QSound

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Topicstarter
Wat vinden jullie van QSound? Er zijn enkele artiesten die dit effect gebruiken op hun cd's (een mooi voorbeeld vind ik nog altijd Amused To Death van Roger Waters), maar sinds kort kan ik het ook op mijn computer aan elke bron toevoegen dankzij mijn Philips Acoustic Edge geluidskaart.

Ik heb laatst een tijdje naar muziek zitten luisteren, en ik moet toch zeggen dat ik het wel mooi vind. Het stereobeeld wordt een stuk breder, alleen gaat het soms ten koste van geluiden die precies in het midden liggen. Aangezien QSound gebruik maakt van fase-verschillen worden de L-R verschillen versterkt, maar wat precies in het midden ligt niet. Ook krijgt sommige muziek een hele vreemde (hijgende) bas. Maar over het algemeen vind ik het best mooi klinken, zeker met opnames van goeie kwaliteit.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, positief of negatief?

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Ik ben er persoonlijk wel tevreden over. Het was een van de redenen om een AE te kopen. Pc zit 5.0 op m'n stereo aangesloten en ook dan klinkt het erg oke. Verder ook leuk voor DivX om zo toch een iets ruimelijker geluid te krijgen. De echte puristen zullen het wel niets vinden, maar mij hoor je niet klagen :) .

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Is "nothing like the sun" van Sting niet ook met Qsound opgenomen? Dat wordt algemeen beschouwd als een erg goede productie, dus zal de gemiddelde audiofiel (misschien ongemerkt) Qsound wel mooi vinden denk ik.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmmzzz volgens mij voegt dit nix toe aan ranzig punkrocknrollnoisegrungefunksoulgaragetrashpop of wel ??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Mijn ervaringen met Qsound zijn er postitief, het geeft echt een andere demensie aan de muziek. Toch wel grappig dat je ergens links achter een tv hoort bij Amused to Death ;) Ik kan niet zeggen dat het beter is dan gewoon stereo of meerkanaals, maar het is gewoon 'anders'. En ik vind het ook wel passen bij die muziek, beetje geheimzinnig :)
de Qsound cd's die ik in het bezit heb zijn:
Roger Waters - Amused to Death
Rick Wright - Broken China
Fish - Empires
Sting - The soul

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:12

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb vroeger ooit nog eens the Immaculate collection van Madonna gekocht in Q-sound. Is dat hetzelfde Q-sound waar jullie het over hebben?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op vrijdag 16 november 2001 23:43 schreef Xanandu het volgende:
Mijn ervaringen met Qsound zijn er postitief, het geeft echt een andere demensie aan de muziek. Toch wel grappig dat je ergens links achter een tv hoort bij Amused to Death ;) Ik kan niet zeggen dat het beter is dan gewoon stereo of meerkanaals, maar het is gewoon 'anders'. En ik vind het ook wel passen bij die muziek, beetje geheimzinnig :)
de Qsound cd's die ik in het bezit heb zijn:
Roger Waters - Amused to Death
Rick Wright - Broken China
Fish - Empires
Sting - The soul
Ik vind het wel wat overtuigender klinken dan een meerkanaals systeem moet ik zeggen. Met Q-sound heb ik wel gehad dat ik echt achter me ging kijken. En ook wel dat ik de muziek op pauze ging zetten om zeker te weten dat het de muziek was dat ik hoorde.
Mijn ervaring met meerkanaals systemen is dat je meteen doorhebt dat het uit een speaker komt. Maar dikke kans dat je met Q-sound een stuk minder kan dan met een meerkanaals systeem. En bovendien moet je ook wel echt perfect in het midden zitten en een goede opstelling hebben.

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Ik heb een CD van Paula Abdul met QSound, sommige nummers is het echt duidelijk te horen en klinkt 't wel erg leuk.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ff een flame-pje:
wat wel grappig is, is dat de platen die jullie noemen allemaal waardeloze prutsplaten zijn, ik noem een roger waters (ik zeg nix over de oude floyd platen ;)) en sting >:)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 03:48 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik vind het wel wat overtuigender klinken dan een meerkanaals systeem moet ik zeggen. Met Q-sound heb ik wel gehad dat ik echt achter me ging kijken. En ook wel dat ik de muziek op pauze ging zetten om zeker te weten dat het de muziek was dat ik hoorde.
Mijn ervaring met meerkanaals systemen is dat je meteen doorhebt dat het uit een speaker komt. Maar dikke kans dat je met Q-sound een stuk minder kan dan met een meerkanaals systeem. En bovendien moet je ook wel echt perfect in het midden zitten en een goede opstelling hebben.
Ja, ok. Maar het heeft ook met de soort muziek te maken denk ik. De cd van Tschaikovsky die ik toen op de VAD heb gekocht is ook weer een erg mooi voorbeeld wat dvd-a kan bieden icm 2+2+2. En daarmee is het niet noodzakelijk dat je precies in het midden zit, dat maakt geen donder uit.
SACD is weer wat kritischer qua waar je zit, omdat het gebruikt maakt van je center.
Het mooie van Qsound is dat je natuurlijk niet allerlei extra aparatuur moet aanschaffen :)
wat wel grappig is, is dat de platen die jullie noemen allemaal waardeloze prutsplaten zijn, ik noem een roger waters (ik zeg nix over de oude floyd platen ) en sting
Prutsplaten qua muziek hoop ik? Met de opname is het nl wel dik in orde ;)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kwa muziek: inderdaad
kwa opname: inderdaad

ik hou gewoon van minder gladde opnames :)

Pagina: 1