Nieuwe UTP aangelegd, netwerk doet niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb eergisteren nieuwe UTP door het huis aangelegd, door loze leidingen enzo, om het netter weg te werken. Ik heb zelf de RJ45 stekkers er aan gemaakt, en de volgorde van de draadjes kloppen.

Ik heb aan de instellingen van beide PC's niets verandert, dus het probleem MOET bij de kabels liggen.. Alleen waar/hoe?

Wat kan er misgegaan zijn en hoe los ik dit op?

Heel af en toe kunnen de PC's mekaar wel pingen, alleen dan hebben ze een ping van 875 ofzo, en 75% van de tijd is het zelfs een time out ;(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan zit er waarschijnlijk een breukje of een cross in. Kun je doormeten met een lan-cat meter.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
of de draadjes niet diep genoeg in de rj-45 connector geschoven, is me ook wel eens gebeurd ;)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Kan ook nog zijn dat de leidingen die je gebruikt hebt langs bijv. een electriciteis leding loopt.

Heb ik ook gehad en dan krijg je ook dit soort verscchijningen. Het kan namenlijk heel erg op elkaar storen.

Hoe lang zijn de kabels eigenlijk?

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 13:12 schreef paulhekje het volgende:
of de draadjes niet diep genoeg in de rj-45 connector geschoven, is me ook wel eens gebeurd ;)
[humor?]
Had ik vorige week nog ja
En dat was mijn laatste RJ45.... :(

Nu weet ik waarom die stekkers doorzichtig zijn... ik vond er nog eentje op de grond in een hoekje *D
[/humor?]

Maar serieus: Controleer je ledjes op je netwerkkaart. Als je de stekker erin steekt, begint er dan van alles te flitsen of blijft het stil?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 13:00 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dan zit er waarschijnlijk een breukje of een cross in. Kun je doormeten met een lan-cat meter.
Okay, waar kan ik zo'n meter huren/lenen?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb ff alle stekkertjes opnieuw gedaan (zorgvuldiger) en hij doet het! Thnx voor de hulp :)
Pagina: 1