Welke voeding voor AMD Athlon XP 1800 + 266A mobo?

Pagina: 1
Acties:

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
Ben er nog nie helemaal over uit welk mobo ik moet nemen (welke fabrikant dan) maar het word wel eentje met de VIA 266A chipset in combinatie met een AMD Athlon XP 1800+.

Wat voor voeding, koeler en kast enzow kan ik daar het beste bij pakken? Want VGA-kaartjes prikken lukt me nog wel, maar van de rest heb ik echt geen verstand :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kast is je eigen smaak.....meestal zit er een 300Watt voeding bij of een 340Watt, je kunt ook 450Watt voedingen kopen mar die zijn errug duur en voor een gewone pc een beetje overdreven imho

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gewoon een goede kast met een goede voeding die minimaal 300W leveren kan. Dan kun je denken aan Aopen kasten ( www.aopen.nl) of aan Inwin kasten (www.in-win.com)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
antec schijnt zeer goed te zijn...ik heb een aopen hq08, niet ideaal, maar ook niet slecht :)

Verwijderd

en wat voor koeler en voeding dan????

:?

Verwijderd

ik heb zelf de dragon orb 3 koeler en mijn cpu blijft onder de 30 gr. en de voeding zou ik nemen enermax schijnt heel goed te zijn

• marteltor
Op vrijdag 16 november 2001 15:45 schreef nicodr88 het volgende:
en wat voor koeler en voeding dan????

een noisecontrol silverado zou hem wel onder de 60 graden houden... maar wat misschien beter is:
koop een groot koelblok (kijk ff wat revieuws over koelblokken), en koop daar een papst fan bij...bijvoorbeeld de papst 8412 NGM... 26 decibel, rond 30 cfm (ik denk dat hem wel koel genoeg houdt) ...je kan ook ff een wat snellere fan nemen, is ie nog wat koeler...
dit is mijn standpunt; ik heb liever niet een pc waarbij je denkt aan een straaljager...

• marteltor
enermax voedingen zijn wel ok

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

220 volt

:D

Intentionally left blank.

• marteltor
Op vrijdag 16 november 2001 15:51 schreef Bitfreak het volgende:
220 volt

:D
ja, en een banaan

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

gewoon een kast kopen met minimaal 300 watt

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

die kast met min. 300 watt zit wel goed.
Maar ik ben van plan zelf een pc te bouwen, ik neem aan dat een koeler gewoon bij de proc zit? Er moet vast wel zo'n standaart goedkoop ding bij geleverd worden? of niet...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Normaal word een cooler niet erbij geleverd.
Met zo'n 'billig' ding kun je temperaturen verwachten tussen de 50 en 70 graden. Wil je overclocken moet je toch wat serieuzer te werk gaan en een betere cooler kopen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 21:37 schreef nicodr88 het volgende:
die kast met min. 300 watt zit wel goed.
Maar ik ben van plan zelf een pc te bouwen, ik neem aan dat een koeler gewoon bij de proc zit? Er moet vast wel zo'n standaart goedkoop ding bij geleverd worden? of niet...
zit geen koeler bij standaard

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
'k zou 350 watt nemen...

(heb ik ook met m'n AthlonXP 1600+ @ 1.58 GHZ :) )

Verwijderd

Iig niet minder dan 300 watt, en als de voeding in een kast zit die jij toevallig mooi vind, check dan even of er een merk bij staat.
Wanneer er een merk bij staat is het meestal wel ok, staat er geen merk bij dan zijn ze niet trots op de voeding.
Je kunt wel een 300 watt weet-ik-veel-wat voeding nemen maar voor 100 gulden meer heb je een Enermax. Zalman ligt ook in die prijsklasse maar daar heb ik geen ervaring mee, zijn loodzwaar dus ik denk dat het wel goed zit.

Verwijderd

hoezo niet minder? liever een goede 250 als een slechte 300watt imo

Msi maakt ook al slim pcs met 150 watt voeding voor athlon dussssssssssssssss

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik heb hier een redelijk gevulde kast met o.a. twee XP's en twee Geforce's, en de 330W Enermax red het prima :) . Dus durf ik te stellen dat je met een fatsoenlijke 300W PSU altijd goed zit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

ga voor een AOpen kast, zijn zeer goede,stevige kasten met echte goede voedingen.

Mischien is zelfs een 250W genoeg

zie mij singature, draait met en 230W

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
thx ppl

Weet iemand een goeie plek om die dingen te kopen? (een Aopen H600A kast zit ik over te denken)
ik ga zeer prolly naar de HCC dagen, maar ik heb geen idee of ze daar ook kasten zullen verkopen, en hoe duur het daar allemaal is.

• marteltor
Op zaterdag 17 november 2001 00:07 schreef GTOfire het volgende:
thx ppl

Weet iemand een goeie plek om die dingen te kopen? (een Aopen H600A kast zit ik over te denken)
ik ga zeer prolly naar de HCC dagen, maar ik heb geen idee of ze daar ook kasten zullen verkopen, en hoe duur het daar allemaal is.
ik vond aopen tegen vallen...
ruimte voor kabels is te klein, weinig ventilatiemogelijkheden, kast openmaken gaat lastig: je moet de zijkant helemaal tot achterin er uit schuiven (en dus niet maar een klein stukje naar achter om hem er uit te wippen) waardoor het lastig wordt als ie tegen een muur aan staat, mijn (aopen)voeding maakt veel herrie (vind ik, als je een fop 38 gewent bent is het natuurlijk anders). Niet ideaal dus...ik zou voor deze gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/els601/blue-side.jpg een chemming (www.tweakshop.nl)(wel zelf nog een voeding kopen). Veel tweakers hebben zo een kassie :)

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
als ik dat ding zie wil ik al bijna vragen "waarom zijn er geen externe bays?" maar gelukkig heb ik iets verder gekeken dan mn muisdraad lang is, en ik zie dat er zo'n prachtig deurtje in zit. Mooi, geweldig, maar lijkt me bijzonder onhandig, want dat ding zal toch bijna constant open moeten staan. Hij heet denk ik ook niet voor niks Server, want die hebben geen gebruiker die ermee klooit tenzij er problemen mee zijn, en hebben dus ook geen directe toegang tot de bays nodig

Maar de kleur trekt me best wel. Liefst had ik em oranje gehad, maar paars kijkt ook wel geinig.
En anders, een likje verf is zo gebeurd.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ehh deurtjes kan je er ook uitslopen hoor :Y)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
ja, das waar :) al is het wel zo dat slopen + computer = mayhem en chaos. maar een deurtje moet nog wel lukken.

Ik heb alleen niet zon geweldig grote bak nodig. Ik heb niet dertig HDs ofzow, ook geen drie duzend DVD spelers. een midi-tower is al genoeg, en aan OCen begin ik pas als ik weet hoe het mobo een beetje in elkaar zit, en als ik er zelf een dikke koeler op kan zetten zonder dat ik bang ben dat het fout gaat.

Verwijderd

Koop een Lite-On Enclosure FS020

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/case001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/case002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/case003.jpg

http://www.liteonenclosure.com/products/fs020/fs020.htm

Superkast.

Zoek maar es op google ofzo, en zijn stuk of 6 reviews geschreven door de grotere site. Tweakmax heeft een twee delige review. Echt superkast

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Topicstarter
vind het zowiezo wel strak dat ze distributeurs hebben in Amerika, Taiwan en Nederland :)

Pagina: 1