Toon posts:

adsl met unex hardware router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft adsl die ze met z'n vieren willen delen. Ik heb 'm aangeraden om een hardware router te kopen, die dingen kosten toch niet zo veel meer tegenwoordig. Dat hebben ze dus gedaan. We zijn gisteren de hele dag bezig geweest om dat ding aan de praat te krijgen.

Wat is gelukt:
Het is gelukt om vanaf de pc's met elkaar te comuniceren en met de router. De router heeft ip adres 192.168.1.1 gekregen, de andere pc's 192.168.1.2 en verder. Dus ping 192.168.1.1 2 of 3 werkt goed.

Als een van hen op internet zit werkt het ook allemaal goed. Wat wil niet:
Nou ze kunnen niet gelijktijdig inloggen. Ze kunnen dus niet tegelijk op internet. En ja daar gaat het dus volgens mij mis met de instellingen van de router, denk ik, aangezien het intern netwerk perfect werkt.

Hoe hebben we het ingesteld:
We hebben de router verteld dat hij een statisch ip adres moet hebben (ander opties waar we uit mogen kiezen zijn: dinamisch, PPPoE of inbel). Daar vullen we voor het LAN ip: 192.168.1.1 in en voor DNS en Gateway laten we leeg. We vullen wel het ip adres van ADSL in (van Planet) wat 10.0.1.150 of iets dergelijks is (ik weet het preciese nr niet meer).

Wat ik ook raar vind is dat ik dacht (ik heb alleen ervaring met netwerken via de kabel) dat de router inbelde en dat je dus niet meer per computer moest inbellen. Dat moet toch de router regelen. Maar wat gebeurt er nou, om op het internet te kunnen (wat ze niet met twee of meer tegelijk kunnen) moet je eerst gewoon inbellen op planet (adsl). Maar het is toch de bedoeling dat je je computer aanzet en dat de router al aanstaat en al verbinding heeft met internet?

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips of ideëen? Ik voel me nl erg lullig dat ik ze dit heb aangeraden en dat het niet werkt... :) 500 piek :(

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=19]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Nope, dit gaat volgens mij zo nie werken nie..

Je router dient PPTP-client ondersteuning te hebben.
Probeer eens te kijken of er een firmware upgrade beschikbaar is hiervoor, of probeer je router om te ruilen voor bijvoorbeeld een Draytek Vigor 2200e; is zelfs goedkoper dan deze router

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ze hebben nu eenmaal deze router en het schijnt dus gewoon met deze te kunnen... Niemand weet hoe? Of heeft een idee? Het ip adres moet toch statisch zijn?

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 19:26 schreef lavapies het volgende:
Ja, maar ze hebben nu eenmaal deze router en het schijnt dus gewoon met deze te kunnen... Niemand weet hoe? Of heeft een idee? Het ip adres moet toch statisch zijn?
Read my lips |:(

Het ip adres wordt toegewezen door de provider. Het hele verhaal met ip 10.0.0.150 is inmiddels een achterhaald concept bij MxStream.
[b]
Wat ik ook raar vind is dat ik dacht (ik heb alleen ervaring met netwerken via de kabel) dat de router inbelde en dat je dus niet meer per computer moest inbellen. Dat moet toch de router regelen. Maar wat gebeurt er nou, om op het internet te kunnen (wat ze niet met twee of meer tegelijk kunnen) moet je eerst gewoon inbellen op planet (adsl). Maar het is toch de bedoeling dat je je computer aanzet en dat de router al aanstaat en al verbinding heeft met internet?
Dat klopt. Je router moet echter wel (nogmaals:) PPTP-client ondersteuning hebben, en dat heeft die Unex blijkbaar (nog) niet.
Als je denkt dat het*schijnt* te kunnen met deze router, moet je daar gaan zoeken waar je die informatie vandaan *denkt* te hebben :)

Good luck :7

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat in de handleiding... ik dus aan dat wat in de handleiding staat ook klopt...

Verwijderd

Vraagje:

Wat staat er in die handleiding ?

Op internet vond ik het volgende (ik neem aan dat je hierop doelt):

----
VPN supported

supports multiple PPTP sessions and allows you to setup VPN server and VPN clients.
----

Dit is NIET de PPTP-client ondersteuning die je nodig hebt; dit refereert aan de PPPoE en werkt niet met MxStream.

Een andere optie is om je Alcatel (ethernet-)modem te tweaken van Home naar Pro, hierdoor wordt dit modem tevens router en kan je je router (beetje duur) inzetten als hub/switch.
Zie http://www.sateh.com

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... vaag. Je beweert dus dat MXstream hier niets mee kan... Toch maar terug met de router. Een Vigor is beter?

Verwijderd

Ik zeg niet dat een Vigor beter is..

Een vigor heeft in ieder geval PPTP-client ondersteuning; ik heb 'm hier zelf ook staan.

De vigor connect naar de isp (zoals jij dat ook zou willen) en deelt ip adressen uit. Al mijn clients (Imac,PC en Thinkpad) staan ingesteld als DHCP clients en dat werkt als een speer !

(Voor zover ik heb kunnen zien is er (nog) geen firmware upgrade beschikbaar voor dit issue (PPTP-client) op de Unex site; misschien komt dat nog ?)

Wil iemand anders mijn statements bevestigen misschien, of ben ik een roepende in de woestijn :?

Succes 8-)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 07:46

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, geen PPTP ondersteuning, dan ben je snel klaar. Mijn Golf rijdt ook niet op diesel, al wil ik dat nog zo graag :?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 14:29
waarom heb je niet gewoon de ADSLmodem getweakt...dan ben je meteen klaar en had je geen router nodig....

iRacing Profiel

Verwijderd

Zie antwoord bij plunk.
In het kort eerst firmware updaten en daarna PPTP kiezen als WAN Type en daarna je gegevens intikken. Succes.

Verwijderd

Ik heb dezelfde configuratie althans MXstream en een UNEX IS050s router... Deze moet volgens de beschrijving WEL PPtP ondersteund zijn..

Echter ook bij mij werkt het NIET...

Deze Taiwanees heeft niet echt effort gestopt in het goed beschrijven van de stappen die ondernomen moet worden om onder PPtP te werken...

Qua support krijg je ook geen response ....

8)7 :(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:27

job

ik raad je een router aan waarbij er gemeld wordt dat mxstream ondersteund wordt.
support voor ADSL zegt niets, omdat de meeste adsl providers met PPPoE werken en KPN met PPTP.

je kan dat ding dus het beste terugbrengen en een andere halen.
bijvoorbeeld een met een nederlandse uitleg voor KPN, de e-tech router heeft dit zeker. hoewel het configureren van de router kindseenvoudig is.
je vult namelijk de zelfde gegevens in als dat je zou invullen als je met een pc inbelt op het mxstream netwerk.

is de unex router ook niet geschikt voor mxstream na een firmware update?

[ Voor 28% gewijzigd door job op 16-01-2003 15:05 ]

Verwijderd

Het valt mij inderdaad op dat geen info of ondersteuning bestaat op het WWW.. en dat voor fatsoenlijke ondersteuning je heil moet zoeken in een ander merk...

Bedankt voor de tip...

groet
Pagina: 1