DLS vs SoundFont

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39
Nu zit ik dus te twijfelen tussen een SixPack en een Audigy. Volgens mij is het wel aardig het zelfde qua digital meuk en 3D boeit mij (nog) niet zo heel veel. Maar waar mij het om gaat is support voor Linux en midi/wavetable. nu is deze combo altijd al vrijwel bagger geweest, maar dat is niet zo erg. Volgens mij mag je nog een jaar wachten op een beetje Audigy drivers voor Linux en dan heb je nog alleen maar de digital sounds en niet de wavetable zeker (geen idee hoe dat nu met de Live zit, en of Live drivers op een Audigy werken?). En voor die SixPack (CS4630) zit al wel support in de linux kernel. Alleen geen idee of je dan wel samples kan laden en midi's afspelen.
Tweede vraag is hoe het zit met SoundFonts op een SixPack. Kan je deze met een tooltje omzetten naar DLS formaat ofzo, of kan je ze gewoon inladen (in windows dan eh). En zijn er ook mensen die verschillen in klank / manier van omgaan van dls en soundfonts weten? Ik had hiervoor een AWE32, dus ik heb aardig wat soundfonts liggen. En hoe groot mogen die samples voor je wavetable worden? Zijn er makkelijk bv 32Mb soundfonts te krijgen voor GM/GS?

hmm.. lang verhaal, kleine samenvatting dan maar :D
1. Linux support Audigy? SixPack wel goed?
2. SoundFonts voor SixPack? (.SBK/.SF2)

Thanks.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.