Toon posts:

1 pc draadloos op LAN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een kamer in huis waar ik een computer wil neerzetten die ik wil verbinden met mijn LAN (3 pc's via hub (duh) met adsl). Moet op zich geen probleem zijn maar ik wil geen kabel dwars door het huis. Boren heb ik ook geen zin in. Enige oplossing lijkt me dus een wireless pakketje te kopen. Nu heb ik daar twee vragen over; 1. welke hardware heb ik dan nodig en hoe sluit ik dit aan op mijn hub? (1a) kan dit trouwens wel? en 2. wat is de goedkoopste oplossing?

thnx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan wel, met bijv zo'n kit van Sitecom. Maar het bereik is vaak beperkt en het gaat niet zo snel (van Sitecom is het max 2Mbit/s)

Verwijderd

Topicstarter
de snelheid is minder belangrijk dan de kosten. Het is maar een tijdelijke oplossing (voor ongeveer een half jaar) dus hoe minder het kost hoe beter....

Daarbij hoeft ie niet bakken met data te verplaatsen. Die pc gaat alleen een beetje internet en mail ontvangen. Misschien af en doe een drivertje downloaden maar dat blijft allemaal heel beperkt.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:44
Er zijn een aantal oplossingen:

Ten eerste: 802.11b
Dit systeem heeft een snelheid van 11Mbit, maar op dit moment zijn 802.11b kaartjes schrikbarend duur - ten minste 700 piek voor 2 kaartjes (PCI).

Dan is er inderdaad de Sitecom USB oplossing.
De snelheid van dit setje is 1Mbit - een stuk langzamer dus. De prijs is ongeveer 450 gulden.

Dan is er nog een systeem: Diamond Homefree. Dit zijn ook wireless network kaartjes (PCI of PCMCIA), de snelheid is net als de Sitecom kit 1Mbit. Deze heb ik nergens in winkels zien liggen maar hier zijn ze verkrijgbaar, kosten Fl.150,- per stuk, dus Fl.300,- voor 2. Ik ben van plan zelf ook een setje hiervan aan te schaffen.

Houdt er wel rekening mee dat je deze kaartjes/adapters niet rechtstreeks op een hub kunt aansluiten, 1 van de computers die rechtstreeks aangesloten is op de hub moet fungeren als router voor het draadloze systeem - deze computer moet dan ook een wireless en een vaste netwerkadapter hebben.