AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE
Maak maar es een txt file met alleen maar 1'en...(1 mb groot
Volgens mij zijn ze hiermee in duitsland aan het testen. Probleem schijnt alleen te zijn dat de ISP's dit ook moeten ondersteunen, maar dat ze hier niet zo blij mee zijn....Op vrijdag 16 november 2001 20:46 schreef the_ra2_master het volgende:
Hallo,
Ik las laatst een advertentie in de PCZone (de nieuwste) van een soort modem dat het mogelijk maakte d.m.v. comprimeren van een ISDN lijn een snelheid van 240 kb/s te halen, ik wil hier graag wat meer over weten van de experts (jullie dus) (slijm slijm)
En met name de "gratis" providers zullen hierin waarschijnlijk niet graag investeren.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Als dat inderdaad zo is, zou het betekenen dat in veel gevallen je winst vrijwel nihil is, van bijvoorbeeld de 500 kb van een ZIPje kan je misschien nog 10-15% afschrapen maar dan houdt het een heel eind op v.w.b. lossless compressie als deze redelijk snel moet gebeuren. Die ISDN compressie zal dus -als wat ik aanneem waar is- bij normale downloads maar heel weinig nut hebben omdat de meeste dingen die je downloadt al gecomprimeerd zijn (zips, divx, mp3, jpegs en gifjes - kan je allemaal nog maar weinig mee beginnen). Het enige wat dan zo snel zou gaan zijn bijvoorbeeld ongecomprimeerde dingen als HTML (als al niet html compressie wordt toegepast) en Plain text.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
Was een fout mp3-bestand... (waarscheinlijk) alleen maar A-tjes ofzo...
AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE
Verwijderd
dat kan niet, zeker neit meestal, is gewoonweg onmogelijk. Als je toevallig ene file download die idd goed te comprimeren valt dan zou het misschien kunnen, maar das vrijwel nooit het gevalOp zaterdag 17 november 2001 21:11 schreef the_ra2_master het volgende:
ik haal met met 64k modem (single ISDN dus) meestal snelheden van rond de 10 kilobytes/seconde
Verwijderd
nee, er gaat gewoon niet meer over die lijn heen, nooit niet, is dus niet mogelijk... je hebt grote kans dat het proggie dat het aantal kb/sec neerzet gewoon niet helemaal correct reken....cuteftp heeft er nogal is last van merk ik zelf, zeker als een file paar paar kb is, dan zet ie er rustig 10k/sec neer... en met iexplorer gebeurd het ook wel is als je een file aan het downloaden was en deze disconnecte of timed out ging, en dan weer gaat downloaden, soms doet hij hem dan wonderbaarlijk resumen maar staat er zo dat ie met 50k/sec gaat ofzo aangezien die denkt dat ie de voorgaande xkb of mb in 1sec gedownlopad heeftOp maandag 19 november 2001 16:50 schreef the_ra2_master het volgende:
ik ben er blij mee, dat het theoretisch niet kan weet ik ook, maar ik woon in een klein boerenhol waar niemand behalve ik ISDN heeft; zou dit er iets mee te maken hebbe?
maar dus alleen bijvoorbeeld bij webpages zie post van mij eerder deze week staat een link naar het proggie op een duitse site.