[JS] Scrolling aan/uit van bestaand iframe

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 21:20
Hoe kan ik van een bestaand iFrame genaamd 'main' mbv een java commando vanuit een andere frame de scrolling eigenschap veranderen (van aan naar uit)?

Volgens: Microsoft Library kan dit met 'object.scrolling [ = sScrolling ]' Ik heb 'object' vervangen door 'parent.main' en 'sScrolling' door 'no'. Helaas werkt dit niet. Ik kan de 'main' frame overigens wel gewoon aanspreken met commando's als 'parent.main.document.write(s1+s2);' dus de verwijzing 'parent.main' is juist.

Subvraagje: Weet iemand een goede Javascript knowledge base site waar dit soort dingen goed uitgelegd worden?

• Ripley
Zojuist vond ik nog dit:

The IFRAME element functions as a document within a document, or like a floating FRAME. The frames collection provides access to the contents of an IFRAME. Use the frames collection to read or write to elements contained in an IFRAME. For example, the syntax for accessing the backgroundColor style of the body object in an iframe is:

sColor = document.frames("sFrameName").document.body.style.backgroundColor;

You can access the iframe object's properties, but not its contents, through the object model of the page where the iframe object resides. For example, the syntax for accessing the border style of the iframe object is:

sBorderValue = document.all.oFrame.style.border;

Note Properties of the iframe must be accessed using the prefix, document.all, for example, document.all.iframeId.marginWidth.

'Kheb al zo'n beetje alle mogelijke combo's geprobeerd (van: parent.main.document.scrolling = 'no'; tot document.all.main.style.scrolling = 'no') maar ik krijg die scrollbar niet weg. Toegegeven, ik weet ongeveer net zoveel van scripting als Bush van buitenlandpolitiek dus ik zal er wel weer gigantisch overheen kijken.

• Ripley
Any1?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
Ik wist niet dat jij aan webdesign deed?...anyway, probeer eens javascript.pagina.nl :)

• Ripley
[PhoneTech] Ben er twee weken geleden ingedoken en moet zeggen dat het wel bevalt. Wel grappig dat ik twee weken geleden nog dacht dat een 'anchor' alleen bedoeld was om schepen aan te bevestigen en nu zie ik ze zelfs nog als ik 's nachts in bed mijn ogen sluit >:)

Het antwoord op mijn eigen vraag luidt overigens:

<script language="JavaScript1.2">
function Scrollbar_Off() {if (document.all) document.body.scroll = "no"}
function Scrollbar_On() {if (document.all) document.body.scroll = "yes"}
</script>

Zo moeilijk was het dus blijkbaar niet, een Bush kan de was doen :?

• Ripley
Voor de volledigheid:

<script language="JavaScript1.2">
function Scrollbar_Off() {if (document.all) parent.main.document.body.scroll = "no"}
function Scrollbar_On() {if (document.all) parent.main.document.body.scroll = "yes"}
</script>

Is de manier om de scrollbar eigenschappen van een bestaand frame genaamd 'main' te veranderen.
Pagina: 1