Thumbnails maken (.GIF) met transparantie

Pagina: 1
Acties:

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb hier een CD met 125 foto's liggen in zowel GIF als JPG formaat. Nu is het de bedoeling dat ze allemaal opgeslagen moeten worden in 120*120 als in 300*300 formaat.

Maar nu de reden van deze topic: ik wil de images wegschrijven met een transparante achtergrond (nu is de achtergrond wit) en het liefst ook meteen geoptimaliseerd voor het web.

Ik heb al een aantal thumbnail-utils bekeken, maar die hebben niet zulke geavanceerde functies. Is het misschien mogelijk met de automate functie in Photoshop? Of Fireworks misschien?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Denk niet dat je automatisch een witte achtergrond transparant kan laten maken, maar wie weet ...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Tinto
Ik ben even met de 'automate' functie van Photoshop 6 in de weer geweest, maar hij trapt er echt niet in. Je kunt images vergroten/verkleinen, converteren van RGB naar Indexed en vice versa, maar transparant maken lukt niet in een batch.

Verwijderd

een ding, jpg files kunnen gewoon niet transparant (of gif files, weet niet zeker, maar ik d8 jpg geen transparant)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Met een GIf kan dit zeker.

probeer het eens met Paint Shop Pro (gratis license voor 30 dagen op www.download.com). moet je ff in de help kijken, zo heb ik het ook geleerd

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Tinto
probeer het eens met Paint Shop Pro (gratis license voor 30 dagen op www.download.com). moet je ff in de help kijken, zo heb ik het ook geleerd
Je bedoelt een GIF transparant maken? Dat lukt me nog net wel, hoor..

Kunnen we nu weer ontopic? :)

Pagina: 1