Toon posts:

Printserver met 2 UTP ingangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er ook printservers met 2 UTP ingangen om tussen een server en een werkstation in te plaatsen de netwerkkabel van de server naar de printserver en dan van de printserver naar het werkstation, en kun je dan nog steeds gewoon aanloggen en blijf dan de netwerk verbinding 100 mbit.....

Bestaan zulke dingen en hoeveel kosten ze???

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volgens mij bestaat dit niet, maar kun je niet veel beter een 4poorts 100mb hubje kopen en een 100mb printerserver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een switch bij mijn server staan en die is 8 poorts maar ik heb geen zin om een 20 m lange kabel opnieuw te trekken, omdat de server helemaal in de kelder staat en mijn pc helemaal boven.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De functionaliteit die je beschrijft is die van een hub, niet van een print-server.

Het probleem is dat de enige doelgroep om dit voor te bouwen de mensen zouden zijn met maar 2 systemen, die nu met een kruis-kabeltje werken. Alleen zouden de extra kosten voor het apparaat veel hoger liggen dan de paar tientjes die een simpel hubje tegenwoordig kost (zoveel verkoop je hier niet van, dus moet je de ontwikkel-investeringen over weinig exemplaren uitsmeren), dus zou het ding niet verkopen.

Oplossing 1 : geen print-server, printer aan server, vanaf werkstation via server printen.
Oplossing 2 : hubje van een paar tientjes, print-server, werkstation en server aan hubje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het nu eigenlijk ik heb al een switch die tussen mijn server en mijn werkstation in staat, maar als ik een printer wil aansluiten op het netwerk moet ik van de printerserver naar de switch een kabel trekken, sinds de printer bij mij op de kamer staat en daar al een 20 m lange kabel ligt heb ik geen zin om er nog 1 neer te leggen daarom wilde ik vragen of de printserver niet daartussen zou kunnen functioneren zonder dat het huidige netwerk niet meer werkt en ik nog gewoon contact heb met de server.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hubje, niet moeilijk doen, of gewoon ff lokaal sharen (wel langzamer en niet optimaal).

• mvdejong

mvdejong

Als die afstanden het probleem zijn zou ik inderdaad maar een simpel hubje bij je werkstation neerzetten en daar de print-server inzetten.
Feitelijk is dit je oorspronkelijke idee, maar dan uitgevoerd in 2 aparte stukjes hardware (en eenvoudiger als je in de toekomst nog eens een PC'tje ernaast zou willen zetten).

edit:
typo

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

apparaat bestaat volgens mij niet, inderdaad is dit een printserver en mini-hub in één, ben ik nog nooit tegengekomen in de netwerkwereld 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
wat je wel kan kopen: cable/dsl router incl switch en printserver.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
ja en wat kost dat 10 in 1 ding.....

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
misschien een HP JetDirect Box ertussen gooien...lijkt me het handigste

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
ik heb er 1 gevonden: Netgear PS105 printserver/hub
http://www.netgear.com/categories.asp?xrp=6&yrp=15
Alleen jammer: PS105 Currently unavailable in U.S

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• mvdejong

mvdejong

paulhekje,

Hartelijk dank voor dit zoekwerk.
Het komt niet vaak voor dat ik verbaasd sta over absurde netwerk-hardware, dit bezorgde me veel genoegen !

Pagina: 1