Toon posts:

Hoe sluit ik fan op Asus mobo aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Asus P4T. Volgens het schema heb ik 3 aansluitingen. 1 daarvan wordt gebruikt door mijn CPU koeler. Maar nu heb ik er nog 2, 1 voor mobo en 1 voor ...effe vergeten. Nou vraag ik mij dus af waarom er 3 contactpuntjes zijn. De fan op mijn CPU kan ik in toerental regelen. Komt dat door die extra schakeling ipv negatief en positief.

Ik kan idd gewoon gaan testen door de kabels aan te sluiten, maar dat doe ik liever niet :9
Volgens mij zijn het geel, groen en zwart. Hoe kan ik nou mijn fan er op aansluiten? Of moet ik weer speciale fans halen (zal zowieso moeten als ik de RPM wil regelen volgens mij)?

Dus eigenlijk, wat is plus en wat is min? Kheb idd geen multitester :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
gewoon een rheostat ertussen ... dan kan je een "gewone" fan gebruiken.
zolang je maar 12V heb is het goed trouwens dan kan je regelen met die rheostat.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 15:13 schreef TheDarkLord666 het volgende:
gewoon een rheostat ertussen ... dan kan je een "gewone" fan gebruiken.
zolang je maar 12V heb is het goed trouwens dan kan je regelen met die rheostat.
rheostat = STUUT&BRUIJN :?