Toon posts:

MSN Netmeeting en firewalls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, dit is het probleem. Als ik via Netmeeting een pc-to-pc voice call wil plaatsen naar iemand buiten het netwerk van mijn universiteit (waar ik dus op zit), werkt dit slechts in één richting. De persoon in kwestie kan mij horen praten, maar andersom werkt het niet. Ondanks dat haar microfoon correct werkt hoor ik helemaal niks. |:(
Nu is er mij gezegd dat het kan te maken hebben met de firewall instellingen van het universiteitsnetwerk hier in Leuven. Hoe kan ik dit oplossen of hoe kan ik die firewall omzeilen?

Cartman

Verwijderd

kan het misschien zijn dat netmeeting gebruik maakt van 2 poorten, om zo full-duplex te maken.
Want als dat zo is, zijn de poorten bij jou wel open, maar dan blokt de firewall op de universiteit 1 poort, en dat is de verzend poort van de pc die je wilt bereiken.
En zolang je niet bij de firewall kan komen om deze poorten open te zetten, werkt het ook niet.

(ik maak nooit gebruik van netmeeting, maar dat lijkt mij het meest logische)

Verwijderd

Als je in je netwerk een andere pc als firewall hebt staan, moet in deze firewall en de goeie poorten openstaan, maar ook geforward worden naar jou pc. (ben hier zelf ook nog mee aan het kloten, werkt nog niet helemaal)

Vergelijk het met een webserver achter je firewall. Die draait op poort 80 maar niet op dezelfde pc als de firewall. In de firewall moet staan dat alle vragen op poort 80 toegestaan zijn, maar er moet ook in staan dat die vragen naar de pc moeten gaan waarop de webserver draait.

Je kan dus niet de firewall omzeilen. Tenzij je de configuratie van de firewall kan wijzigen.

edit:

To establish outbound NetMeeting connections through a firewall, the firewall must be configured to do the following:
Pass through primary TCP connections on ports 522, 389, 1503, 1720 and 1731.

Pass through secondary UDP connections on dynamically assigned ports (1024-65535).

wijnig kans dat dit open staat op een universiteit

Verwijderd

je moet op je server een gateway hebben.

www.avirt.com/voice hebben ze er eentje, bij mij werkt ie perfect.