Toon posts:

AMD welk mobo. Gebruik : video-edit/muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke de pc word dus straks gebruikt voor alleen Video Editing met behulp van een Miro/Pinnacle kaart.
Audio kant word verzorgd door de sublieme Echo MIA kaart.

Het punt is, wat voor moederbord kan je tegenwoordig het beste halen voor zoiets.
Ik weet niet of ik SDRAM of toch al maar DDR moet nemen, en hoe zit het met die fouten uit de oudere vIA chipsets.

Een 'normale' Athlon, of een XP.

Als iemand misschien ook ervaring heeft met de doeleinden waarvoor dit workstation in elkaar wordt gezet, laat het weten. !!

Ik zit met het oog op de HCC dagen aardig in dubio nu, en misschien dat een mede-tweaker mij in de goede richting kan helpen?!

En ja, ik heb al vele threads vandaag doorgezocht op adviezen, anders had ik al om 9 uur vanochtend gepost *D

thanks!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Als je je pc voor zulke zware dingen gaat gebruiken, is stabiliteit natuurlijk een must (open deur). Tevens is enige snelheid wel gewenst.

Ik zou daarom gaan voor een Athlon XP, ben je direct 'bij' icm. DDR geheugen. Nauwelijks duurder en wel iets sneller. Kun je bovendien leuke mainboards bij uitzoeken.

Welk moederbord? Hier op het forum zijn Asus, Abit en MSI het meest geliefd. Echter: ook Epox is best populair.

Ik zelf zou een MSI K7T 266 Pro RAID of Turbo RAID nemen. Deze hebben RAID aan boord, dan kun je met de juiste config ook nog es profiteren van een extra snelle harddisk, wat natuurlijk erg van pas komt bij het doel wat je voor je pc in gedachten hebt.

Enige nadeel is de brakke onboard sound, maar die kun je via het BIOS uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/edit.png

offtopic:
Neem iig geen Jetway, daar heb ik ultiem slechte ervaringen mee :r

DIT IS MIJN WEBSITE

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou voor een Via 266A chipset gaan, deze schijnt erg stabiel te zijn of een Sis 7xx nogwat chipset, deze heeft een collega van mij en is er ook erg tevreden over (moeilijk overklockbaar). Neem een fatsoenlijk merk, ikzelf zweer het bij Asus, maar ik hoor ook vaak dat IWill een goede keuze is. Bekijk gewoon een groot aantal online testen en beslis dan pas. Ik zou zowieso voor DDR geheugen gaan dit is altijd beter dan SD-Ram (Veel grootere doorvoer snelheid) zorg er in iedergaval voor dat je een 266 Proc in hebt zitten, dit kan zelfs met SD-Ram werken dan staat zowel je bus als geheugen op 133 Megaherz.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Ik zou eerst s ff bij ECHO zelf informeren hoe t met de compatibiliteit met de KT266A zit. Verder vraag ik me af waar je t meeste bij gebaat bent; fpu performance of geheugenbandbreedte... ik denk t laatste. Ik persoonlijk zou voor de zekerheid van de P4/850/Rambus combi uitgaan.

Mijn systeem? XP 1800+/DDR/KT266A, maar ik draai voornamelijk 3ds max en da's een en al fpu.

Schijnt goed te zijn, ECHO... maat van mij werkt r mee. Combineert goed met Cool Edit Pro.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Zou voor DDR en RAID gaan. Misschien nog even wachten op de abit kr7a-raid?