Super vaag prob, pc wilt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ok, ik heb hier ff een supervraag probleem, degene die het oplost is voor mij tweaker van de eeuw :)
Ik ken flink wat van hardware en bien er niet bang van maar nu heb ik toch wel echt iets super vaag.
Eergistren krijg ik het goeie idee mijn pc van een HQ45 in een no-name maxi tower te steken. Ik vijs dus alles netjes uit m'n trouwe AOpen kast. Dan plaats ik het moederbord in de maxitower. De voeding past niet en ik geef het op wegens gebrek aan boorgereedschap. Ik steek dus alles terug in m'n AOpen net eoals het was behalve de case cables want ik wist niet meer hoe die zitten.
Nu begint het.
Ik "gok" op de case cables met (dus niet waar ze moeten zitten, maar hoe ze moeten zitten). Enfin ik druk op power en : noppes niks. Goed ik trek ze allemaal uit behalve power. Noppes. Ik draai power om zodat het rode draadje naar links zit (ik weet nu dat de lichts gekleurde draadjes links moeten zitten). Noppes.
Ik trek alles uit van IDE kabels en power kabels van de schijven (3 schijven een floppy en 2 cdrom's). Ik druk op power en : boot. Perfect normaal in het BIOS.
Ik experimenteer met de case kabels tot deze goed zitten. In totaal heb ik hiervoor de pc 7 keer anngezet. Elke keer start hij perfect.
Dan zet ik alle IDE kables & power terug in. Druk op power en : noppes.
Ik heb de voeding door een 235 van me zus vervangen, en 2 RAID schijven ingestoken. PC start op in Windows alles perfect zoals het was (maar geen 3de disk en CDROMS want die zitten niet in).
Dus ik was er van overtuigd dat m'n voeding stuk was.
Ik ga dus vandaag een 300W voeding halen, sluit alles aan en u raad het : noppes. Ik trek al m'n IDE brol los en het start op.
Enfin, vraag maar wat combinaties ik zal ze testen en het resultaat melden.
AUB help me, de voeding is het niet, en het mobo blijkbaar ook niet anders zou het niet perfect werken.

Verwijderd

kabeltje stoek :?

• XTerm
Welk kabeltje bedoel je ?

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

heeft je voeding niet te weinig kracht om de zooi aantelturen want dat had ik laats ook oop het werk een atlon 1,4 ghz en een 250watt voeding wouw ook niet op starten alleen als er geen hd en andere shit aan hing
en een 300 watt voding deed het wel
dus gewoon een zwaardere voeding kopen

• XTerm
Het spul heeft 1 jaar PERFECT gedraaid metm'n 300Watt. Ik heb iets iets fout gedaan bij de ombouw.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
atx connector half dood :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

trek eerst alleen de voedingstekkers los van van de cdrom en such, daarna alleen ide kabels lostrekken (voeding dus weer aansluiten.

Mocht dat enig verschil opleveren dan weet je weer wat meer.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• XTerm
Hmz, het is dus vrij random. Als er niks inzit boot ie soms; als ie niet boot kan ik de power kabel vanachter uitrekken en terug insteken en dan start het terug. Maar van zodra ik zelfs maar de floppy insteek; start het niet meer.
Het rare is dat met de 250W van me zus dat ik met mijn RAID perfect kon booten. Dus zowel mobo als Voedin(en) moeten toch in orde zijn ?
En een kapotte ATX connecter lijkt me onwaarschijnlijk, hoe krijg zoaiets kapot ?

Verwijderd

Als je nou eerst alleen de primaire ide aansluit met een hd er op start die dan ook niet op??

• XTerm
Oef, heb het kunnen oplossen door alles los te maken, ff laten staan en rustig alles er terug in te doen :)
Praise the lord :)

Verwijderd

Dan zat er dus gewoon een kabel los :)

Verwijderd

Mijn idee van een spannende nacht is toch anders >:)
Pagina: 1