Nokia 9210 emulatoren

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26
Wie is er al bezig programma's te schrijven voor de nieuwe nokia 9210 ( 90210, ben ik de enige die de link ziet naar de wel bekende serie, het formaat is in iedergeval hetzelfde gebleven ). Ik ben het al aan het proberen maar kan maar weinig nuttige info vinden.

Alles is welkom, links naar voorbeeld programma
's, databases voor de symbian echt alles

greetz

Yrew

Groetjes

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

naam onder je post hoeft niet ;)
nokia 9120 heeft een JVM waarop je J2ME kan programmeren(Java)
zoek eens op J2ME op java.sun.com (of op google)

• yrew
Het probleem is dat er wel tutorials te vinden zijn, maar dat de gebruiksvriendelijkheid hiervan nogal te wensen overlaat. Google pfffffffffff reading it now, genoeg leesvoer voor de komende jaren.

Maar is er ook al iemand die een werkende applicatie geschreven heeft?

Groetjes

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
M'n schoonmoeder heeft er eentje ;) . Mega cool apparaat! Je kan inderdaad ontwikkelen voor Java 2 Micro Edition :) :9~ .

Helaas heb ik er nog niets voor ontwikkeld, maar ik wil er weleens naar gaan kijken.

Toen ik er een tijdje naar zat te kijken zat ik eigenlijk te om een fatsoenlijk mail applicatie te maken :) . Of een simpele ICQ client >:) . Het is op zich wel jammer dat Java 2 Standard Edition er niet op draait (itt tot de iPaq). Dan kan je je pas echt volledig uitleven.

Hier trouwens de link naar dat ding:
http://www.nokia.com/phones/9210/index.html

Een simpele Java app ervoor schrijven kan niet moeilijk zijn denk ik... Ik heb een beetje naar de structuur gekeken van die HD. Dat is allemaal super duidelijk...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 16 november 2001 16:01 schreef yrew het volgende:
Het probleem is dat er wel tutorials te vinden zijn, maar dat de gebruiksvriendelijkheid hiervan nogal te wensen overlaat. Google pfffffffffff reading it now, genoeg leesvoer voor de komende jaren.

Maar is er ook al iemand die een werkende applicatie geschreven heeft?
Ik doe op mijn stage (bijna) niets anders als J2ME progjes maken. Voor iemand met een beetje Java kennis is dat een eitje. De api is erg beperkt en is te leren binnen 1 uur.

als je J2ME applicaties wil gaan maken moet je de wireless toolkit van sun downloaden :)

• yrew
Het j2me programeren lijkt me niet echt lastig, dat is ook niet mijn grootste probleem.

- wat voor dbase kan ik gebruiken
- hoe kan ik de modem aanspreken voor real-time sync met de dbase op de server

Ik heb wel een ontwerp liggen en dit is ontworpen vanuit een j2ee gedachte.

Oh ja ook een leuke, die emulator die ik nu heb werkt voor geen meter, althans ik kan mijn eigen geschreven programma's niet in laden.

Groetjes

• mbravenboer
yrew: wat voor dbase kan ik gebruiken
Er bestaan enkele zeer lichte databases voor Java... Deze zou je uitstekend kunnen gebruiken. Ik weet niet in hoeverre deze ook op J2ME werken, maar ik vermoed dat voor sommigen dit geen enkel probleem is.
Oh ja ook een leuke, die emulator die ik nu heb werkt voor geen meter, althans ik kan mijn eigen geschreven programma's niet in laden.
J2ME apps hoe je toch niet percee in een emulator te draaien voor de Nokia 9210?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 16 november 2001 16:14 schreef yrew het volgende:
Het j2me programeren lijkt me niet echt lastig, dat is ook niet mijn grootste probleem.

- wat voor dbase kan ik gebruiken
- hoe kan ik de modem aanspreken voor real-time sync met de dbase op de server
data opslag heeft J2ME een specifieke methode voor. Socket verbindingen gaan gewoon via java.net.*; Bekijk de documentatie en het wordt je allemaal veel duidelijker
Ik heb wel een ontwerp liggen en dit is ontworpen vanuit een j2ee gedachte.

Welke emulator heb je?

• yrew
Ik gebruik de epoc 32 emulator.

Groetjes

• mbravenboer
Zou dit werken in J2ME (weinig verstand van):

http://sourceforge.net/projects/hsqldb/

Als dat zo is, ben je gezegend :) . Het zou geen probleem mogen zijn qua hardware mogelijkheden van die Nokia.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

gebruik anders de emulator die ik al eerder aangegeven heb: de sun wireless toolkit.

Data opslaan op een mobiel is geen enkel probleem. Zie daarvoor ook de J2ME api documentatie. Er komt een database van Oracle uit met een erg kleine footprint.

• yrew
allereerst ga ik jullie even bedanken :

Bedankt iedereen.

Die links zijn idd geweldig, ik heb alleen ff wat info nodig om alles te verwerken dus wanneer het lijkt alsof ik niet meer reageer en ongeinteresseerd overkom, is mijn kleine bovenkamer gewoon op volle toeren bezig.

Groetjes

• mbravenboer
yrew: Die links zijn idd geweldig, ik heb alleen ff wat info nodig om alles te verwerken dus wanneer het lijkt alsof ik niet meer reageer en ongeinteresseerd overkom, is mijn kleine bovenkamer gewoon op volle toeren bezig.
hehe ;) . Veel plezier ermee! Leuk werk, zou het zelf eigenlijk ook eens moeten doen :) .

Pagina: 1