Toon posts:

Suggesties voor snellere pagina opbouw op server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben niet echt een crack met php maar zou ;( ALS ;( ik daar tijd voor had, het wel willen worden....affijn....de vraag:

Het is bij mij thuis dus gelukt om een forumpje te draaien via mijn kabel aansluiting(wanadoo premium) op een eigen servertje.
Een van mijn nadelen is dat ik een windows freak ben.
Dus nu draait er nog win98SE op met omnihttpd en yapbb en MySQL, werkt perfect(lekker flexibel en intuitief).
Nou wil ik dus binnenkort toch die stap(diepe zucht) zetten naar winXP-Pro als serverapplicatie.
Mijn pagina opbouw van mijn forum is op dit moment rond de 4sec(BELACHELIJK GEWOON!! :'( ).

Zou dat verbeteren met WinXP-Pro?
Of zijn er nog andere tips/trucs?

***SPAM***

NoMo.

spam verwijderd - chem

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

wat heeft dit met PHP te maken? Je computer is traag en je geeft PHP de schuld :?

of is het maken van de pagina DOOR php zo traag? Je zegt nu dat je browser er 4 sec. over doet nl...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef niks de schuld.

Ik ben opzoek naar tips/trucs voor een beter functioneren van mijn servertje en/of PHP.
Het forum is PHP en mijn server is een AMD550MHZ-386MB met 2HD van 6,4 en 8,1GB.
Ik had gehoopt op een paar volwassen reacties aangaande mijn vraag.

Ik wil niet flamen :( , maar vanwaar dat "SPAM" in mijn vraag??

NoMo.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 16 november 2001 14:23 schreef NoMo het volgende:
NoMo.
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#02
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:55

Zucht388

Dreadhead

4 sec vind je het gek met maar 16 k upload en ik weet niet hoeveel users?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Verwijderd

Lees een boekje efficiente algoritmes ofzo..

Maar of het helpt.. :?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 16 november 2001 14:23 schreef NoMo het volgende:
Ik geef niks de schuld.

Ik ben opzoek naar tips/trucs voor een beter functioneren van mijn servertje en/of PHP.
Het forum is PHP en mijn server is een AMD550MHZ-386MB met 2HD van 6,4 en 8,1GB.
Ik had gehoopt op een paar volwassen reacties aangaande mijn vraag.

Ik wil niet flamen :( , maar vanwaar dat "SPAM" in mijn vraag??
mijn tegenvraag is dus; WAT is er traag? Een beetje in het wild speculaties doen heeft weinig zin...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Voor weinig geld kun je webhosting kopen met php en mysql op een snelle high bandwidth server.

• D2k

D2k

Op vrijdag 16 november 2001 14:30 schreef chem het volgende:

[..]

mijn tegenvraag is dus; WAT is er traag? Een beetje in het wild speculaties doen heeft weinig zin...
idd

"oneindige" lussen zorgen voor een lange executie tijd
slecht stop criteria ed

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 14:30 schreef chem het volgende:

[..]

Ik had gedacht dat 1 van jullie bijdehandjes dat wel ff kon zien.
Blijkbaar vinden jullie het leuker om bijdehand te doen tegen een ammateurtje, inplaats van mij een beetje meer in de goede richting te helpen(het zal wel vrijdag middag zijn ofzo :r )

Ik had al een gesperkje gehad met een collega ABAP'per(senior, ikke junior) die opperde dat het php niet optimaal geschreven was?

Ik dacht om mij wat tijd te besparen(nog meer boeken lezen en graven in code) gooi ik de vraag in dit "briljante forumpje" misschien is der een volwassen persoon die mij een duwtje in de rug kan geven.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 16 november 2001 14:49 schreef NoMo het volgende:

[..]

Ik had gedacht dat 1 van jullie bijdehandjes dat wel ff kon zien.
Blijkbaar vinden jullie het leuker om bijdehand te doen tegen een ammateurtje, inplaats van mij een beetje meer in de goede richting te helpen(het zal wel vrijdag middag zijn ofzo :r
)
Misschien zijn we beidehand(laat ik in het midden) maar helderziend zijn we niet. Wat jij doet is hetzelfde als naar een automonteur bellen en zeggen: "doet het niet, fix het eens" oftewel we hebben meer info nodig
Ik had al een gesperkje gehad met een collega ABAP'per(senior, ikke junior) die opperde dat het php niet optimaal geschreven was?
mwa denk dat dat wel meevalt, aangezien er genoeg forum's per pagina op minder dan 0.09 seconden zitten... Oftewel je senior zit te blaten(hoe kun je een conclusie trekken zonder dat je je in het probleem verdiept hebt?)
Ik dacht om mij wat tijd te besparen(nog meer boeken lezen en graven in code) gooi ik de vraag in dit "briljante forumpje" misschien is der een volwassen persoon die mij een duwtje in de rug kan geven.
Wat je kan doen is de exectutietijd van het script printen. helemaal bovenaan de tijd opvragen, helemaal onderaan de tijd opvragen van elkaar af halen en het verschil printen. Zo kun je kijken of het aan de php of aan iets anders ligt. succes

Verwijderd

En omdat je geen crack bent met php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
function startclock()
{
        global $time;
        $time = getmicrotime();
}

function stopclock()
{
        global $time;
        $time = substr((getmicrotime()-$time),0,6);
        echo "This page was created in $time seconds";
}
?>

aan het begin doe je
startclock();

aan het eind
stopclock();

zou moeten werken

Verwijderd

Jij vind dat de pagina te traag laadt, waar ligt dat aan??? Dit ligt aan verschillende dingen denk ik, ten eerste casema is niet snel. Windows is ook niet alles en mischien is yabbb niet geheel lekker geoptimaliseerd.

Mischien kun je als Windows freak je toch een richten op Linux voor je webserver en kijken of dat veel verschil teweeg brengt. Zo niet dan ligt het denk ik toch vooral aan je bandbreedte en firewall als je die hebt.

Of je gaat zoeken naar beter hostingservices met PHP en flinke verbinding.

• D2k

D2k

lama

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 15:09 schreef fladder het volgende:
En omdat je geen crack bent met php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
function startclock()
{
        global $time;
        $time = getmicrotime();
}

function stopclock()
{
        global $time;
        $time = substr((getmicrotime()-$time),0,6);
        echo "This page was created in $time seconds";
}
?>

aan het begin doe je
startclock();

aan het eind
stopclock();

zou moeten werken
Hieruit volgt van mijn kant een zeer vriendelijk bedankje aan jullie allen!!

Ik zal dit dan zeker ook vanavond en/of morgen thuis gaan uittesten.
Een reactie volgt..........

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 16 november 2001 15:09 schreef PW het volgende:

[..]

En nu verwacht je nog goede en serieuze reacties, nou dan moet je zeker zo beginnen. Maar goed terug ON topic.

Jij vind dat de pagina te traag laadt, waar ligt dat aan??? Dit ligt aan verschillende dingen denk ik, ten eerste casema is niet snel. Windows is ook niet alles en mischien is yabbb niet geheel lekker geoptimaliseerd.

Mischien kun je als Windows freak je toch een richten op Linux voor je webserver en kijken of dat veel verschil teweeg brengt. Zo niet dan ligt het denk ik toch vooral aan je bandbreedte en firewall als je die hebt.

Of je gaat zoeken naar beter hostingservices met PHP en flinke verbinding.
PW, volgens mij had ik het al afgehandeld. Er is voor jou dan ook geen noodzaak om te gaan flamen. Het is de taak van de mods om terecht te wijzen als mensen de fout in gaan.
Meld het liever in SU of over ICQ bij ons in plaats van zo'n reactie te plaatsen

(geld ook voor D2k maar hij reageerd iig netter)
Pagina: 1