Geforce 2 MX werkt niet lekker :(

Pagina: 1
Acties:

• Tader
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08-2024

Tader

mx01.hotmail.com:~#

Topicstarter
Ik zit nu al weken te etteren met mijn GeForce 2 MX 400 :'( de fps'jes blijven uit...

Mijn systeem:
AMD K6-2 500 mHz
576 MB ram
VIA chipset |:( Ik denk zelf dat de schuld hier ligt...
Herclues Prophet GeForce 2 MX 400
SB Live 5.1 (Die reeds uit systeempje gehaald... Omdat geluid onder UT zwaar bagger is met dit kaartje...)
Realtec netwerk kaartje

(dit voldoende info?)

Ik heb getracht de boel werkend te krijgen onder de volgende OS'en:
Win2k prof
Win98
WinXP prof

Win2k:
Ik heb hier de nieuwste Detonator van de nVIDIA website geïnstalleerd. FPS'jes zijn extreem laag... Ik moet UT spelen in 640x480 16 met details zo laag mogelijk en dan gaat het nog niet vloeiend... (Onspeelbaar dus :'( ) Daarnaast blijft op random momenten vuurknoppen en ander gespuis 'vast' zitten...

Windows 98:
Omdat het onder 2k niet goed werkte probeerde ik het eens onder win98... Installatie van de Detonator gaat goed, maar na het daarna opnieuw starten van windows blijft het scherm na wisselen resolutie (van windows-opstart-scherm naar windows) zwart. Systeem totaal dood.

WindowsXP:
Hier ging het nog het beste. Meteen na de installatie UT gestart en kon meteen spelen op 1024x768 met details high :) Ik blij! Maar tja... Rekening Poortjes moest weer eens zijn naam eer aan doen :( na een halve minuut spelen crashte mijn systeem... Boel zat muurvast. Na een reboot wist hij te melden dat er iets mis ging met mijn video drivers... Ik dus sufen naar de nVIDIA site en de detonator gedownload. Toen kon ik spelen zonder crashen, maar... MIJN FPSSEN waren weg! Foetsjie! Ik weer terug naar 640x480 al moet ik zeggen dat het veel vloeiender ging dan onder 2k...
Nu heb ik vandaag de nieuwste detonator geprobeert 2.80 gloof ik... Maar die heeft het zelfde resultaat als die van de nVIDIA site....

Is er iemand die enig idee heeft hoe ik de boel lekker aan de praat kan krijgen (anders dan het kopen van een mobo zonder via)? :?

Verwijderd

probeer dit eens:standard vga driver installeren;
in software remove,detonator drivers verwijderen;
dan "detonator deleter" progje gebruiken;
dan reboten en een clean install van de laatste detonator drivers.
heb je de laatste via 4-1 drivers?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
mischien een nieuwe processor want ut is een hele slechte videokaart benchmark aangezien dat ut veel van je processor vraagt. En ook omdat tot 800 mhz de processor je flessenhals (botleneck) is en niet je geforce.

• Tader

Tader

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 18:46 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
mischien een nieuwe processor want ut is een hele slechte videokaart benchmark aangezien dat ut veel van je processor vraagt. En ook omdat tot 800 mhz de processor je flessenhals (botleneck) is en niet je geforce.
Tja, maar hoe zit dat met met 3dmark2000/1? Die loopt ook niet lekker... :(

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Inderdaad, je proc is denk ik de bottleneck, OF je draait UT in software mode, dat zou ook nog kunnen, LoL.. Kijk daar eens naar..

• Tader

Tader

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 19:34 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
OF je draait UT in software mode, dat zou ook nog kunnen, LoL.. Kijk daar eens naar..
Grrr... You be dead >:)

Nee, bedankt voor de tip, maar hij staat echt *niet* op software rendering... :) Dan draait 'ie haast nog beter :'(

Is er een manier om op een cpu onintensieve manier veel te laten rekenen door de GF? Zodat ik kan zien of het echt de CPU is?

Verwijderd

Installeer eerst de laatste detonators (21.83) en daarna de via 4in1 drivers (4.35v) in turbo mode. Kijk nu nog eens of 3dmark 2000/1 het doet.

Verwijderd

Als ik het zo beklijk denk ik dat idd een van de belangrijkste dingen je 4in1 drivers zijn van Via. Volgens mij zitten die namelijk bij WinXP geintegreerd en bij Win98/2k niet (of heb ik het fout) Ben je 'vergeten' de 4in1 te installen in 98/2k. Denk als dat dat doet loopt het al een stuk lekkerder, das mijn ervaring tenminste. En dat ie op XP kutter loopt na een tijdje, ja dan denk ik altijd meteen aan het flashen van het bios.

En dat het aan je cpu zou liggen, hmmmmmm waarom loopt hij dan wel lekker in het begin in XP? Dan lijkt me niet waar, dat het aan je CPU zou liggen.....OK, een krachtigere cpu zal wel meer resultaat geven, het is idd een beetje de bottleneck, maar zo te lezen valt het nog wel mee......

• Tader

Tader

Topicstarter
Misschien dan toch cpu... Ik heb nu onder win2k de 4-1 drivers eindelijk geinstalleerd gekregen. Nu werkt het ongeveer het zelfde als onder XP... Alleen kreeg ik na een half uurtje dat mijn vuurknop weer bleef hangen :'(

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Met name de processor, een AMD K6-2 500Mhz is qua prestaties met een Geforce 2MX niet echt zo denderend.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Pagina: 1