Is het mogelijk om een windows pc zo te configureren dat deze opstart met IE. Users mogen alleen gebruik maken van IE. Je krijgt dus een internet cafe terminal. Ik ben op zoek naar een progie dit dit kan, of hebben jullie andere opties. Via policy's is het niet waterdicht genoeg.
in NT users geen schrijf rechten geven, behalve in tmp dir en PC standaard IE laten opstarten zou toch voldoende moeten zijn, denk ik
Nee want dan kunnen ze IE nog afsluiten, ik zoe eigenlijk iets zoals in een internet cafe.Op vrijdag 16 november 2001 14:42 schreef HGM het volgende:
in NT users geen schrijf rechten geven, behalve in tmp dir en PC standaard IE laten opstarten zou toch voldoende moeten zijn, denk ik
Ik heb zelf software ontwikkeld die (net als de GoT-browser) IE laat draaien binnen een Delphi omgeving dus in een andere shell dan explorer.exe, op die manier konden ze geen enkel stukje software opstarten. Later wilden ze wel ICQ/MSN e.d. kunnen gebruiken dus heb ik de software nooit verder ontwikkeld.
Er is echter wel software op de markt die iets dergelijks min of meer afdekt, maar dit kan natuurlijk nooit helemaal waterdicht omdat in Windows zelf maar ook in IE genoeg wegen zijn om toch iets te kunnen openen.
Er is echter wel software op de markt die iets dergelijks min of meer afdekt, maar dit kan natuurlijk nooit helemaal waterdicht omdat in Windows zelf maar ook in IE genoeg wegen zijn om toch iets te kunnen openen.
Dat lijkt me idd een mooie oplossing: zelf een applicatie maken met de IE engine erin. Dan kun je zelf bepalen wat wel en niet mag. Al moet je dit wel kunnen (moeilijk is het zeker niet). Voor mij zou het in Delphi geen probleem zijn
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."