Toon posts:

geneuzel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Worden jullie zelf nu niet moe van al dat geneuzel over zoeken met zoekmachines , mauals doorspitten ..etc etc etc .

Ik word er echt fOking gek van . Tuurlijk staat alle info op internet over elk onderwerp . Misschien wel in 10 voud . Hef tweakers dan op als je op 5/10 vragen de volgende reactie krijg

Gebruik de zoekmachine MAN , zoek op internet etc etc .
Is toch om moe van te worden . Moet ik voor elke vraag eerst een boek kopen en als het daar niet in staat dan mag ik het pas hier neerzetten .
Of is dit een beleid om bandbreedte over te houden ..filter het geneuzel eruit om mee te beginnen (?)

Als iedereen toch moet zoeken met google \ altavista etc dan is elke vraag in dit forum overbodig , behalve de sectie filosofie dan . Elke vraag staat waarschijnlijk al beantwoord op internet . Je kan dus op elke vraag wel roepen ZOEK ZOEK .

sow

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

:O

http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02
Als je ergens mee zit; ga dan eerst zelf zoeken. Na 3 jaar is GoT op zichzelf een knowledge base geworden voor alle standaard en veel exotische problemen. Voor je je vraag post is het verstandig om even met de GoT search of onnos search te zoeken. Veel problemen zijn al eens eerder voorgekomen en zijn dus op te lossen door alleen even te zoeken. Problemen die 5x per dag langs komen worden op den duur namelijk irritant voor andere bezoekers. Begrijp dit niet verkeerd, een forum als GoT is er in de eerste plaats om vragen te stellen en domme vragen bestaan niet. Wat wel bestaat zijn domme manieren om achter het antwoord te komen. Eerst zoeken voordat je wat vraagt is dus het devies!
Goede zoekmachines buiten GoT om zijn Google en Ilse of kijk hier voor een compleet overzicht van zoekmachines. Ga bijv. ook niet vragen wat de website van Microsoft is zonder eerst www.microsoft.com in je browsertje in te vullen.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 19:21 schreef D2k het volgende:
:O

http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02
[..]
ja hier heb je inderdaad wel gelijk in . Maar er komen hier ook mensen die maar eens per week effe langskomen ..die de search button nog niet eens zien staan . Gewoon mensen die langs vliegen . Je moet er niet vanuit gaan dat iedereen hier de FAQ's naast zich uitgeprint heeft liggen en leeft voor GOT .
De search optie werkt de laatste tijd ook minder dus die kan niet goed gebruikt worden .
Ik had het even over mijn eigen topic , over SAINT . Ik heb me drie uur de t*ring gezocht naar info over een probleempje maar vond niks .
blijkbaar had ik dus niet de moeite gedaan om te zoeken las ik toennet ..hmzz dan breekt mijn klomp

(bart heeft maar 1 been)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:25

botoo

💀 too old to die young

Op zichzelf heb je geen ongelijk Bart, toch is er een detailverschil met zoals jij het schetst en wat er op GoT speelt.
Dat alle info op i-net aanwezig is dat klopt, dat je dat in die enorme hooiberg niet zomaar kan vinden is begrijpelijk, maar als de vragen (en antwoorden) voor de tigste keer vlak voor je neus (GoT :)) langskomen, dan mag je daar ook wel eens naar kijken. Een klein beetje zelf initiatief ondernemen en proberen iets te zoeken is immers niet teveel gevraagd? Zodra je enig resultaat hebt, maar toch nog niet precies wat je zoekt, dan kan je iig met enig verstand van zaken de juiste vragen stellen ipv wachten tot iemand anders alles voor je voorkauwt.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als een vraag normaal (en gericht!) gesteld word. Als die vraag dan al eerder aan bod geweest is dan wil ik toch wel helpen (dwz, _als_ ik dat kan).
Wat mij weer behoorlijk irriteerd is een topictitel als: 'HELLUP' of 'HIJ DOE UT NIE' je weet dan absoluut niet wat er bedoeld wordt, en die topics bekijk ik doorgaans dan ook niet.

Kortom, die * botoo knop heeft wel degelijk nut :)

[edit]
mijn reactie geld voor je eerste bericht, * botoo typt t_r_a_a_g |:(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

tja het staat niet voor niets onder de basics
ik neem je nix kwalijk en de mods ook niet
maar tis gewoon ff zo

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 19:34 schreef botoo het volgende:
Op zichzelf heb je geen ongelijk Bart, toch is er een detailverschil met zoals jij het schetst en wat er op GoT speelt.
Dat alle info op i-net aanwezig is dat klopt, dat je dat in die enorme hooiberg niet zomaar kan vinden is begrijpelijk, maar als de vragen (en antwoorden) voor de tigste keer vlak voor je neus (GoT :)) langskomen, dan mag je daar ook wel eens naar kijken. Een klein beetje zelf initiatief ondernemen en proberen iets te zoeken is immers niet teveel gevraagd? Zodra je enig resultaat hebt, maar toch nog niet precies wat je zoekt, dan kan je iig met enig verstand van zaken de juiste vragen stellen ipv wachten tot iemand anders alles voor je voorkauwt.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als een vraag normaal (en gericht!) gesteld word. Als die vraag dan al eerder aan bod geweest is dan wil ik toch wel helpen (dwz, _als_ ik dat kan).
Wat mij weer behoorlijk irriteerd is een topictitel als: 'HELLUP' of 'HIJ DOE UT NIE' je weet dan absoluut niet wat er bedoeld wordt, en die topics bekijk ik doorgaans dan ook niet.

Kortom, die /me knop heeft wel degelijk nut :)
Ik ben het helemaal me je eens . Maar in mijn geval had ik al gezocht . Zoek maar eens op saint

dan kom je hier niet veel tegen . Misschien had ik de fout die ik probeerde op te lossen er beter bij kunnen zetten dan was het duidelijker geweest .

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op vrijdag 16 november 2001 19:37 schreef Bart Decker het volgende:
Misschien had ik de fout die ik probeerde op te lossen er beter bij kunnen zetten dan was het duidelijker geweest .
Van het kwartje en de valbeweging enzo :Y)

(Zie ook: [topic=322739/1/100] )

Bericht hierboven

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

En je zou ook eens de Search in LA kunnen gebruiken:

[topic=321329/1/50]

;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als je 1 keer de FAQ even snel leest weet je dat er een search is...

Logish dat mensen dat UTFS roepen als er weer een topic is met de naam "Verschil FAT32 - NTFS" Terwijl er al honderden over gevonden worden met de search... :{

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 21:37 schreef OProg het volgende:
Als je 1 keer de FAQ even snel leest weet je dat er een search is...

Logish dat mensen dat UTFS roepen als er weer een topic is met de naam "Verschil FAT32 - NTFS" Terwijl er al honderden over gevonden worden met de search... :{
vul saint in en je vind NIKS ...dus ik snap niet waar je het over hebt ...de search was niet ter sprake

pfffffffffffffffffffffffff

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op vrijdag 16 november 2001 22:14 schreef Bart Decker het volgende:

[..]

vul saint in en je vind NIKS ...dus ik snap niet waar je het over hebt ...de search was niet ter sprake

pfffffffffffffffffffffffff
Sorry dat ik de search ook als zoekmachine zie O-)

Ik zie het nou niet zo heel erg vaak voorkomen dat mensen roepen "gebruik de zoekmachine MAN". En als mensen komen vragen wat een bestand in windows doet terwijl ze het antwoord hadden kunnen vinden door het in Google te zetten en de eerste link aan te klikken, mogen anderen van mij "gebruik de zoekmachine MAN" roepen (ook aardig als het het door hub gevonden antwoord erbij zetten) :)

pfffffffffffffffffffffffff >:)
Pagina: 1