Toon posts:

Pc reageert niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorig week heb ik mijn pc wel bijna 5 keer :( geformateerd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb het volgende probleem:
Nadat ik windows 98 heb geïnstalleerd is er niks aan de hand. Ik begin dan met het installeren van software voor de onderdelen, ook geen probleem. Cdrom player reageert dan ook nog goed. Maar op een gegeven moment dan begint de pc heel langzaam te reageren. Cd's die lang in een speler blijven haken, programma's die ik wil installeren doen het niet tenzij ik heel wat keer de window "deze computer"open en sluit |:( . Voor het formateren had ik ook vaak dat als ik dingen weg gooide van m'n computer dat het dan heel langzaam ging, window reageerde dan voor een tijdje niet

Ik dacht eerst dat het aan mijn werkgeheugen lag, maar daar heb ik een paar maanden geleden ook geen problemen mee gehad, toen moest ik ook alles opnieuw installeren. Ik zou willen weten of dit probleem bekent is bij iemand en wat ik hiertegen kan doen.

ASUS P2BF, 256 MB , Creative Live Soundcard, 23 GB HD, Pioneer DVD 116, Plextor 1210A, PCTV Rave, TNT1 16MB
(512MB eerst, maar 256 weggehaald om te kijken of het iets uitmaakte, had ook Windows XP erop staan, maar heb die eraf gegooid)

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Ik dacht eerst dat het aan mijn werkgeheugen lag, maar daar heb ik een paar maanden geleden ook geen problemen mee gehad, toen moest ik ook alles opnieuw installeren. Ik zou willen weten of dit probleem bekent is bij iemand en wat ik hiertegen kan doen.
Wel of geen problemen. Ik weet niet hoe je de boel geformatteerd hebt (met of zonder bootflop). Het zou een virus kunnen zijn namelijk (maar wel onwaarschijnlijk).

Probeer te achterhalen na welk programma de boel ineens
trager wordt. Of na welke drivers. Gewoon 1 programma/driver tegelijk installeren en kijken.

Het kan geen kwaad om je geheugen te testen. Maar mocht dat
defect zijn, dan had je dat waarschijnlijk al tijdens de
installatie gemerkt.

Een goed programma om je geheugen te testen vind je bij
http://www.teresaudio.com/memtest86/.

Live every day, as if it's your last one

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Postie voor de link. Ik heb zojuist die programma uitgevord en het blijkt dat er niks mis is met mijn geheugen :). Ik ben nu bezig met Norton antivirus. Vandaag heeft Norton een virus in een mail onderschept, dus ga ik voor de zekerheid alles even checken.
Ik heb via de opstartdiskette van W98 geboot en onder dos geformateerd. Verder denk ik dat na het installeren van DirectX8 en BLeem de handel een beetje raar is gaan doen

Verwijderd

Je kunt altijd nog met fdisk de hele partitie verwijderen en er weer opnieuw opzetten. Zo weet je zeker dat er nix achter blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels 2 virussen gevonden, Backdoor.Subseven, en W32.annoying.worm. Blijkt dus dat er iemand op mijn computer zat zonder dat ik het wist en die kon alles veranderen en zien, kon ook pics nemen van mijn desktop met de draaiende programma's. Ik ben eerder een keer geïnfecteerd door een womr en toen was m'n computer ook langzaam.:( Als iemand weet hoe ik z'n IP kan vinden graag

Ik ga prosacman's advies opvolgen en de hele partitie verwijderen. Wat moet ik dan kiezen?

Heb even dit bericht ge-edit. Die virussen bleken in mijn vorige virusscan folder te zitten, ze waren gequarantined.
Weet iemand of ze dan nog actief kunnen zijn?

Verwijderd

dat W32.annoying.worm virus is gevaarlijk he!!

Ohja!: weetje ik denk dat het aan dat W32 virus ligt, iemand had ook last van precies wat jij hebt, zijn pc was heel langzaam enz..terwijl hij hem past nieuw had..dus hij ging scannen vond dat virus en weetje je kan hem heel moeilijk verwijderen, tenminste hij norton kon niet bij hem verwijderen, daarna heeft hij geformat en nu doet ie het goed!!

maar weetje, jij hebt ook geformat he..waarom heb je daar dan last van??

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52
Waarschijnlijk zit het virus in een programma wat je installeert. Na een format van je schijf blijven alleen bootsectorviri over. De viri die jij gevonden hebt zijn dat niet. Dus is fdisken niet echt nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee HD, 8 GB + 15 GB. Ik heb alleen die van 8 Gb geformatteerd. Die virus bleek dus gequarantined in mijn andere virusscanner (PC-Cillin). Ik gebruik nu Norton en deze kon inderdaad de virussen niet verwijderen. Denk dat ik alle twee schijven opnieuw ga formateren en er een permanente Firewall zet.

Weet iemand of die virussen actief blijven als ze worden gequarantined?

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
Op vrijdag 16 november 2001 15:52 schreef Wolverine het volgende:
Ik heb twee HD, 8 GB + 15 GB. Ik heb alleen die van 8 Gb geformatteerd. Die virus bleek dus gequarantined in mijn andere virusscanner (PC-Cillin). Ik gebruik nu Norton en deze kon inderdaad de virussen niet verwijderen. Denk dat ik alle twee schijven opnieuw ga formateren en er een permanente Firewall zet.

Weet iemand of die virussen actief blijven als ze worden gequarantined?
nee de virusen blijven dan niet actief daat zorgt de virus scanner echt wel voor :P

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Pagina: 1