 64k demo...
64k is toch wel ff HEEL iets anders dan 4.3mb of niet?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A vind het erg dope :)

64k? Ach mietjes, doe maar mee aan 5k :) Website in 5k bouwen, maar zonder dollen, dit is een leuk filmpje

* Yellow|A verbaast dat Vulpes dinges ;) hier in W&G is :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

dit is een leuk filmpje
Hoe durf je dit een 'filmpje' te noemen |:(

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 16:19 schreef SFie het volgende:

[..]

Sure, maar 64Kb moet je dus ook niet gaan vergelijken daarmee....dan kan je wel zeggen dat size doesn't matter, maar het is al jarenlang een compo onderdeel om 64Kb te doen.....ikzelf kan 64Kb in die klasse goed waarderen...

Lapsus zijn soundtrack is GEWELDIG!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Krijg 'm hier niet echt aan de gang.

Hij gaat full screen, vervolgens gaat ie terug naar de desktop en zegt 'dx error'. Meer niet.

:?

WinXP (met DX 8.1 dus) op onderstaand systeem.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Op zaterdag 17 november 2001 19:24 schreef mgfun het volgende:
* Yellow|A durft best veel

|{ brrr }] |

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 19:24 schreef mgfun het volgende:

[..]

|:(

hoe durf je dit filmpje onbeargumenteerd af te kraken

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sfie: imo zijn kasparov en lapsus helemaal niet zo geweldig... probleem is natuurlijk dat je demos/intros op 2 manieren kunt bekijken... als programmeur zijnde of niet. Die 64k intro van farbrausch ziet er misschien minder "flistend" uit dan een demo zoals kasparov of lapsus, maar de achterliggende technieken zijn veel interessanter (procedural textures, softsynth, generated geometry ed).

Bij de normale demos zoals kasparov en lapsus zijn daarentegen nou niet echt vernieuwend te noemen... beetje het standaard werk. Een willekeurig spel ziet er ws hetzelfde zo niet beter uit. Creativiteit is meestal ver te zoeken (op n gegeven moment worden tunneltjes, metaballs, particles en additive cubes vrij saai)...

Dat is ook n beetje het probleem met demos tegenwoordig denk ik... te weinig creativiteit, te weinig effecten waar je echt van denkt "WOW"...

Kan me niet echt herinneren dat er in de afgelopen 2 jaar een demo uit is gekomen waar je steil van achterover sloeg iig... daarom zijn die 64k (en 4k) intros eigenlijk een stuk interessanter... doordat je n limiet hebt moet je toch wat gaan pongelen om er wat vetst van te maken, terwijl je bij normale demos bijna geen limiet hebt... naja, 10 mb max ofzo, maar dat is een zee van ruimte natuurlijk.

owja, die track van lapsus is idd wel kewl :) komt van radix d8 ik

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 19:46 schreef Lone Gunman het volgende:
Sfie: imo zijn kasparov en lapsus helemaal niet zo geweldig... probleem is natuurlijk dat je demos/intros op 2 manieren kunt bekijken... als programmeur zijnde of niet. Die 64k intro van farbrausch ziet er misschien minder "flistend" uit dan een demo zoals kasparov of lapsus, maar de achterliggende technieken zijn veel interessanter (procedural textures, softsynth, generated geometry ed).

en nog veel meer dat niet van belang is op mijn antwoord
Ik ben het helemaal met je eens dat het wat betreft programmeer werk een veeel grotere uitdaging is om een 64k intro te maken, maar ik heb het ffies over het resultaat, een demo was en is nog steeds een manier om dignen te laten zien die je van je pc niet zou verwachten, nu was dat vroeger altijd dat WoW effect in 64k demootjes omdat er nou eenmaal geen 3dsmax was en geen photoshop (SFie herinnerd Triton die een compleet schaakbord in mekaar heeft gemodeld in raw code) Allemaal hartstikke knap, maar vandaag de dag wordt denk ik door de meeste mensen een mooi beeld veel beter gewaardeerd dan een kleine filesize...
Bij de normale demos zoals kasparov en lapsus zijn daarentegen nou niet echt vernieuwend te noemen... beetje het standaard werk. Een willekeurig spel ziet er ws hetzelfde zo niet beter uit. Creativiteit is meestal ver te zoeken (op n gegeven moment worden tunneltjes, metaballs, particles en additive cubes vrij saai)...
Heb jij ze wel bekeken?
Dit zijn volgens mij geen normale demos

In kasparov is het gebruik van bsp maps zeer uniek en ook het camera path is zeer goed gedaan, verder kunnen ze 10 minuten boeien met eigenlijk 1 scene (en een scene met 100en spinnetjes om te laten zien dat ze ook goed kunnen coden) Dit is heel wat anders dan de meta-balls en tunneltjes zoals je in iedere std demo ziet

Verder lijkt me Lapsus wat coding betreft niet veel aan (op die pluisdingen ofzow na), maar daar gaat het hier ook niet om, deze demo haalt het uiterste uit je pc, met superstrakke high polygon models en uitermate goede textures, echt iets zoals de demo er vandaag de dag uit moet zien. De definitie van een demo is nml nog altijd laten zien wat je computer kan.
En bij 64k demotjes laat je je pc eerst ffies flink decompressen en daarna is het een eitje voor je pc, en het resultaat is dan altijd nog slappe gegenereede textures en een supergoedkope mod-soundtrack die je vandaag de dag nog beter krijgt door midis te gebruiken op een goede soundcard.

blabla ik zou nog dagen door kunnen lullen :)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 19:46 schreef nelis het volgende:

[..]

Demos zijn veel knapper dan filmpjes omdat ze nog steeds dmv programmeerwerk realtime door je pc op het beeld getovert moeten worden ofzo :)

• Lone Gunman
  • Niet online
uiteraard heb ik ze bekeken... al is dat weer een hele tijd terug :)

maar imo hoeft een demo helemaal niet het uiterste uit je pc te persen, belangrijker vind ik dat er gewoon echt nieuwe effecten inzitten... en dat doen de demos die jij aandraagt nu absoluut (of bijna ;) ) niet...

kasparov is bv wel aardig als je het de eerste keer ziet... maar verder dan mooie objecten/camerapaths/textures gaat ie niet echt... zelfde voor lapsus...

tis trouwens niet zo dat ik die demos helemaal ruk vind ofzo, ze zijn best aardig imo... maar om nou te zeggen dat ik hier spontaan van mn stoel flikker als ik ze bekijk... nah

ow en dat demos veel "knapper" zijn dan animaties... daar zou je een hele nieuwe discussie over kunnen houden.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik ben werkelijk trots op de demo-scene. Bij die 'the product' zijn de textures compleet mishandeld als ik hem bekijk, achterlijk uitgerekt en zo, zal wel aan mijn voodoo 5 5500 64mb liggen. Ik vind die 64kb-rem trouwens wel heel cool, dat vraagt veel programmeer-creativiteit.

Kasparov vervolgens is leuk, want ik kan eindelijk eens 4xFSAA aanzetten zonder beeldhaperingen, maar verder gebeurt er helemaal niks in, behalve dat ie na twee minuten compleet vastliep, behalve de muziek.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 23:06 schreef SFie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat het wat betreft programmeer werk een veeel grotere uitdaging is om een 64k intro te maken, maar ik heb het ffies over het resultaat, een demo was en is nog steeds een manier om dignen te laten zien die je van je pc niet zou verwachten, nu was dat vroeger altijd dat WoW effect in 64k demootjes omdat er nou eenmaal geen 3dsmax was en geen photoshop (SFie herinnerd Triton die een compleet schaakbord in mekaar heeft gemodeld in raw code) Allemaal hartstikke knap, maar vandaag de dag wordt denk ik door de meeste mensen een mooi beeld veel beter gewaardeerd dan een kleine filesize...
[..]

Heb jij ze wel bekeken?
Dit zijn volgens mij geen normale demos

In kasparov is het gebruik van bsp maps zeer uniek en ook het camera path is zeer goed gedaan, verder kunnen ze 10 minuten boeien met eigenlijk 1 scene (en een scene met 100en spinnetjes om te laten zien dat ze ook goed kunnen coden) Dit is heel wat anders dan de meta-balls en tunneltjes zoals je in iedere std demo ziet

Verder lijkt me Lapsus wat coding betreft niet veel aan (op die pluisdingen ofzow na), maar daar gaat het hier ook niet om, deze demo haalt het uiterste uit je pc, met superstrakke high polygon models en uitermate goede textures, echt iets zoals de demo er vandaag de dag uit moet zien. De definitie van een demo is nml nog altijd laten zien wat je computer kan.
En bij 64k demotjes laat je je pc eerst ffies flink decompressen en daarna is het een eitje voor je pc, en het resultaat is dan altijd nog slappe gegenereede textures en een supergoedkope mod-soundtrack die je vandaag de dag nog beter krijgt door midis te gebruiken op een goede soundcard.

blabla ik zou nog dagen door kunnen lullen :)
Was je ondertussen misschien al achter gekomen dat het moraal van deze demo niet de kwaliteit is maar de gruwelijk kleine grootte. Ik werk dagelijks met dit soort geintjes, maar 64K is echt heel erg klein kan ik je zeggen.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op zaterdag 17 november 2001 23:06 schreef SFie het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat het wat betreft programmeer werk een veeel grotere uitdaging is om een 64k intro te maken, maar ik heb het ffies over het resultaat, een demo was en is nog steeds een manier om dignen te laten zien die je van je pc niet zou verwachten
Dwingt zo'n 64K demo dan niet veel meer respect af dan een 10Mb lomp ding?

Flickr

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

En verwacht je deze demo dan als je ziet dat die 64 K is? :D Ik denk dat er hier wat al te luchtig op gereageerd wordt. Dat dit in 64K past is ziek, achterlijk en belachelijk. Ik sloeg WEL achterover van verbazing! dit is niet normaal meer. Moet je nagaan als je een game maakt met deze technieken, dan zou je iets als UT kunnen maken en dat op een floppie zetten, en dan nog vette ruimte overhouden.

HALLOO!!! VIER_EN_ZESTIG_KILO_BYTES.

is het "niet cool" om hierover verbaasd te zijn? of mis ik wat

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Vulpes_Vulpes

Vulpes_Vulpes

SELECT * FROM internet

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 19:18 schreef Yellow het volgende:
...

* Yellow|A verbaast dat Vulpes dinges ;) hier in W&G is :)
Vulpje is bijna iedere dag in W&G. :) Maar ik post alleen 'zinnige' opmerkingen :+ :P *D

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A is ook erg zinnig vandaag

Ik ben het wel eens met Clay, gorte respect voor 64k dingetjes. Nouja grote respect voor iedereen die alles kloek en klein weet te houden :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 19:46 schreef nelis het volgende:

[..]

onbeargumenteerd :? Ik geef toch duidelijk aan dat ik de demo's van de goede oude tijd beter vind omdat die nog een eigen software enigne hebben wat ik 1000x knapper vind dan een stel DirectX functies die het leven van een programmeur zo makkelijk maken dat ie eigenlijk alleen een paar plaatjes hoeft te genereren wat wel heel erg simpel is.

Verder is dit geen film omdat een film bestaat uit een stel prerendered beelden en deze realtime zijn. Trouwns ik neem aan dat dit een grapje was en dat ik dit dus voor nix getypt heb :)

Ps. Ik bekijk dit idd als programmeur zijnde.

Verwijderd

Krijg een DX-Error in Windows XP Prof.

Bah!!!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35
Op zaterdag 17 november 2001 19:29 schreef rb338 het volgende:
Krijg 'm hier niet echt aan de gang.

Hij gaat full screen, vervolgens gaat ie terug naar de desktop en zegt 'dx error'. Meer niet.

:?

WinXP (met DX 8.1 dus) op onderstaand systeem.
heb je wel de nieuwste drivers van je video kaart

Verwijderd

Uhh, zijn de standaard WinXP Drivers ineens niet goed genoeg meer???

Heb net gekeken maar de ATI Rage LT Pro in mun notebook heeft geen nieuwere drivers dan diegene die bij WInXP zitten, daar kan ik dus niets aan doen...

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:05 schreef mgfun het volgende:

[..]

onbeargumenteerd :? Ik geef toch duidelijk aan dat ik de demo's van de goede oude tijd beter vind omdat die nog een eigen software enigne hebben wat ik 1000x knapper vind dan een stel DirectX functies die het leven van een programmeur zo makkelijk maken dat ie eigenlijk alleen een paar plaatjes hoeft te genereren wat wel heel erg simpel is.

Verder is dit geen film omdat een film bestaat uit een stel prerendered beelden en deze realtime zijn. Trouwns ik neem aan dat dit een grapje was en dat ik dit dus voor nix getypt heb :)

Ps. Ik bekijk dit idd als programmeur zijnde.
Daar kan ik wel bij in komen. Het uitwerken van een engine+demo is meer werk dan het uitwerken van demo. Desondanks dan nog is 64KB erg weinig.

In het laatste gedeelte van de demo staat ook dat er een compression ratio van 1:30.000 is gebruikt.

Dus ik denk eerder dat de geniaalheid in de manier van compressie ligt dan in de demo.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 15:42 schreef Gordijnstok het volgende:

In het laatste gedeelte van de demo staat ook dat er een compression ratio van 1:30.000 is gebruikt.

Dus ik denk eerder dat de geniaalheid in de manier van compressie ligt dan in de demo.
Er is geen programma gebruikt om het te comprimeren ofzo... goed lezen wat er staat. Ze zeggen dat je het zou kunnen zien als een compressie ratio van 1 op 30.000, niet dat ze het gecomprimeert hebben. Word er haast een beetje moe van, hoe vaak ik nu al niet uitgelegd heb dat het vrijwel onmogelijk (en veels te arbeidsintensief is) om UT ook zo te maken dat het op een floppy past enzo.

Verwijderd

Ze genereren een aantal gig aan data met een algoritme en decompressen dus niet... het is al een tijdje terug dat ik hem gezien heb maar dacht iets van 3 of 4 gigabyte toch ?

Verwijderd

1.9 gig

• Lone Gunman
  • Niet online
compressie ratio en t aantal gigs data dat gegenereerd wordt moet je uiteraard met een korreltje zout nemen :)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 17:00 schreef mgfun het volgende:
Ze genereren een aantal gig aan data met een algoritme en decompressen dus niet...
Das nog de beste opmerking uit dit hele draadje...
Die zin moet ik zeker onthouden voor wanneer er weer iemand aan komt met die demo!

Verwijderd

most of the work was creating and using the tool. without ever getting a name better than 'generator.exe', it is the magic behind .the .product.

the first version of the tool was a window with two child windows: one displayed the texture, the other one contained a text editor that allowed the artist to edit a script that describes the image. fortunately, this was so painful that even chaos, the author, did not want to use it. he decided, highly motivated by fiver2, to create a rich user interface to simplify editing.
En dit ter afsluiting :) Dit gaat dus over het proggie dat de textures aanmaakt... maar dat had je vast al gelezen :)

Verwijderd

Hmmmm kan iemand em naar mij mailen? kan em maar niet op die site komen! :(

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 13:05 schreef mgfun het volgende:
...
Trouwns ik neem aan dat dit een grapje was en dat ik dit dus voor nix getypt heb :)
idd :)
Pagina: 1