Toon posts:

Nieuw mainboard voor Intel CPU... welke??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw mainboard maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Tips zijn van harte welkom.

Mijn huidige systeem:
- Asus P3B-F
- Celeron 633@997 (noname, koperen koeler)
- 1x 256 MB PC133
- S3 Savage Pro AGP 8MB (ik speel geen games :) )
- Matrox Millenium II PCI 4MB (Dual Monitor)
- Seagate 28GB ATA66

Ik wil een ander mainboard kopen omdat ik de ATA33 op dit board erg sloom vind. Maar ik wil wel graag een board waar ik voorlopig mee vooruit kan (Celeron FCPGA2 Tualatin?).
Dus alles overzetten naar het nieuwe board en evt. nieuw DDR geheugen (512mb). Ik zat zelf te denken aan de Asus TUA266 maar ik hoor veel slechte ervaringen over de Ali Aladdin Pro 5 chipset.

Welke weg zal Intel inslaan voor wat betreft geheugen? sdram, ddr of rambus voor PIII? En welke geheugen wordt de leader bij de Pentium 4?? Als ik nu DDR ga kopen, wil ik dat graag een lange tijd kunnen gebruiken, bijv. op een P4 board.

Ik stel geen hoge eisen aan 3D video, die gebruik ik toch niet. Daarnaast wil ik niet overstappen op AMD. Niet omdat die niet goed is, maar gewoon een feeling.
Dus graag geen discussie over intel of amd.

Veel reviews over de TUA266 heb ik nog niet gezien. Wie heeft em draaien en hoe bevalt die? Verder leek de TUSL2(c)mij wel wat...

Oh ja, onboard sound is ook prima. :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Preventief:

de topicstarter vraagt om Intel advies. Een ieder, die wederom middels (halve) flames begint over AMD zal daar naar goed dunken van een mod voor gestraft worden. Als je anti-Intel bent, reageer in godsnaam niet

DIT IS MIJN WEBSITE

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik ben niet tegen Intel maar ook niet voor. Maar ik denk dat je eff de search kan gebruiken :?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik zou persoonlijk een DDR P4 bordje van MSI kopen. Heb je ook onboard audio, die 's echt wel brak, maar voor 99.- heb je een SB Live.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39
Ik zou idd als je een tualatin proc wilt die Tusl(c)2 of een ABIT ST6 een goede zaak zijn. Ik zou geen DDR mobo kopen omdat dit geen effect heeft op de snelheid (tenzij je toch nieuw mem gaat kopen). Je kunt ook via convertors van powerleap kopen die zorgen dat op je huidige mobo een tualatin proc kan plaatsen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 13:49 schreef havana het volgende:
Ik zou persoonlijk een DDR P4 bordje van MSI kopen. Heb je ook onboard audio, die 's echt wel brak, maar voor 99.- heb je een SB Live.
Volgens mij zocht de topicstarter naar een P3-bordje.... (hij vraagt zich alleen af of ie strax z'n DDR geheugen wat hij nu dan koopt strax zou kunnen gebruiken op een P4-bord)

Verwijderd

Ik heb dus goeie ervaring met een Intel en ik raad je aan om dat Asus P3B-F bordje te gaan bios updaten en er een mooi Intel Pentium III slot1 100MHz 1GHz in te zetten. Die kun je lekker klokken en zo heb je een heel mooi systeempje weer. Dan nog een Geforce II Ti 64mb erin enzo en dan heb je een mooi ding weer. mzzl

Verwijderd

De Asus TUSL2-C is een goede keus. Ik heb dit bordje zelf ook. Hiervoor had ik een Soyo Moederbord, mijn computer liep steeds vast, nu nog maar zelden. Vele uitbreidingsmogelijkheden. Optioneel onboard sound beschikbaar. Makkelijk overclocken. Wat wil je nog meer.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op vrijdag 16 november 2001 13:59 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb dus goeie ervaring met een Intel en ik raad je aan om dat Asus P3B-F bordje te gaan bios updaten en er een mooi Intel Pentium III slot1 100MHz 1GHz in te zetten. Die kun je lekker klokken en zo heb je een heel mooi systeempje weer. Dan nog een Geforce II Ti 64mb erin enzo en dan heb je een mooi ding weer. mzzl
Ik heb nog nooit een p3 1Ghz met 100Mhz bussnelheid gezien. Volgens mij is de P3 800 de snelste met 100 Mhz bus.... Of vergis ik me?

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 13:59 schreef ExiRana het volgende:
ExiRana: Mijn probleem was de ATA33 bus, die is mij te langzaam. Dus ik wil graag een ander mainboard.

Daarnaast vraag ik me af wat ik met een GayForce II met 64MB geheugen moet doen als ik alleen geen gamer ben...

Bios heb ik al op versie 1006, maar dat kon je niet weten.

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 14:10 schreef brakkie het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een p3 1Ghz met 100Mhz bussnelheid gezien. Volgens mij is de P3 800 de snelste met 100 Mhz bus.... Of vergis ik me?
Je vergist je :P er zijn echt P3's 1Ghz met een FSB van 100 MHz... :P (weet ik zelfs ;))

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 14:13 schreef UnXplained het volgende:

[..]

ExiRana: Mijn probleem was de ATA33 bus, die is mij te langzaam. Dus ik wil graag een ander mainboard.

Daarnaast vraag ik me af wat ik met een GayForce II met 64MB geheugen moet doen als ik alleen geen gamer ben...

Bios heb ik al op versie 1006, maar dat kon je niet weten.
Ow, ik heb er 6 AMd`s verbarand en dus moest ik mijn oude setje weer terug nemen en mijn hd werkte net zo snel. Tenminste dat leek zo. Als je geen gamer bent zou ik het lekker zo laten. :) mzzl

Verwijderd

een tuala icm een 815 mobo werkt retesnel :)

anders , als je iets meer te besteden hebt een p4 icm zon sis645 (d8 ik) en ddr geheugen.....

edit:

Een tuala is trouwens ook OC fun :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 20 november 2001 17:50 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
een tuala icm een 815 mobo werkt retesnel :)

anders , als je iets meer te besteden hebt een p4 icm zon sis645 (d8 ik) en ddr geheugen.....

edit:

Een tuala is trouwens ook OC fun :)
Dan moet het wel een 815 met tula ondersteuning zijn.

Persoonlijk (met de nadruk op persoonlijk) vindt ik de asus TUV4X een aanrader. Ja er zit een via chipset op nou en hij draait reuze stabiel(ik merk geen verschil met mijn eerste BX en celly). En het bodje kost ook zeer weinig +-250 ofzo. Je kunt er goed mee oc, maar voorlopig nog geen Vcore optie in de bios (gerucht is dat dat in rev 1004 of later komt)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op vrijdag 16 november 2001 14:13 schreef UnXplained het volgende:

[..]

Mijn probleem was de ATA33 bus, die is mij te langzaam. Dus ik wil graag een ander mainboard.
Waarom stop je er dan geen ATA133 kaartje in? Ben je veel goedkoper klaar. En DDR ram kopen voor een Pentium of Celeron is nogal je geld weggooien me dunkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1