Als je een UDMA 133 HD koopt, dan kan ie best op een UDMA 100 mobo... Hij loopt dan gewoon 100mb/s ipv 133mb/s... no prob voor die HD dus.
Behalve als die HD groter is dan 128GB, want dan MOET je ATA133 hebben.
Siditamentis astuentis pactum.
Ik ging daar maar niet vanuit... aangezien bijna niemand zo'n ding koopt 
2x60GB in RAID 0 is toch sneller
2x60GB in RAID 0 is toch sneller
Dit bedoel ik dus niet; ik wil die hdd per se op 133mb/s laten draaien, dus ik heb daar de desbetreffende controller voor nodig. Zit die op de A7V266, of moet ik hem er los bijkopen en zijn er uberhaupt wel mobo's met een udma133 controller.Op vrijdag 16 november 2001 17:02 schreef Inferno het volgende:
Als je een UDMA 133 HD koopt, dan kan ie best op een UDMA 100 mobo... Hij loopt dan gewoon 100mb/s ipv 133mb/s... no prob voor die HD dus.
Dan zul je een nieuwe controller moeten kopen.
Of 1 van de nieuwste moederborden misschien.
Maar komop zeg, theoretisch halen de schijven het toch nog niet, waarom die moeite doen...
Of 1 van de nieuwste moederborden misschien.
Maar komop zeg, theoretisch halen de schijven het toch nog niet, waarom die moeite doen...
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Als je dan toch graag zoveel snelheid wilt... ga dan maar voor een RAID 0 config... dan heb je tenminste snellere lees en schrijfmogelijkheden waardoor je die bandbreedte es wat meer kunt benutten...
Mocht je echt toch zo graag UDMA 133 willen... tsja, dan zit je idd echt vast aan een nieuwe controller/mobo
Mocht je echt toch zo graag UDMA 133 willen... tsja, dan zit je idd echt vast aan een nieuwe controller/mobo
Pagina: 1