Toon posts:

Audio-in via USB

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende:

Ik wil met N-track studio multitrack opnames van mijn band maken om vervolgens achteraf verder te bewerken, enz.. N-track ondersteunt daarvoor het gebruik van meerdere geluidskaarten in een computer.(ik weet dat er sync problemen kunnen ontstaan). Dit werkt prima in mijn gewone PC. Maar ik heb geen zin om elke keer mijn PC de hele tijd mee te nemen naar oefen-sessies met mijn band. Nu beschik ik ook over een laptop die in principe snel genoeg is voor 4 sporen opnames, maar in een laptop zit natuurlijk maar 1 geluidskaart. De laptop heeft wel een USB poort en een PCMCIA/cardbus slot. Ik geloof dat pcmcia geluidskaarten superduur zijn en moeilijk te krijgen.

De vraag:
Is er een mogelijkheid om via een USB-device 2-mono/1-stereo kana(a)l(en) binnen te halen, naast de al aanwezige geluidskaart?

het hoeft geen topkwaliteit te zijn, zolang ik maar een beetje volumes en klankkleur per instrument (lees:spoor) kan regelen...

alvast bedankt

Bas

Verwijderd

Topicstarter
iemand?!!!!!!!!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nou nou, ff beetje geduld svp. wacht ff met 'niemand??!!' roepen todat je een paar uurtjes verder bent.

Er zijn externe wave/midi modules voor USB verkrijgbaar. Een daarvan is de WaveTerminal van Egosys:
http://egosys.net/eng/product/products/wt_u2a/WTU2A.html
Ik denk precies wat je zoekt?

Egosys heeft een externe module voor PCMCIA, maar die heeft gelijk meerdere channels, en zal idd wel vrij veel kosten.