Toon posts:

beste nelske

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 23:20 schreef nelske het volgende:
Ten eerste;
Niet elk topic dat je opent moet in HOOFDLETTERS!
We zijn hier niet aan het schreeuwen.

Ten tweede;
Probeer eens zelf wat naar oplossingen te zoeken.
Zoek wat websites af.
Gebruik man!
Bekijk een mailinlijstje.
He spijt me zo erg dat ik met hoofdletters aan het schrijven was . Ik had mijn lettertype zo klein staan dat het leek alsof het kleine letters waren
Ten derde;
Mocht punt 2 niet werken (lijkt me sterk, maar goed), dan kan je je vraag uiteraard hier stellen.
Doe dit dan op een duidelijke manier en omschrijf wat je probleem is.
Op deze manier kan toch niemand je helpen.
Mijn vraag was duidelijk :

heeft er iemand ervaring met saint . Meer vragen heb ik niet gesteld . Er zijn meerdere dingen die ik van het programma wil weten en ik had dit liever gedaan via icq of irc .Dus als iemand had gereageerd dan had ik kunnen bellen\chatten weet ik veel .
Of is die vraag inhoudelijk te laag om gepost te worden ?

<font color=red>
edit:
Post begrijpelijk gemaakt.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

Arno

PF5A

ICQ / mail :? :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

uhm
kan je niet ff 1 topic openen voor al je kritiek?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

waar gááááát dit over zeg? :? :? :? :?

Virussen? Scan ze hier!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

sow hier is iemand best pissed :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Merely probeert het te begrijpen, maar lukt niet :?
Zal wel aan mij liggen...

edit:

URL?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Welk deel is gezegd door Nelske en welk deel is nou aan hem gericht :? Ik vat het niet helemaal. Verder is Nelske bij mijn weten (nog) geen mod/admin dus lijkt mail/icq mij misschien beter :)

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 19:28 schreef Merely het volgende:
Merely probeert het te begrijpen, maar lukt niet :?
Zal wel aan mij liggen...

edit:

URL?
Ligt niet aan jouw, ik snap er ook geen h*l van.
Link is idd wel handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
dis een cut and paste uit het originele topic , het wsa al gesloten zonder dat ik het in de gaten heb .
Gebruik de zoekmachines om het originele maar te vinden

Ik heb al in de gaten dat ik geen kritiek mag hebben op Nelske (?) ...politieke onschendbaarheid zeker :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

[topic=319499]

Alstublieft

Verder lijkt mij dit een zaak tussen Bart Decker en nelske :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op vrijdag 16 november 2001 19:31 schreef Bart Decker het volgende:
dis een cut and paste uit het originele topic , het wsa al gesloten zonder dat ik het in de gaten heb .
Gebruik de zoekmachines om het originele maar te vinden

Ik heb al in de gaten dat ik geen kritiek mag hebben op Nelske (?) ...politieke onschendbaarheid zeker :)
van mij mag je jongen :)

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 16:18
Google:
Searched the web for saint. Results 1 - 10 of about 7,700,000. Search took 0.11 seconds.

Ehhhh.... :o

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 19:37 schreef steije het volgende:
Google:
Searched the web for saint. Results 1 - 10 of about 7,700,000. Search took 0.11 seconds.

Wat wil je daarmee zeggen ?? Ik kon mijn probleem niet vinden tussen de 7.700.000 gevonden trefwoorden .

Daar heb ik dus drie uur in liggen te graven .

Mag ik je nu de Google - Koning noemen ?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op vrijdag 16 november 2001 19:38 schreef Bart Decker het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen ?? Ik kon mijn probleem niet vinden tussen de 7.700.000 gevonden trefwoorden .

Daar heb ik dus drie uur in liggen te graven .

Mag ik je nu de Google - Koning noemen ?
Dat kan je doen jah, je kan echter ook proberen om in het vervolg bij het openen van een topic, misschien _ietsje_ meer duidelijkheid te geven over je probleem.

Dat is dan ook helemaal precies wat Nelske je probeert duidelijk te maken, dus zulke slechte woorden zijn het niet.

Bericht hierboven

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 16 november 2001 19:25 schreef Bart Decker het volgende:
Mijn vraag was duidelijk :

heeft er iemand ervaring met saint .
Nadeel is dat je met zo'n vraag niet zoveel kan.

Als "iedereen" daar post: 'Ja, ik heb er goede ervaring mee'.

Dan ben jij als topicstarter nog niet van je problemen af...

Als jij daarentegen vraagt: "Ik kan [blablablabla] niet in Saint doen, [etcetcetc]. Wie weet hoe dat op te lossen is?"

Dan kom je al een stuk makkelijker aan een nuttig antwoord.
En vaak komt het voor dat je met een zoektocht naar "de foutmelding" (als die er is) in google heel snel je antwoord kan krijgen.

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 20:49 schreef ACM het volgende:

[..]

Nadeel is dat je met zo'n vraag niet zoveel kan.

Als "iedereen" daar post: 'Ja, ik heb er goede ervaring mee'.

Dan ben jij als topicstarter nog niet van je problemen af...

Als jij daarentegen vraagt: "Ik kan [blablablabla] niet in Saint doen, [etcetcetc]. Wie weet hoe dat op te lossen is?"

Dan kom je al een stuk makkelijker aan een nuttig antwoord.
En vaak komt het voor dat je met een zoektocht naar "de foutmelding" (als die er is) in google heel snel je antwoord kan krijgen.
Juust!

Als ik bv vraag "wie heeft er ervarig met Photoshop?"
en er reageert iemand, dan kan ik mooi verderop vertellen:
"dan kan ik die 1000 vragen die ik nog heb over Photoshop wel aan jou stellen, want jij weet hoe het werkt, anders reageerde je niet"

Ik zie ook in WOS niemand vragen "Wie heeft ervaring met Windows" om er vervolgens al dan niet een spervuur van vragen af te vuren op degene die zo onfortuinlijk is geweest te reageren.

Stel per topicstart gewoon 1 duidelijke vraag.
Als de titel dan ook nog eens duidelijk genoeg is reageren er vanzelf mensen die er hopelijk verstand van hebben.

Verwijderd

/me ik schrik me een hoedje als ik in LA kijk en ik zie daar ineens mijn naam in een topic staan :D

Ik zal het even stap voor stap doornemen ;)

Dat hoofdletter gebruik komt over alsof je aan het screeuwen bent.
Dit was me al eerder in posts van je opgevallen.
In het betreffende topic is dit inmiddels door Jotti aangepast (evenals in een eerder topic van je, waarin hij je er ook op attendeerde).

Tja vervolgens was de opzet van je topic nogal kansloos, als ik heel eerlijk ben. Als je nu gewoon omschreven had wat precies je probleem was, dan had je heel wat meer respons gehad in het draadje. (Zie ook de reacties in dit draadje; Om eerlijk te zijn doe je in dit draadje weer precies hetzelfde)
RemcoX probeert wat info van je los te peuteren, om zo tot een betere vraagstelling te komen, waarop je eigenlijk niet ingaat.
Sterker nog, je blijft vragen om iemand die ervaring heeft met het programma, zonder dat je nu precies zegt wat het probleem is.

Een aantal topics van je in NOS, zijn nogal basisdingen als ik heel eerlijk ben. Daar is niks mis mee (in tegendeel zelfs), maar het zijn dingen die je eigenlijk zelf behoort uit te zoeken (zeker onder linux, waarin je gewoon veel zelf moet zoeken).
[topic=319439] sluit daar precies op aan in NOS.
Uiteraard staat vragen vrij, maar zorg er dan voor, dat je jezelf in het probleem verdiept hebt.
Bezoek zoals ik al zei de website van het product.
Google een keer naar je probleem.
Bekijk een eventuele mailinglijst (veelal erg leerzaam).
Een zeer belangrijke: "gebruik het commando man ;) "

Mocht je er dan niet uitkomen, stel dan je vraag op GoT. Er zijn massa's mensen die je graag willen helpen, waaronder ondergetekende (er moet alleen wel wat te beantwoorden zijn).
Als je veel in NOS komt, dan weet je dat ik daar ook af en toe ( :D ) te vinden ben om vragen te beantwoorden :)

Kortom mijn puntjes waren alleen bedoeld om je te helpen :)

Ik ben geen mod/admin of wat dan ook, daarom ben ik ook enigszins verbaasd om een dergelijk topic hier (LA) tegen te komen. :P
Ik heb het draadje verder ook niet in SU gepost, omdat ik het niet echt nodig vond, dat hij gesloten moest worden, hoewel ik toe moet geven, dat als ik een modje zou zijn, ik hem wel gesloten zou hebben. (maar ja, das allemaal hypothetisch gebrabbel :P )

Was ik maar politiek onschendbaar. Nee hoor, ik sta altijd open voor kritiek. Het is immers leerzaam ;)

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 19:31 schreef Bart Decker het volgende:
Nope maar Nelske is een hele actieve en behulpzame poster. Daardoor heeft hij heel wat "sympathie." gekregen bij andere
posters. ( i.i.g. bij mij ). Omschrijf je probleen eens op een andere manier, dan zul je waarschijnlijk wel een antwoord krijgen waar je meer mee kunt. Ook van Nelske.
Pagina: 1