Ik heb een Amd Athlon 1400mhz, met een Spire cooler erop wordt hij gemiddeld 61 a 62 graden C.
Ik lees regelmatig berichten dat sommige tussen de 40 en 50
graden schommelen met een Athlon 1400.
Dan vraag ik me wel eens af wat voor cooler hun gebruiken.
Van een kwam het antwoord : Alpha cooler PAL6035.
Dus dat wou ik dus ook eens proberen (een koudere processor is toch immers beter
).
Alpha cooler besteld, een netjes aangebracht op mijn processor.
Idle kwam mijn 1400-tje toen op 43graden uit, en met een aantal programma's in gebruik op 52 graden.
Op zich toch 10 graden winst.
Maar na een maandje ging ook deze temperatuur omhoog.
Idle liep hij toen 52 graden, en in gebruik op 61 graden gemiddeld.
Nu las ik iets over de koelpasta. Te weinig is slecht, maar teveel is ook niet goed.
Ik twijfel of ik dat dan misschien niet goed heb aangebracht.
Is er niet ergens een site met duidelijke beschrijving en foto's van hoe dat correct moet worden aangebracht ??
Of kan iemand mij goed uitleggen wat de beste manier is.
Wat zou de oorzaak nog meer kunnen zijn van mijn temp stijging ?
Toen ik net de Alpha gebruikte was hij 52 graden, en een maand later 61.
Wie heeft er nog meer een Athlon 1400 en een zeer goede stabiele, en lage temperatuur, en kan mij zijn merk cooler willen noemen ? (evt typenummer)
Ik vindt het toch wel vreemd, schaf ik een (goede) cooler aan (alpha) die toch wel prijzig is, en bereik ik na 1 maand hetzelfde als met een Spire cooler. Waarom is de athlon 1400 bij andere wel iddle 40 graden.
Ik hoop dat iemand wat tips en uitleg heeft voor mij.
Ik lees regelmatig berichten dat sommige tussen de 40 en 50
graden schommelen met een Athlon 1400.
Dan vraag ik me wel eens af wat voor cooler hun gebruiken.
Van een kwam het antwoord : Alpha cooler PAL6035.
Dus dat wou ik dus ook eens proberen (een koudere processor is toch immers beter
Alpha cooler besteld, een netjes aangebracht op mijn processor.
Idle kwam mijn 1400-tje toen op 43graden uit, en met een aantal programma's in gebruik op 52 graden.
Op zich toch 10 graden winst.
Maar na een maandje ging ook deze temperatuur omhoog.
Idle liep hij toen 52 graden, en in gebruik op 61 graden gemiddeld.
Nu las ik iets over de koelpasta. Te weinig is slecht, maar teveel is ook niet goed.
Ik twijfel of ik dat dan misschien niet goed heb aangebracht.
Is er niet ergens een site met duidelijke beschrijving en foto's van hoe dat correct moet worden aangebracht ??
Of kan iemand mij goed uitleggen wat de beste manier is.
Wat zou de oorzaak nog meer kunnen zijn van mijn temp stijging ?
Toen ik net de Alpha gebruikte was hij 52 graden, en een maand later 61.
Wie heeft er nog meer een Athlon 1400 en een zeer goede stabiele, en lage temperatuur, en kan mij zijn merk cooler willen noemen ? (evt typenummer)
Ik vindt het toch wel vreemd, schaf ik een (goede) cooler aan (alpha) die toch wel prijzig is, en bereik ik na 1 maand hetzelfde als met een Spire cooler. Waarom is de athlon 1400 bij andere wel iddle 40 graden.
Ik hoop dat iemand wat tips en uitleg heeft voor mij.