hallo ik ben nu visual basic aan het downloaden, visual basic 6, en als het goed is kan ik straks dus bijvoorbeeld server software maken...als in: een programma die connectie met het internet maakt en als mensen je ip intypen komen ze op je site terecht...ja? ok! uhm waar kan ik ergens tutorials vinden over hoe ik dat moet doen? (ik heb al gezocht, maar ik kan niet vinden)
In 3 seconden gevonden: http://www.vbworld.com/internet/winsock/Op vrijdag 16 november 2001 20:30 schreef Afdrukrij het volgende:
hallo ik ben nu visual basic aan het downloaden, visual basic 6, en als het goed is kan ik straks dus bijvoorbeeld server software maken...als in: een programma die connectie met het internet maakt en als mensen je ip intypen komen ze op je site terecht...ja? ok! uhm waar kan ik ergens tutorials vinden over hoe ik dat moet doen? (ik heb al gezocht, maar ik kan niet vinden)
Meer info over VB kun je vinden op de sites die vermeld staan op http://visualbasic.pagina.nl.
Laten we dat zo houden !Op vrijdag 16 november 2001 20:41 schreef Afdrukrij het volgende:
wie snapt dit: [topic=53001/1/50]
ik snap er niks van hoe doe je zo'n link maken? heeeeel vaag
Is heel ingewikkeld ivm crashes etc
on topic dan,
die twee links doen het bij mij niet, de proxy van @home is gaar ofzo, heel veel links geven error 500...iemand andere links?
die twee links doen het bij mij niet, de proxy van @home is gaar ofzo, heel veel links geven error 500...iemand andere links?
Bedenk wel dat je server software niet zomaar maakt. Ik begrijp dat je een eigen webserver wilt maken?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Je kunt het proberen, ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Maar er komt veel bij te kijken hoor. Zoals het HTTP protocol kennen (1.0 en 1.1). Als je hem echt wilt gaan gebruiken moet ie natuurlijk wel veilig zijn (niet zoals een standaar IIS installtie).
Maar het is een zeer leuk idee, probeer het dus gewoon. Succes.
Maar het is een zeer leuk idee, probeer het dus gewoon. Succes.
Verwijderd
Dat zal Tod je niet echt in dank afnemen...Op vrijdag 16 november 2001 21:07 schreef Afdrukrij het volgende:
ken je de sambar server? dat is ook een server door een of ander ventje gemaakt, helemaal niet zo ingewikkeld...
Sambar is dan misschien een bescheiden formaat web- en proxy-server, maar daar zit onderhand toch wel een paar jaar ontwikkeltijd in.
En nee, 't is niet geschreven in VB.
Idd, het lijkt simpel. Maar pas op. Er komt meer bij kijken dan je denkt.Op vrijdag 16 november 2001 21:13 schreef Afterlife het volgende:
[..]
Dat zal Tod je niet echt in dank afnemen...
Sambar is dan misschien een bescheiden formaat web- en proxy-server, maar daar zit onderhand toch wel een paar jaar ontwikkeltijd in.
En nee, 't is niet geschreven in VB.
Over het algemeen is het zo dat je eerst leert programmeren voor je zo'n soort project gaat beginnen.Op vrijdag 16 november 2001 21:07 schreef Afdrukrij het volgende:
ken je de sambar server? dat is ook een server door een of ander ventje gemaakt, helemaal niet zo ingewikkeld...
Sterker nog, nadat je hebt leren programmeren hoor je dan nog eerst es een onderzoek naar de vereisten van een webserver te houden (als je de RFC van de HTTP/1.0 en daarna HTTP/1.1 standaarden hebt gelezen kan je een kleine notie krijgen van wat je zoal allemaal hoort te implementeren, het is iig veel werk)
ow explain...
wat komt er allemaal bij kijken, is het te schrijven met vb? enzo? en ik ben een total newbie op dit gebied maar ik heb wel meer van die achterlijke dingen gedaan. heb lereng calligraferen in 2 dagen. manga tekenen in 7 dagen. en mijn eigen geschiedenis boek geschreven van 320 pagina's (voornamelijk 1900 tot nu)
wat komt er allemaal bij kijken, is het te schrijven met vb? enzo? en ik ben een total newbie op dit gebied maar ik heb wel meer van die achterlijke dingen gedaan. heb lereng calligraferen in 2 dagen. manga tekenen in 7 dagen. en mijn eigen geschiedenis boek geschreven van 320 pagina's (voornamelijk 1900 tot nu)
Het kan natuurlijk in VB, waarom niet?Op vrijdag 16 november 2001 21:20 schreef Afdrukrij het volgende:
ow explain...
Verder moet je het hele HTTP protocol kennen, en da's best veel.
Als newbie zou ik niet direct hier aan beginnen. Probeer dan eerst es een eigen chat client/server te maken. Leuk voor op school.
ja ik heb voor school al een php message board gemaakt, met meerdere fora smilies de hele mikmak, bijna van scratch af aan...slaat zooi op in gecodeerde txt files vet he?...
Ja vet (url?), maar wel totaal off-topic.Op vrijdag 16 november 2001 21:25 schreef Afdrukrij het volgende:
ja ik heb voor school al een php message board gemaakt, met meerdere fora smilies de hele mikmak, bijna van scratch af aan...slaat zooi op in gecodeerde txt files vet he?...
nee zit op het school netwerk dus geen url en is alleen voor de mensen op de school voor in het computerlokaal...
Aha, oke.Op vrijdag 16 november 2001 21:31 schreef Afdrukrij het volgende:
nee zit op het school netwerk dus geen url en is alleen voor de mensen op de school voor in het computerlokaal...
Maar ga je nu je eigen HTTP server maken in VB?
Post maar. Altijd makkelijk voor mensen die er om zoeken.Op vrijdag 16 november 2001 21:39 schreef Afdrukrij het volgende:
denk uht wel, hij is al bij 54 % van het downloaden
wie wil weten waar je uhm kunt downen?
fuck ik ben de url vergeten,
maar da maakt toch niet want je mag geen warez plaatsen van de mods en admins
maar da maakt toch niet want je mag geen warez plaatsen van de mods en admins
Verwijderd
VB6 is toch erg duur??..
waarom haal je dan niet VS.NET BETA 2, die's gratis en daar zit ook VB bij..
en dan ben je LEGAAL bezig..
waarom haal je dan niet VS.NET BETA 2, die's gratis en daar zit ook VB bij..
Ook als je geen beta tester bent?Op vrijdag 16 november 2001 21:43 schreef webskipper het volgende:
Verwijderd
Als je zo geweldig bent als je zelf aangeeft waarom ga je dan niet in C++ beginnen ?
Als je al eens wat leuks heb gemaakt laat het 'ons' dan eens zien... Als je bv een forum hebt geschreven dan ga je me niet vertellen dat je die alleen op school hebt (Toch ?)
Als je al eens wat leuks heb gemaakt laat het 'ons' dan eens zien... Als je bv een forum hebt geschreven dan ga je me niet vertellen dat je die alleen op school hebt (Toch ?)
Verwijderd
Paar maanden geleden vielen de cd'tjes uit ieder tijdschriftje waar je naar keek, Op teched zijn cd setjes uit gedeeld. en op de devdays zullen ze ze waarschijnlijk ook wel weer geven, online is ie alleen te krijgen als je 'n msdn abotje hebt though.Op vrijdag 16 november 2001 22:00 schreef jelmervos het volgende:
Ook als je geen beta tester bent?
Verwijderd
Jep, Visual Studio .NET beta 2 kreef ik eerst als DVD bij Dr. Dobbs Journal, daarna bij MSDN, en twee weken later werd 'ie ook nog 's toegestuurd door de e.o.a. sales representative of zo.Op vrijdag 16 november 2001 22:00 schreef jelmervos het volgende:
Ook als je geen beta tester bent?
Erg gratis dus, alleen niet ergens te downloaden voor zover ik weet. Niet zo heel erg vreemd, want er staat ruim 2Gb op die DVD...
Aha, wel cool van Microsoft.Op vrijdag 16 november 2001 22:11 schreef Afterlife het volgende:
[..]
Jep, Visual Studio .NET beta 2 kreef ik eerst als DVD bij Dr. Dobbs Journal, daarna bij MSDN, en twee weken later werd 'ie ook nog 's toegestuurd door de e.o.a. sales representative of zo.
Erg gratis dus, alleen niet ergens te downloaden voor zover ik weet. Niet zo heel erg vreemd, want er staat ruim 2Gb op die DVD...
Maar nu weer terug on-topic? (of zijn we nooit off-topic geweest?)
Op vrijdag 16 november 2001 22:47 schreef jelmervos het volgende:
Maar nu weer terug on-topic? (of zijn we nooit off-topic geweest?)
Maar weer even on-topic (ik durf het woord bijna niet te zeggen):
Wat verstaat de topicstarter nou precies onder server software maken? Wil je een eigen webserver maken (veel werk, ben je wel een paar jaar mee bezig...) of wil je programma's voor servers maken? Of wil je een chat-systeem maken? Of een eigen MSN-server? Of wil je een ISAPI-dll maken? Een JSP?
Bovendien hoeveel kennis heb je eigenlijk van VB? Je downloadt het nu voor het eerst (ik ga nu even niet de discussie voeren of dat wel of niet mag, dat laat ik aan de modjes over), heb je eigenlijk wel eens eerder VB, VB-script of VBA gebruikt (hoeveel ervaring heb je)?
Uit zijn verhaal op te maken wil hij een webserver maken in Visual Basic, ik heb hem dus succes gewenst.
Webserver in VB. Heel stoer een PHP forum gemaakt wat toevallig alleen op school beschikbaar is. Waar krijg ik het idee dat deze gast ook er van houdt om met BO en dat soort k#t-gein te spelen?
M.a.w.: Tja, wat je er over zeggen... Leuk he internet, kun je je veel beter voor doen dan je bent. Punt is alleen dat het zo opvalt dat je er geen reet van weet.
Mods: Of mag ik dat niet zeggen?
M.a.w.: Tja, wat je er over zeggen... Leuk he internet, kun je je veel beter voor doen dan je bent. Punt is alleen dat het zo opvalt dat je er geen reet van weet.
Laat hem, hij komt er vroeg of laat toch wel achter.
's nachts ben je vaak behoorlijk scherpThe - DDD: Of mag ik dat niet zeggen?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ach het is best te doen hoor, en (naar mijn mening) ook nog eens heel erg leuk. Ikzelf heb een FTP server geschreven in VB (die overigens nog niet helemaal af is, hij ondersteunt nog geen passive mode).
Kijk voor HTTP eens hier: http://www.jmarshall.com/easy/http/
Kijk voor HTTP eens hier: http://www.jmarshall.com/easy/http/
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Van mij wel, alleen kan de topicstarter niet (meer) reageren...Op zaterdag 17 november 2001 00:55 schreef The - DDD het volgende:
Haha... Sorry kon het even niet laten.Op zaterdag 17 november 2001 01:05 schreef ACM het volgende:
[..]
Van mij wel, alleen kan de topicstarter niet (meer) reageren...
Enne Martin: Scherp? Ik doe juist m'n best om me in te houden.
Tsja, het risico van kloontjes starten en dat ook nog es lopen vermelden...Op zaterdag 17 november 2001 01:08 schreef The - DDD het volgende:
Haha... Sorry kon het even niet laten.
LOL I love internetOp vrijdag 16 november 2001 21:45 schreef Afdrukrij het volgende:
watte? waar kun je da halen? vb6 is dus mislukt, na 2 uur downloaden kaptie ermee, fuckzooi...
Pagina: 1