Toon posts:

Prijs vs Prestatie-vergelijking: DD 5.1 met ... ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een jaar de Cambridge Soundworks DTT2500 5.1, maar ik heb er nog nooit DD 5.1 mee kunnen horen.. |:( Nu er wat meer DVD's in mijn bezit zijn vind ik dit toch wel h00g tijd worden (anders is zo'n set zonde van het geld)..

Mijn geluidsconfiguratie:
0> SBLive!1024 (Met de splitstekker geleverd bij de speakers in de gele "digital" uitgang en aangesloten volgens de handleiding van de speakerset)
0> CS DTT2500 (alle lampjes op de amp uit, maar zonder dat er dus een rood DD-lampje gaat branden :()
0> Surround Mixer op "alleen digitale uitvoer", maar "AC3-decoding" op "off" kon ik niet vinden... :?
0> Ati Radeon 64DDR

Ik heb er over zitten denken om de SBAudigy te kopen, maar aangezien hij pas "net" uit is wou ik d't even mee wachten om niet een kaart te kopen met "kinderziektes".. Sowieso trekt m'n bankrekening dat nu niet... <zucht>

Kan ik met deze spullen DD 5.1 uit mijn speakers persen, en zo ja; hoe dan??

;)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ben er ook een paar keer mee aan het stoeien geweest, met de speakerset van een ander. Daar wou het ook eerst niet werken via de soundkaart pas toen we een coax (SPDIF) tussen de speakerset zijn Dx3r kaart deden ging het wel werken. Of het nu ook werkt via de soundkaart weet ik niet.

Het kan dus zijn dat de DD 5.1 alleen via die aparte Digitale ingang van de sperakerset kan .....

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. "Dx3r" wat moet ik me daar bij voorstellen? Oh, en moet zo'n coax-kabeltje (uit de speakerset-doos ?) dan niet uit een SPDIF-uitgang komen :?; want volgens mij zit die in iedergeval niet op m'n Live! .... Dus waar zou ik die in moeten prikken?

Verwijderd

Topicstarter
Die search functie is brak (of ik ben brak :9~) ... >> Kan iemand me ff linken naar het antwoord op m'n vraag.. Of heeft iedereen hetzelfde probleem....???

He dank je, heh... lol

Verwijderd

Hee, ik heb ook SB Live! 1024 met dtt-2500. Bij mij zitten er vanaf mijn dvd-speler 2 kabels naar mijn live!. Eentje is een platte stekker met 4 pinnen, cd-audio kabel. De andere is ook een platte stekker, maar 2 pins, de SP/DIF kabel. Die gaan dus allebei naar de zijkant van de Live!. Dan moet je de splitterkabel in de gele output van de Live! doen. Vanaf de splitter moeten er 2 kabels naar de decoder lopen, namelijk de rode 'digital DIN' en de zwarte 'dolby digital (ac3) sp/dif in'. Als dat gelukt is, moet je de luidspreker setup instellen op 4 speakers (heb ik) of op livesurround. Daarna moet je in je dvd-software de audio output op SP/DIF zetten. Als laatste moet je zorgen dat er geen enkel lampje op de decoder brand. Daarna start je je dvd-software op en hoort alleen het dolby digital lampje te branden voor DD5.1. Soms is het zo dat in menu's van een dvd het 'dolby digital' en het 'prologic digital in' gaan branden. Dat laatste betekent dat je dolby prologic hebt. Maar normaal dus alleen 'dolby digital' lampje voor DD5.1.

Verwijderd

Welke kaart heb je trouwens? Dit is hoe ik het geinstalleerd heb, maar wel op een SB Live! Player 1024, dus NIET de SB Live! 5.1 Player 1024. Maar ik neem aan dat het op die kaart ongeveer hetzelfde zal zijn. Welke dvd-software gebruik je? Je hoeft trouwens niet per se de surrond mixer op 'digital output only' te zetten, de digital out heeft altijd output, hoe je hem ook instelt, bij mij tenminste.
Pagina: 1