Login en eerste benadering shares/printers traag

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na een server crash hebben we een NT4 server vanaf nul opnieuw moeten installeren. Nadat alle kleine problemen verholpen waren (alle securities waren verdwenen, geen backup |:(/shares aanmaken etc) hebben we ook een BDC geinstalleerd om die security instellingen niet meer te verliezen.
Op zowel de PDC als de BDC staan in de Netlogon dezelfde scripts. Toch heeft ongeveer de helft van de gebruikers last van vertragingen bij de eerste keer dat een share of printer aangeroepen wordt :?.
Ook het uitvoeren van het login script (is eigenlijk een .kix bestand) gaat niet overal even snel. :Z
De PDC heeft het druk als exchange/ proxy/ database/ fileserver en staat een beetje vol en daarom gaan we ook de printer afhandeling (en mogelijk de proxy) naar de BDC verplaatsen. Maar ik ben bang dat hiermee het opstarten niet sneller wordt.

Zijn er nog oude instellingen op de 98 machines die we moeten verwijderen ? Hebben we een tweak over het hoofd gezien om het aanmaken van de shares te versnellen ?

PDC: P200, 256Mb, 2x 100Mb NIC, NT4 sp6 SBS, Compaq Proliant 400
BDC: P200, 128Mb, 1x 100Mb NIC, NT4 sp6

PS: ik dacht eerst dat dit in [WOS] moest, sorry |:(

GMT-8

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
1e keer moeite met vinden: draai je wel een wins server of heb je lmhost-files op de client?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• _Zedd_
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 14:31 schreef paulhekje het volgende:
1e keer moeite met vinden: draai je wel een wins server of heb je lmhost-files op de client?
lmhost niet, wins weet ik niet zeker. Ik meen op de clinet wel een primairy wins ingesteld te hebben maar ik weet niet of die ook op de server draait.

GMT-8

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
als wins ingesteld is bij client zal die eerst daar gaan vragen voordat ie een query op het netwerk doet. Zorg dat de wins server draait of verwijderen bij de clients.
1e optie is beter.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• _Zedd_
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 15:11 schreef paulhekje het volgende:
als wins ingesteld is bij client zal die eerst daar gaan vragen voordat ie een query op het netwerk doet. Zorg dat de wins server draait of verwijderen bij de clients.
1e optie is beter.
Het was inderdaad een foute instelling van WinS. Bedankt ! :) :) :) :) :) :)

GMT-8