achtergrond uitleg:
ik ben bezig een monitor programma te maken in HTML, nu heb ik 3 HTML bestanden, 1 met frameset erin, 1 met data en 1 met de layout erin.
de file met de layout leest de data uit de data.html. toen alles op 1 server draaide deed alles het goed, maar nu niet meer,
[oude frameset]
[nieuwe frameset]
ik gebruik javascript om variabelen uit te lezen van data naar home.html en dat doe ik op deze manier:
in data.html staat een tabel met allemaal cellen met "id's"
in die cellen staat dan de data, die gelezen word.
en in home staat dan bijvoorbeeld dit statement:
variabele1 is een variabele in home.html
var1 is een cel id van data.html
vraag:
waarom leest hij dit niet als data op een andere server staat als home.html en index.html. want hij laat de file wel zien.
ik ben bezig een monitor programma te maken in HTML, nu heb ik 3 HTML bestanden, 1 met frameset erin, 1 met data en 1 met de layout erin.
de file met de layout leest de data uit de data.html. toen alles op 1 server draaide deed alles het goed, maar nu niet meer,
[oude frameset]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <html> <head> <frameset rows="*,100" frameborder ="1" border ="0" framespacing="0"> <frame NAME="home" NORESIZE src="home.html"> <frame NAME="data" NORESIZE src="data.html" > </frameset> </head> </html> |
[nieuwe frameset]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <html> <head> <frameset rows="*,100" frameborder ="1" border ="0" framespacing="0"> <frame NAME="home" NORESIZE src="http://172.25.29.76/home.html"> <frame NAME="data" NORESIZE src="http://172.25.29.86/data.html" > </frameset> </head> </html> |
ik gebruik javascript om variabelen uit te lezen van data naar home.html en dat doe ik op deze manier:
in data.html staat een tabel met allemaal cellen met "id's"
in die cellen staat dan de data, die gelezen word.
en in home staat dan bijvoorbeeld dit statement:
code:
1
| variabele1= top.data.document.all["var1"].innerHTML |
variabele1 is een variabele in home.html
var1 is een cel id van data.html
vraag:
waarom leest hij dit niet als data op een andere server staat als home.html en index.html. want hij laat de file wel zien.