Het probleem speelt zich in zowel XP als 2k Server af, dus daarom vermoed ik een soort hardware probleem of IRQ probleem, hoewel ik niet uitsluit dat het een driver probleem is. Ik heb van al mijn hardware de laatste XP drivers, maar als ik mijn ethernet (NE2000) kaart gebruik (ADSL) dan hangt windows af en toe een halve seconde. Dit is SUPER irritant in multiplayergames omdat je dan meteen afgeknald wordt. Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Zie signature voor mijn hardware.
Verwijderd
Ik zie geen signature
ik ken wel mensen die dit probleem hebben in combinatie met muis en harddisk
gaat even het harddisk lampje branden en doet de muis vreemd
oftwel hij staat stil
dit is ook altijd maar kort (seconde ofzo)
ik ken wel mensen die dit probleem hebben in combinatie met muis en harddisk
gaat even het harddisk lampje branden en doet de muis vreemd
oftwel hij staat stil
dit is ook altijd maar kort (seconde ofzo)
Hmm..signature is niet doorgekomen:
PIII-450@540, 768 MB RAM, TNT2, SBlive! Value, Asus P3B-F, Symbios Logic SCSI, HSP56k Modem, Plexwriter 4x12, NE2000 netwerk kaart. En geen irq conflicten in XP. Heb alle hardware uitgezet die irq's sharde met essentiele hardware en nog bleef het hikken.
PIII-450@540, 768 MB RAM, TNT2, SBlive! Value, Asus P3B-F, Symbios Logic SCSI, HSP56k Modem, Plexwriter 4x12, NE2000 netwerk kaart. En geen irq conflicten in XP. Heb alle hardware uitgezet die irq's sharde met essentiele hardware en nog bleef het hikken.
Op de kop zetten en een glasje water geven..................
Of misschien een andere netwerkkaart proberen?
Of misschien een andere netwerkkaart proberen?
Meh ...
http://gathering.tweakers.net/profile.php kun je je sig invullenOp vrijdag 16 november 2001 16:13 schreef NtT6 het volgende:
Hmm..signature is niet doorgekomen:
en verder, heb je de via 4-1 drivers geinstalleerd bij w2k
en staat DMA aan
yeah right...hij heb een PIII dan HOEF JE GEEN VIA DRIVERS TE INSTALLEREN![b]
en verder, heb je de via 4-1 drivers geinstalleerd bij w2k
probeer eens een 3Com ethernet kaartje
p3b-f heeft ook intel chipset. 440BX geloof ik.
heb zelf het gevoel dat het aan de SBlive zou kunnen liggen, want gebeurt vooral als die gebruikt wordt.
Verwijderd
Dude, het feit dat hij een P!!! heeft wil niet zeggen dat VIA drivers niet geinstalleerd hoeven te worden hoor. Als je een mobo met een VIA chipset hebt dan hebben VIA drivers wel degelijk nut, onafhankelijk van de processor.Op vrijdag 16 november 2001 16:17 schreef bartmen het volgende:
[..]
yeah right...hij heb een PIII dan HOEF JE GEEN VIA DRIVERS TE INSTALLEREN!
probeer eens een 3Com ethernet kaartje
Verwijderd
ik heb er ook n tijdje last van gehad onder win 98
na een format was het over..
ik gebruik ook VIA drivers.. denk achteraf dat het ook daarmee te maken heeft gehad..
suc6
na een format was het over..
ik gebruik ook VIA drivers.. denk achteraf dat het ook daarmee te maken heeft gehad..
suc6
Pagina: 1