Western Digital harddisks: weer goed ?

Pagina: 1
Acties:

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
hoi hoi

ik ben nooit fan geweest van Western Digital, terecht of niet ? Vroeger bleef ik bij Maxtor, nu bij :) IBM :) . Ik heb een paar slechte ervaringen gehad met WD's, maar ja, zo hebben ook veel mensen met IBM. Nu hoor ik dat WD's weer goed zijn, is dit zo ? [Snel in ieder geval niet, gisteren nog een nieuwe WD getest, was niet snel] Maar, zijn WD's (weer) te vertrouwen ?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25
nooit problemen gehad met wd,
met de huidige schijven van maxtor daar in tegen.
Ibm nooit gehad vanwege de uitvalverhalen.

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:22

raas

kies je keuze

Ik heb zelf een WD en een Maxtor en die zijn beide perfect. Geen enkel probleem met beide

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Verwijderd

Ik heb hier al bijna drie jaar een 18GB WD Expert.
Nog nooit een probleem mee gehad. Ik heb 'm altijd aan staan. :9

Bij storageview is een Reliability Database. De meeste WD-schijven daar zijn wel ok, behalve de 6.4 GB (AC36400). Die heeft de status `very poor'. :r

Verwijderd

ik heb hier een wat oudere wd 30gb en 3 van 100gb en alledrie lopen ze uitstekend. de maken wel duidelijk meer lawaai als een ibm 40gb die ik hier ook heb liggen. gelukkig zijn het normale geluiden en niet van die vage geluiden die soms uit die ibm komt (die is dus stervende).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de wd bb series (7200 rpm) is in mijn ogen een goed schijfje. ik heb er een aantal van ingebouwd en persoonlijk denk ik dat ze sneller zijn dan de maxtor dm 60+ en in ieder geval stiller. (met amset op /off, anders is een maxtor nogal traag)

de maxtor 740dx is denk ik wel weer sneller dan een wd BB series.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Heb net een WD vervangen door een Maxtor. Die WD roels! Maar werd te klein (sja ehm...backup doeleinden ;) )

Nooit troubles gehad met WD. Als die Maxtor er niet was geweest had ik WD als 2e keus.

*Seagate en IBM raak ik niet meer aan*

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb net in een tweede systeem de HD vervangen door een al wat oudere (1999 ofzo) WD/13GB/5400rpm/ATA66. Die schijf heeft al jaren trouwe dienst erop zitten en draait nog steeds als een zonnetje (8>

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09
In de ComputerTotaal van december, die ik gisteren in de brievenbus heb gekregen, stond een uitgebreide test over harde schijven. De Western Digital 40Gb (BB-Serie, 7200 RPM, 2Mb cache) kwam niet zo goed naar voren. Hij was in alle tests langzamer dan de meeste cuncurrenten. De snelste schijf was trouwens van IBM, de 60GPX serie.

Verwijderd

geweldige schijven heb er hier 4 liggen en nog nooit iets mee gehad :P

Verwijderd

Heb zelf de WD300BB...had hiervoor een IBM maar die is na 1,5 maand gruwelijk doodgegaan.. Toen kreeg ik deze, en ik heb hem nu 4, mischien 5 maanden, 24 uur per dag aan staan. Het is echt een hele mooie schijf, zeer snel, best wel heel erg stil, en ook nog eens koel.

Wat wil een mens nog meer?

Voor mij iig geen IBM meer en maxtor ben ik nooit zo kapot van geweest.

Dus met de stelling dat WD goed is, ben ik het meer dan eens.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Op vrijdag 16 november 2001 14:04 schreef SjoZ het volgende:
hoi hoi

ik ben nooit fan geweest van Western Digital, terecht of niet ? Vroeger bleef ik bij Maxtor, nu bij :) IBM :) . Ik heb een paar slechte ervaringen gehad met WD's, maar ja, zo hebben ook veel mensen met IBM. Nu hoor ik dat WD's weer goed zijn, is dit zo ? [Snel in ieder geval niet, gisteren nog een nieuwe WD getest, was niet snel] Maar, zijn WD's (weer) te vertrouwen ?
In de tijd dat WD een slechte serie had, was Maxtor in feite een B merk, en zaten veel van de bezoekers hier nog op de lagere school :P.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1