ISDN Comprimeren???

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:09

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Topicstarter
Hallo,

Ik las laatst een advertentie in de PCZone (de nieuwste) van een soort modem dat het mogelijk maakte d.m.v. comprimeren van een ISDN lijn een snelheid van 240 kb/s te halen, ik wil hier graag wat meer over weten van de experts (jullie dus) (slijm slijm)

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ja kan met een normale modem ook hoor...

Maak maar es een txt file met alleen maar 1'en...(1 mb groot :P) en rag die over onder win2k...feest :D :P

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Op vrijdag 16 november 2001 20:46 schreef the_ra2_master het volgende:
Hallo,

Ik las laatst een advertentie in de PCZone (de nieuwste) van een soort modem dat het mogelijk maakte d.m.v. comprimeren van een ISDN lijn een snelheid van 240 kb/s te halen, ik wil hier graag wat meer over weten van de experts (jullie dus) (slijm slijm)
Volgens mij zijn ze hiermee in duitsland aan het testen. Probleem schijnt alleen te zijn dat de ISP's dit ook moeten ondersteunen, maar dat ze hier niet zo blij mee zijn....
En met name de "gratis" providers zullen hierin waarschijnlijk niet graag investeren.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
klopt dat kunnen al bijna alle modems, als je in win2k bij je verbinding kijkt staat er ook compressie bij. Je eigen isdn kaartje kan gloof ik iets van 40% comprimeren normaal (gemiddeld) maar de kaarten van je isp niet omdat deze goedkopere zijn die dit niet ondersteunen, natuurlijk om de kosten te drukken...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Ik vind eigenlijk dat ze alle internet verbindingen moeten comprimeren! Meer gemak van zo'n verbinding!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Met sommige data heeft dat geen nut. En het moet in hardware, anders vreet het CPU kracht. En da's tegenwoordig met WinModems en zo toch al niet te fijn geregeld.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Misschien dat het heel dom klinkt, maar ehh... als je een ZIPje van 500kb download met daarin een Word document van 2,5MB heb je toch in feite ook al je effectieve bandbreedte vervijfvoudigd? Als je dat soort compressie nu gewoon automatisch laat doen door modems, zou je een (ongecomprimeerd) bestand kunnen downloaden met zogenaamd '5*64kbps = 320kbps'. Lijkt heel schokkend, maar is in feite al zeer gebruikelijk in de vorm van 'pre-gecomprimeerde bestanden' (zoals dus zips, rars etc).

Als dat inderdaad zo is, zou het betekenen dat in veel gevallen je winst vrijwel nihil is, van bijvoorbeeld de 500 kb van een ZIPje kan je misschien nog 10-15% afschrapen maar dan houdt het een heel eind op v.w.b. lossless compressie als deze redelijk snel moet gebeuren. Die ISDN compressie zal dus -als wat ik aanneem waar is- bij normale downloads maar heel weinig nut hebben omdat de meeste dingen die je downloadt al gecomprimeerd zijn (zips, divx, mp3, jpegs en gifjes - kan je allemaal nog maar weinig mee beginnen). Het enige wat dan zo snel zou gaan zijn bijvoorbeeld ongecomprimeerde dingen als HTML (als al niet html compressie wordt toegepast) en Plain text.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Ik heb ooit al eens 122 Kb/sec gehaald met 1 isdn lijn... :)
Was een fout mp3-bestand... (waarscheinlijk) alleen maar A-tjes ofzo... :?

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
ik haal met met 64k modem (single ISDN dus) meestal snelheden van rond de 10 kilobytes/seconde, ik weet dat ding eigenlijk niet kan/mag (doorstrepen wat van toepassing is) maar ik wil meer, dus d8 ik aan dat comprimeren, het product was van ams ofzoiets, iemand meer info? prijs?

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
ff topic omhoog schoppen

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws/14431?highlight=ISDN+ hier extra info te vinden, maar hoe kom ik erachter (zonder het aan te schaffen om mijn server (Planet Internet) dit support??

Verwijderd

moved HA >> IT

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 21:11 schreef the_ra2_master het volgende:
ik haal met met 64k modem (single ISDN dus) meestal snelheden van rond de 10 kilobytes/seconde
dat kan niet, zeker neit meestal, is gewoonweg onmogelijk. Als je toevallig ene file download die idd goed te comprimeren valt dan zou het misschien kunnen, maar das vrijwel nooit het geval

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
ik ben er blij mee, dat het theoretisch niet kan weet ik ook, maar ik woon in een klein boerenhol waar niemand behalve ik ISDN heeft; zou dit er iets mee te maken hebbe?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:50 schreef the_ra2_master het volgende:
ik ben er blij mee, dat het theoretisch niet kan weet ik ook, maar ik woon in een klein boerenhol waar niemand behalve ik ISDN heeft; zou dit er iets mee te maken hebbe?
nee, er gaat gewoon niet meer over die lijn heen, nooit niet, is dus niet mogelijk... je hebt grote kans dat het proggie dat het aantal kb/sec neerzet gewoon niet helemaal correct reken....cuteftp heeft er nogal is last van merk ik zelf, zeker als een file paar paar kb is, dan zet ie er rustig 10k/sec neer... en met iexplorer gebeurd het ook wel is als je een file aan het downloaden was en deze disconnecte of timed out ging, en dan weer gaat downloaden, soms doet hij hem dan wonderbaarlijk resumen maar staat er zo dat ie met 50k/sec gaat ofzo aangezien die denkt dat ie de voorgaande xkb of mb in 1sec gedownlopad heeft

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
waarschijnlijk kan het wel

maar dus alleen bijvoorbeeld bij webpages zie post van mij eerder deze week staat een link naar het proggie op een duitse site.
Pagina: 1