Chello DHCP problemen

Pagina: 1
Acties:

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 11:50
Een vriend van mij heeft problemen met zijn chello verbinding, maar hij kan het niet zelf hier posten, want hij heeft net geregistreerd, maar hij kan zijn mail niet ophalen door die problemen. We hebben ook al een beetje lopen zoeken. Maar aangezien ik niet zoveel van breedband instellingen weet, omdat ik zelf :r IGR :r heb, kon ik hem ook niet helpen... dus zijn jullie aan de beurt ;)

Ik heb wat problemen met de DHCP server van chello,
Ik heb in huis 3 computers, allemaal draaien ze Win2k PRO en WinXP PRO...
Ik heb al geen netwerk meer omdat als ik me internet verbinding wil delen dan geeft de DHCP server me een verkeerd ip in de 169 range.
Maar nou zit ik dus te internetten en installeer iets, en opeens doet me internet het niet meer, ik heb van alles geprobeert, TCP/IP protocol opnieuw geinstalleerd,
Netwerk kaart vervangen, Kabels vervangen, Windows opnieuw erop, maar hij blijft het doen, ik heb dus mijn computer niet meer gebruikt voor internet een paar dagen en toen ik ging kijken offie het nog niet deed, en opeens doet ie het weer, ik was helemaal blij...
ik moest effe rebooten, en na de reboot was de verbinding weer weg, ik heb weer TCP/IP protocol opnieuw geinstalleerd, Netwerk kaart vervangen, Kabels vervangen, Windows opnieuw erop en nog doet ie het niet, wat blijkt nou... hij blijft me nu een ip geven in de 169 range, bellen heeft geen zin want dan zeggen ze bij chello wij supporten geen Win2k of XP en dus kan ik gewoon niet meer internetten op mijn computer, weet niet meer wat ik moet doen... :(

Thanks voor alle eventuele hulp :)

edit:
Bij nader inzien had ik hem beter in I&T kunnen zetten... stom.

Steam

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Een ip in de 169 range betekend meestal dat hij de DHCP server niet kan vinden. Wordt het probleem niet verholpen door een ipconfig /renew te doen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> IT :).

Verwijderd

Ten eerste,

Als je en ip adres hebt van 169.254.X.X dan heb je geen ip nummer gekregen. Dit is een nummer wat je Os (vanaf W98 - W2K - XP) zichzelf geeft, omdat de dhcp server onbereikbaar was.

Ten tweede zou je misschien iets gestructureerder moeten werken. Je hoeft echt nooit windows opnieuw te installeren omdat je geen ip-adres krijgt. ;)

Installeer de 'goede' driver voor je netwerk kaart, en installeer tcp/ip protocol. zet je pc uit en reset je terayo / com21 kastje.
Stekker er uit, 5 seconden wachten, stekker er weer in. Wacht to alle lampjes stabiel branden (minuut of 2) en doe dan je pc aan.

Werkt dit niet, dan ga je upc/chello bellen.

Weet wel dat je altijd met dezelfde netwerkkaart aangesloten moet zijn op je kabelmodem. Ziet dat ding een ander MAC adres, heb je problemen.

Succes.

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 13:48 schreef jelmervos het volgende:
Een ip in de 169 range betekend meestal dat hij de DHCP server niet kan vinden. Wordt het probleem niet verholpen door een ipconfig /renew te doen?
Klopt. Geeeen DHCP betekent idd dat je een of ander 169-range IP ziet, en ook dat je geen DNS etc. krijgt. Gewoon release all, modem uit, 12345, modem aan, en renew, werkt het dan wel dan werkt het :P

Werkt het dan weer niet AAAIII OOEEIII Chello is perfect, tenzij je eenmaal een probleem hebt... sterkte!

Ik schat dat je hele verbinding eruit ligt. Je *kunt* proberen (indien alleen de DHCP server dood is) om je default gateway en DNS servers met de hand in te stellen (als je die weet tenminste), en je "oude" IP adres te pingen of anders iets in die range.... "geen replaai IPtje van maai". Niet zo heel netjes natuurlijk (omdat de nietswetende DHCP server van chello dat IP adres in principe ider moment vergeven kan) maar je kunt weer netten...

suc6

Verwijderd

Hehehe....
:)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 11:50
Ik heb alle die ipconfig/ commando's al vaak uitgevoerd, ik heb ook mijn modem gereset en ik heb windows opnieuw geinstalleerd omdat ik steeds dacht dat het kwam doordat ik iets had geinstalleerd wat problemen gaf met me kaartje, ik heb ook me dnsen met de hand geprobeert in te vullen en het tcp/ip protocol al regelmatig keer opnieuw geinstalleerd...
de drivers van mijn netwerk kaart heb natuurlijk ookal opnieuwgeinstalleerd meerdere keren zelfs.....

en zoals ik al zei, ze zeggen je nix bij chello als je geen windows98/95 gebruikt

Steam

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:24

Asphyxion

I am, therefor I think

Tja, ik heb er momenteel ook last van dat dhcpcd de lease niet verlengd wordt en ik dus opeens geen internet verbinding heb soms. Een vriend van mij had hier al langer last van, ik pas sinds vorige week ergens...

Dunno wat het is, ik ga iig geen helpdesk bellen (ik heb geen vaste KPN lijn meer :) )

edit:
Ik kreeg net een mailtje binnen:
Vaag, *dat* werkt bij mij nu eindelijk wel goed. Met, net als bij jou, de standaard dhcpcd uit de distro

Hehehehe... Bij mij werkt de dhcp server iig niet goed momenteel... :/

Verwijderd

Ok , daar heb ik dus nu last van.
setup:
RH 6.2 (met 2.2.20 kernel, zelf gebakken), terrayon kabelmodem.

Ik heb geupgraded van 2.2.19 naar 2.2.20 en nu verlengt pump m'n lease niet meer na 30 minuten, dus weg internetverbinding. Dan kan ik met de hand pump opnieuw starten maar dat helpt niet.

Met dhcpcd hetzelfde probleem, maar als ik die na 30 minuten herstart dan krijg ik wel een nieuwe lease.

ook met de oude 2.2.19 werkt 't nu niet meer....

Iemand enig idee? zodra ik de helpdesk bel moet ik spelen alsof ik windows draai :7 en dan kunnen ze me vast niet helpen....

oja, sinds 2.2.19 uitkwam tot en met gisteren geen problemen gehad. Altijd online geweest..

en ik heb make oldconfig gedaan zodat m'n 2.2.20 hetzelfde is als m'n 2.2.19

Verwijderd

Zelfde probleem hier, heb sinds eergisteren een nieuwe netwerkkaart. Ik heb al eerder netwerkkaarten gewisseld en dan hoefde ik ook niet te bellen voordat het werkte.

De netwerkkaart is goed, heb ik getest, ik krijg ook steeds bij winipcfg =>vernieuwen: "DHCP-server is onbereikbaar".

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ik heb thuis ook een vaag probleem.. ik krijg namelijk van chello opeens een IP als 10.*.*.* :?

Als ik naar een site browse word ik automatisch naar een site gestuurd waar op staat dat er een storing opgetreden is en dat ik de helpdesk moet bellen. Is al sinds gisteravond en ik heb al vanalles geprobeerd maar weet zeker dat de fout bij hun ligt.

Is hier met hetzelfde probleem ?
Pagina: 1