probleem toshiba laptop tv-out en winxp

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een toshiba 1800-100 laptop met tv-out. Standaard stond hier winME op geinstalleerd en daarmee werkte de TV-out goed (dwz. Fn+F5 -> switcht naar tv). Ik heb sinds gisteren echter winXPpro geinstalleerd en als ik nu naar tv-out switch krijg ik een lelijk zwart-wit beeld :? Ik zat al te denken dat ie misschien op NTSC output staat ipv. PAL maar ik kan dit nergens instellen (staan ook geen drivers voor XP op toshiba.com).

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

.

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 12:49 schreef Sanders het volgende:

tja :?

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:53 schreef rick_h het volgende:

[..]

tja :?
ja sorry, weet je wat het is, onze vrienden hiero hebben de search uitgezet, en nu kan je nog alleen maar naar je eigen berichten zoeken als je op je eigen naam klikt, dus moest ik weer een onzin reply plaatsen om op me naam te klikken

;(

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:47 schreef rick_h het volgende:
ik heb een toshiba 1800-100 laptop met tv-out. Standaard stond hier winME op geinstalleerd en daarmee werkte de TV-out goed (dwz. Fn+F5 -> switcht naar tv). Ik heb sinds gisteren echter winXPpro geinstalleerd en als ik nu naar tv-out switch krijg ik een lelijk zwart-wit beeld :? Ik zat al te denken dat ie misschien op NTSC output staat ipv. PAL maar ik kan dit nergens instellen (staan ook geen drivers voor XP op toshiba.com).

Weet iemand hier een oplossing voor?
Bij Compaq is het zo dat ze een soort bios in een partitie hebben ingebakken die ook die functies volgens mij aanstuurt... maar hoe dat bij Toshiba zit weet ik niet... misschien kan ik het zometeen aan een collega vragen want ik loop stage bij Getronics, en die hebben die dingen ook in onderhoud (Toshiba)

• Palomar
  • Niet online
dr zit geen aparte partitie op voor bios. Ik denk zelf dat het gewoon een driver/progje oid moet zijn die hem over kan schakelen naar PAL.. maarja hoe kom ik daar aan? (winXP heeft wel een 'Generic Television' geinstalleerd, maar daar kun je niks aan instellen.)
Ik heb ook al op die cd's gekeken die bij de laptop zaten maar dat zijn allemaal winME drivers. Misschien dat winXP nog niet officieel support wordt, kan nl. ook nix vinden op hun website.

Verwijderd

reken maar op het laatste...

of contact effe Toshiba Technical Support.

Verwijderd

Ik heb het grote broertje van die toshiba, de 1800-400. Onder W2K is er bij je beeldscherm opties een menun waar je ntsc of pal kan kiezen. Zelfde menutje als waar je instelt waar beeld naar toe moet (LCD alleen, 2e monitor, of TV-out).

Ik kan me niet voorstellen dat winXP het niet ondersteunt.

• Palomar
  • Niet online
ik ben er al uit.. ik heb de win2k drivers gedownload en deze bieden wel die extra menuutjes bij display-properties. Hij staat nu dus op PAL en alles werkt :)

Verwijderd

moved HA >> V&B
Pagina: 1