password ibm travelstar

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb dus een toshiba laptop model 320 cds voor mijn studie alleen de HD is een beetje gaardus wil ik deze vervangen.
Nu heb ik dus van een collega een IBM travelstar 4,8 GB gekregen en zodra ik de computer opstart krijg ik gelijk de melding HDD password=
Nou het probleem raad je dus al!
Wat is het password?
Collega weet het niet maar zegt wel dat de schijf nieuw is gekocht voor zijn laptop 2 jaar geleden maar die ondersteunde die schijf niet. Hij heeft ook de documentatie niet meer. (is al een oude man)
wie weet een oplossing?

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Opstartdiskette, formatteren? :?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 23:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

ik gok er op dat het je laptop is die om een wachtwoord vraagt, en niet je harde schijf. Hij vraagt waarschijnlijk om een wachtwoord als een beveiliging dat als de laptop ooit gestolen zou worden, dat je niet zomaar een andere hd er in kan gooien en er vrolijk verder mee kan werken. Probeer het eens bij de vorige eigenaar, of bij toshiba zelf.
Je kan kijken of als je je oude hd er weer in gooit, of je dan misschien in het bios kan komen. Misschien dat je het daar uit kan zetten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• generation
ja zo simpel is het dus niet schijf is dus al leeg
en als ik hem verwissel met de schijf van toshiba zelf dan start ie wel gewoon op

ik kan dus helemaal niks voordat password is ingevult wat je maar 3 keer kan doen daarna slaat ie uit

• generation
nee ligt niet aan laptop doet ie in alle andere laptops waar ik het mee geprobeerd heb ook andere merken als toshiba

• dacurve
Idd, even oude harddisk proberen en kijken of je in het bios kan komen en evt. instellingen kan veranderen.
Anders kan je nog proberen het batterij'tje even eruit te halen zodat je bios ge-reset wordt.

En anders blijft er maar 1 ding opzitten denk ik.. contact opnemen met Toshiba / originele eigenaar.

• dacurve
Vaag dat hij het ook in andere laptops niet doet, dan zal het resetten van je bios dus niet helpen.

En je weet zeker dat formatteren niet helpt?

• generation
laptop werkt gewoon goed en ik kan ook in de bios komen want die laptop heb ik namelijk zelf gekocht!!!
alleen die harde schijf van IBM doet vaag heb al in andere topics gelezen dat IBM een password op de HDD zelf zet en die moet ik er dus af zien te krijgen

• generation
je kunt niet eens formatteren want eerst moet je password invoeren.
leest dus niet van A:
ook al verander je dat in bios dat ie van A: moet booten

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dan kan je drie dingen doen lijkt me... Met een diskette opstarten, en dan alle partities die er op zitten verwijderen (met Partition Magic bijvoorbeeld), of een convertortje kopen (fl 25,-), en die harde schijf in je pc hangen en dan met je gewone pc alle partities er af halen en formateren.
Als laatste kan je ook nog contact opnemen met IBM. Die kunnen je er vast wel mee verder helpen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op vrijdag 16 november 2001 12:58 schreef pouw0174 het volgende:
je kunt niet eens formatteren want eerst moet je password invoeren.
leest dus niet van A:
ook al verander je dat in bios dat ie van A: moet booten
Dan zit het wachtwoord dus niet op je HD zelf. Als je zegt dat ie van je FDD moet booten, en je krijgt dan alsnog een verzoek om een wachtwoord, dan kan het niet van je HD zijn lijkt mij. Als ik op mijn computer of laptop zeg dat ie van FDD moet booten, dan doet ie helemaal niets op zijn HD.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

misschien eens op de IBM site kijken of er een tooltje is om die schijf *helemaal* leeg te krijgen??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

In diagnoseprogramma's van harddisk-fabrikanten zit wel eens een optie om de eerste paar sectoren van de harde schijf met nullen te overschrijven.
Je hebt grote kans dat je daarmee de password-utility overschrijft en dus verwijderd :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• generation
ja is wel leuk maar ik kan dus niet eens in de bios komen als die HDD er in zit
lukt alleen als de org. schijf van toshiba er in zit!

ben bang dat hier geen oplossing voor is

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

is het dan geen beveiliging in de notebook zelf die je uit moet schakelen? is het password venstertje in dezelfde style als de BIOS van de notebook?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• generation
nee heb net weer wat tooltjes gebruikt maar krijg geen toegang tot schijf voordat hdd er in zit

Verwijderd

Ken het probleem gedeeltelijk :Y)
Alleen deed de Harddisk het WEL in een ander laptoppie maar niet in .....
Heb het altijd opgelost door de HD netjes te formatten in een schone laptop en de MBR te killen.
Daarna in het laptoppie waarin die om het pasword vroeg en volia, lopen als een zonnetje.

Probleem lijkt mij toch echt in combi HD en laptop te liggen. en Ja zo'n combi kan op de e.o.a. manier om een psw vragen :(

Suc6

• DutchMan
  • Laatst online: 13-01-2025

DutchMan

NederlandseMan

Op mijn werk gebruik ik een tool die je op de lpt poort aan sluit (soort van doorverbindingen) en door deze tool gaan ALLE passwords uit de machine >:)
Zover is weet is er dus geen andere manier om een passwordt uit een toshiba notebook te halen. :)

laterz

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• generation
geloof niet dat het nog over het onderwerp gaat waar ik over begon
ik HEB het wachtwoord van de laptop wel alleen zijn IBM hardeschijfen beveiligd en daar moet je dus een wachtwoord voor invoeren voordat ie dus pas toegangkelijk wordt en die heb ik niet verder kan ik overal inkomen in de bios en opstarten doet ie wel. Alleen moet ik dan wel de orginele schijf van toshiba plaatsen

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 12:01 schreef pouw0174 het volgende:
geloof niet dat het nog over het onderwerp gaat waar ik over begon
ik HEB het wachtwoord van de laptop wel alleen zijn IBM hardeschijfen beveiligd en daar moet je dus een wachtwoord voor invoeren voordat ie dus pas toegangkelijk wordt en die heb ik niet verder kan ik overal inkomen in de bios en opstarten doet ie wel. Alleen moet ik dan wel de orginele schijf van toshiba plaatsen
Kan je hem niet als 2e HD aansluiten?
Doe dit altijd bij Dell laptops in een extra HD bay.
Dan MBR killen, formateren en werken. werkt bij mij altijd en is ook eens gelukt bij zo'n IBM disk.
Pagina: 1