Toon posts:

Netwerk traag!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De configuratie is als volgt:

24-poorts switch met daaraan:

- een server
- een link naar internet
- een hele zooi hubs en switches

Op onze verdieping hebben we een 16-poorts switch aan die grote switch hangen.

Als we nu downloaden (100Mbit kaarten onder Windows XP) vanaf de server op de andere verdieping halen we 8000+ KB/s

Echter, als we van computer naar computer wat oversturen via onze 16-poorts switch halen we maar zo'n 160 KB/s. Dit is ook weleens meer geweest.

Weet iemand een oplossing om dit sneller te krijgen, want ik neem aan dat als je op zo'n grote snelheid iets kan halen dat het op die korte afstand ook moet lukken.

De PC's waar ik het nu over heb zijn een Athlon 1400/512MB en een Celeron 433/+/-300 MB

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
computer waar naar waar? ik neem aan over verschillende verdiepingen. een langere weg met minder bandbreedte.
Netwerk is optimaal aangelegd voor pc-server verkeer in piramide structuur:

server-veel bandbreedte-switch-minder bandbreedte-switches-nog minder-pc's.

van pc naar pc neem je dan de volgende weg:
pc-switch-switch-switch-pc. als het slecht is aangelegd kan hier nog meer tussenzitten.

(Als ze op dezelfde switch zitten is daar iets mee mis)

Oplossing zit in de weg verkorten: switches/hubs efficienter aansluiten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
................[24 poort switch]
.../--------|---------|---|---|---|---|---|---\
Server...onze 16....Allerlei andere hubs/switches
............poort
............switch
........./...|..|...\
........Verschillende compu's
........waaronder bovengenoemde

Testjes:

Compu1 naar server: download: 8000+ upload: 7000+
Compu2 naar server: download: 4000+ upload: 400
Compu1 naar compu2: download: 150 upload: 1500+

Waar gaat het hier fout met compu2 (Celeron 433 met XP en 300 MB RAM ongveer)?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Je gaat dus via dezelfde switch van pc->pc
Praten allebei de pc's hetzelfde? tcp/ip? of ipx? Hoe doe je de filetransfers, via windows verkenner of ftp?
Kan je in de config van de switch kijken naar errors of is ie niet gemanaged?
En de pc's in omgekeerde richting? Met de server zijn allebei de pc's client. Nu gedraagt 1vd2 zich als server. Kan 1 vd2 pc's dit mischien niet goed?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
- Allebei TCP/IP
- Comp1 (athlon) naar Comp2 (celeron) --> 1500 KB/s
- Comp2 naar Comp1 --> 150 KB/s (ICQ)
--> 400 KB/s (FTP)
- Alle lampjes van de switch (simpel ding) branden zoals het hoort....

• trivolt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 21:34

trivolt

Thee one and only

gewoon adsl nemen, dat is alles gelijk wat sneller.

I only live in the dark

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb jij het over????

We hebben al ADSL, maar het gaat helemaal niet over de internetlink hier....

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 16:40 schreef carens het volgende:
- Allebei TCP/IP
- Comp1 (athlon) naar Comp2 (celeron) --> 1500 KB/s
- Comp2 naar Comp1 --> 150 KB/s (ICQ)
--> 400 KB/s (FTP)
- Alle lampjes van de switch (simpel ding) branden zoals het hoort....
icq daar zal wel eens de bottleneck kunnen zitten!!!
geen idee hoe bestanden versturen via icq gaat; gewoon ftp protocol??? of eigen protocol??? of nog ander???

Verwijderd

Topicstarter
Het is duidelijk dat het met ICQ langzamer gaat dan met een FTP-programma. Maar het verschil tussen van de ene compu naar de andere en vice versa vind ik zo groot...

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op vrijdag 16 november 2001 17:45 schreef trivolt het volgende:
gewoon adsl nemen, dat is alles gelijk wat sneller.
Ongeveer de domste opmerking in heel dit form.. teminste.. als je hem hier expres heb geplaatst.. Sorry.. nix persoonlijks, maar dit is echt een domme opmerking :)

P.S. Staat die netwerk-kaart van de langzame PC en/of de switch-poort waar hij op zit niet op geforceerd full-duplex?? Ik had het zelfde probleem: Full Duplex: 300kb/s en Half duplex 8500 kb/s...

Of gewoon ADSL nemen :D :D

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat wel op full-duplex, maar ik denk dat dat automatisch gaat. Ik kan hem geforceerd op half duplex zetten en kijken wat er gebeurt...

Verwijderd

Topicstarter
Het op half duplex zetten bij de snelle compu heeft geen effect, maar bij de Celeron kun je nu met 2000KB/s uploaden naar een FTP. Ik denk dat dit maximaal is voor de computer (de snelle haalt 8000+). Dus bedankt allemaal!

• Sn3akz
Op vrijdag 23 november 2001 09:19 schreef carens het volgende:
Het op half duplex zetten bij de snelle compu heeft geen effect, maar bij de Celeron kun je nu met 2000KB/s uploaden naar een FTP. Ik denk dat dit maximaal is voor de computer (de snelle haalt 8000+). Dus bedankt allemaal!
Your welcome ;)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 09:19 schreef carens het volgende:
domme vraag hoor, maar kun je in die server geen tweede 10/100 netwerkkaart gooien en dan heeeeel veel kabel naar die "Onze 16 poort switch laten" lopen. Dan heb je in feite ook meteen weer een router. Is het voor de buitenkant ook weer wat moeilijker en kun je als je wil daar ook nog meer beveiliging op zetten. Kun je nog langer binnen blijven bijv. op vrijdagavond.
Ik bedoel uitgaan doe ik toch niet. En vrouwen daar kijk ik al helemaal niet naar (ik heb een denkbeeldige in mijn hoofd zitten van vroeger en dat is al genoeg).

• Sn3akz
Op zondag 25 november 2001 15:39 schreef I.R-nothelldesk het volgende:

[..]

domme vraag hoor, maar kun je in die server geen tweede 10/100 netwerkkaart gooien en dan heeeeel veel kabel naar die "Onze 16 poort switch laten" lopen. Dan heb je in feite ook meteen weer een router. Is het voor de buitenkant ook weer wat moeilijker en kun je als je wil daar ook nog meer beveiliging op zetten. Kun je nog langer binnen blijven bijv. op vrijdagavond.
Ik bedoel uitgaan doe ik toch niet. En vrouwen daar kijk ik al helemaal niet naar (ik heb een denkbeeldige in mijn hoofd zitten van vroeger en dat is al genoeg).
Ehm.. heb jij wel eens een kabel getrokken?? Je bedoeld dat je het makkelijker vind om een kabel te gaan trekken (door heel het gebouw waarschijnlijk), de server down laten gaan om er een NIC in te zetten, NIC kopen en configgen van de hele rotzooi dan even een switch-poort op Half-duplex te zetten? :? :?

Je moet systeem-beheerder worden joh ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het ook niet helemaal:

PC --> switch (16) --> switch (24) --> Server

Werkt perfect ongeveer 10.000 KB/s
Pagina: 1