ik heb en Ibanez GRX40 gitaar en al ik daar mijn boss distortion pedaal op aansluit bigint dat ding enorm te piepen (vooral bij peavey versterkers) wat kan ik daar aan doen?
Anoniem: 18581
Omschrijv die piep eens... met een piep kunnen we niks... Het kan microfonische feedback zijn. Of ben je slim genoeg om te weten dat dat het niet is...
nee, geen microfoon. de gitaar leraar zet dat het de combinatie element/versterker is. maar een andere leeraar zegt weer: dat is gelul.
het is wel idd net zon soort mic piep
het is wel idd net zon soort mic piep
Anoniem: 8622
Het kan idd aan je combi liggen
Probeer es je amp wat zachter te zetten. Of met je gitaar weg te draaien van je amp als je er naar toe richt met een distortion en je amp staat een beetje hard dan gaat ie feedbacken en hoe harder dan je amp staat hoe harder je amp gaat feedbacken.
Het is ook zo dat ie in kleinere ruimtes veeeeeel eerder gaat feedbacken dus dan moet ie wel iets zachter.
Probeer es je amp wat zachter te zetten. Of met je gitaar weg te draaien van je amp als je er naar toe richt met een distortion en je amp staat een beetje hard dan gaat ie feedbacken en hoe harder dan je amp staat hoe harder je amp gaat feedbacken.
Het is ook zo dat ie in kleinere ruimtes veeeeeel eerder gaat feedbacken dus dan moet ie wel iets zachter.
het lag vooral aan de treble (high) als ik die helemaal dicht draai (ook op het pedaal en versterker) piept ie niet meer.
bij de audities vandaag voor de muziekavond op school piepte ie ook, maar paste ik dit truckje toe.
maar ik vindt het nog steeds vaag....
bij de audities vandaag voor de muziekavond op school piepte ie ook, maar paste ik dit truckje toe.
ja dan feedbackt idd je versterker met iets en waarschijnlijk met je gitaar. Ik denk dat je gewoon een heel crappy gitaartje heb of versterkertje (no offence!) want die feedbacken heel snel, Je kan dan idd treble wedraaien maar dan hebb ook nog es crappy geluid.. schiet dus niet echt op...Op donderdag 22 november 2001 16:42 schreef Jos_The_Boss het volgende:
het lag vooral aan de treble (high) als ik die helemaal dicht draai (ook op het pedaal en versterker) piept ie niet meer.
Koel, jij hebt ook een "gitaarheld" in je user icon
. Maar als het komt doordat je de treble wegdraait ligt het volgens mij aan je gitaar/versterker die mooie microfonische feedback geeft, als je de versterker heel sagt zet is het er dan ook. Hbe je je gitaar al eens met een andere versterker geprobeerd, of een andere gitaar op je versterker?
ja andere gitaar op die versterker piept nie. andere versterker op mijn gitaar piept 
WAAR KOOP IK EEN (LOSSE) NIEUWE HUMBUCKER ELEMENT? en wat kozt da?
en dat is dus alleen met het pedaaltje! zonder pedaaltje met distortion knop open op versterker piept nietOp donderdag 22 november 2001 18:17 schreef Jos_The_Boss het volgende:
ja andere gitaar op die versterker piept nie. andere versterker op mijn gitaar piept
dat dacht ik al 
Maar goed bij www.voxhumana.nl , kan je losse humbuckert kopen en er ook in laten bouwen (zou ik wel laten doen want zelf kan je het niet, en zij doen het echt goed.)
Ik ga daar mijn gitaar binnenkort ook laten verbouwen
suc6!
Trouwens weet je al wat voor humbucker je erin wil laten zetten?
Ik wil eigenlijk nog een Seymour duncan invader, dies echt vet goed
Alleen istie 256 piek
Maar goed bij www.voxhumana.nl , kan je losse humbuckert kopen en er ook in laten bouwen (zou ik wel laten doen want zelf kan je het niet, en zij doen het echt goed.)
Ik ga daar mijn gitaar binnenkort ook laten verbouwen
suc6!
Trouwens weet je al wat voor humbucker je erin wil laten zetten?
Ik wil eigenlijk nog een Seymour duncan invader, dies echt vet goed
Bij je lokale muziekzaak kan dat volgens mij wel. Zelf wil ik ook een keer een nieuwe humbucker in de bridge. Een SD distortion trembucker een SD JB of een dimarzio super dsitortion. Mijn muziek is vooral Grunge/alternatief.
hmmm denk dak beter ooit een nieuwe gitaar kan kopen, zon losse humbucker is al meer dan 50% van de prijs van dees gitaar.....
hahaOp donderdag 22 november 2001 20:35 schreef LenL het volgende:
Ibanez
Squier :r:r:r:r
ik speel op squire
wel al redelijk verbouwd en gaat nog meer verbouwd worden maar toch issut een squire
ik schaam me ook diep
hahah nee manOp donderdag 22 november 2001 22:36 schreef Jos_The_Boss het volgende:
fendergeef mij maar een Ibanez GR270 oid
Ik wil die Fender Tom Delounge Stratocaster
dat ding roeleert echt
Fijn om te zien dat je je buiten de huiskamer net zo irritant gedraagt. Heb je ook nog argumenten voor jeOp donderdag 22 november 2001 20:35 schreef LenL het volgende:
Ibanez
Squier :r:r:r:r

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Squier spel je trouwens als Squier.
IMHO zijn Ibanez gitaren zijn veel te patserige metal gitaren. Ik vind de Gibson Firebird, en de Fender Jaguar stukken mooier.
IMHO zijn Ibanez gitaren zijn veel te patserige metal gitaren. Ik vind de Gibson Firebird, en de Fender Jaguar stukken mooier.
Anoniem: 44445
Ja, ik heb ook een Squier en wil er andere elementen in. Ik wil in de nek een standaard strat element en in de brug weet ik ngo niet wat ik wil. Ik krijg binnekort een US Big Muff en ik zoek dus een scherp fuzzig geluid zoals Placebo/Mudhoney. Ik ben dus eigelijk op zoek naar single coils. Maar het lijkt me ook geen verkeerd idee om humbuckers te nemen voor als ik eens wat in een andere stijl speel. Mijn vraag: kun je humbuckers zo schakelen dat ze net als een single coil klinken?
Het lijkt me duidelijk dat LenL maar een paar Ibanezjes gezien heeft. LenL: Ik vind het redelijk jammerlijk hoe je jezelf weer als een kneus te kijk zet. Oh ja, en als bassist zijnde zal ik je maar even vertellen: Novoselic (hoe schrijf je dat?) is zeker geen bas-held. Hij kan een riedeltje bassen, niks meer dan wat 100000 andere lui ook kunnen.
On-topic. Je kunt het beste iets zachter zetten. Je zou ook een heel smalbandige EQ los kunnen laten op de frequentie(band) die de feedback veroorzaakt (je zou anders eens zo'n feedback-killer ertussen moeten hangen, dan kun je het schadelijke gebiedje wel opzoeken).
On-topic. Je kunt het beste iets zachter zetten. Je zou ook een heel smalbandige EQ los kunnen laten op de frequentie(band) die de feedback veroorzaakt (je zou anders eens zo'n feedback-killer ertussen moeten hangen, dan kun je het schadelijke gebiedje wel opzoeken).
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
EQ,.. vask staat treble dan te hoog,..
ehmz.. et ligt neit aan de elementen denk ik, het zijn hum buckers, en die geven neit echt snel feedback.
Oplossing kan zijn :
kleine kamer = geluid zacht.
Pedaal = geef minder distortion aan! zeker die van boss zijn vrij heftige effecten (wel goed hoor)
Versterker = haal treble weg, en zorg dat je elementen niet in de richting van de speaker staan
qua elementen, misschien ik weet neit of die eris,.. brobeer de enkelspoels midden weg te schakelen, als je die gebruik.. om lekekr te rocken enzo gebruik je brug element.
Als je de voorste gebruikt, moet je meestal zowieso wat minder distortion enzo gebruiken, omdat ie wat minder agressief en wat warmer klinkt. Dan is teveel distortion toch lelijk, maar dat weet je zelf ook wel denk ik
ehmz.. et ligt neit aan de elementen denk ik, het zijn hum buckers, en die geven neit echt snel feedback.
Oplossing kan zijn :
kleine kamer = geluid zacht.
Pedaal = geef minder distortion aan! zeker die van boss zijn vrij heftige effecten (wel goed hoor)
Versterker = haal treble weg, en zorg dat je elementen niet in de richting van de speaker staan
qua elementen, misschien ik weet neit of die eris,.. brobeer de enkelspoels midden weg te schakelen, als je die gebruik.. om lekekr te rocken enzo gebruik je brug element.
Als je de voorste gebruikt, moet je meestal zowieso wat minder distortion enzo gebruiken, omdat ie wat minder agressief en wat warmer klinkt. Dan is teveel distortion toch lelijk, maar dat weet je zelf ook wel denk ik
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Anoniem: 44445
Ik ben het eigelijk wel eens met LenL, alhoewel ik de firebird niet echt geweldig vind. Al die Ibanez gitaren (die ik op www.ibanez.com heb gezien) hebben een metallig uiterlijk.Op zondag 13 januari 2002 17:01 schreef Hillie het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat LenL maar een paar Ibanezjes gezien heeft. LenL: Ik vind het redelijk jammerlijk hoe je jezelf weer als een kneus te kijk zet. Oh ja, en als bassist zijnde zal ik je maar even vertellen: Novoselic (hoe schrijf je dat?) is zeker geen bas-held. Hij kan een riedeltje bassen, niks meer dan wat 100000 andere lui ook kunnen.
En op het gebied van Chris ben ik het ook met hem eens. Je hebt wel gelijk dat hij geen ultieme super revolutionaire bassist is. Maar hij heeft wel een geweldig image en veel stijl. Ik vind lenl's user icon helemaal geweldig!
Pagina: 1