Gigabyte GA-7VTXE (kt266a)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom hoor ik niemand over dit mobo????/ :?

schijnt erg goede prestaties neer te zetten, is al beschikbaar (dacht ik zo), en is erg goedkoop met (zo rond de 300,-).

Ik heb er zelfs nog geen reviews van gezien..

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter zoeken, er zijn veel meer mensen die dit een prachtig board vinden, en dat is het volgens mij ook wel. (maar geef mij maar Abit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Omdat Gigabyte nu eenmaal niet een erg goede naam heeft opgebouwd in de afgelopen tijd. (Geen overclock functies en slechte prestaties.)
Dit is nu wel veranderd maar als je dit eenmaal in je hoofd hebt is het moeilijk om dit nog eens te proberen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
is ie nu wel goed te oc'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Naar het schijnt wel ja.
Heeft in ieder geval alle opties hiervoor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een Gigabyte GA-7DXR is echt een top bord. Kan multiplier verhogen, kan FSB verhogen (tot 250Mhz stapjes van 1 Mhz), kan core voltage verhogen, kan AGP voltage verhogen, kan geheugen voltage verhogen. Is super stabiel, hij is gewoon fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook gekozen voor de gigabyte GA-7 VTXH.
Deze kost bij ledos 329 degene die jij bedoelt kost 289.

Ik heb hiervoor 3 mobo's van MSI gehad. De 5169,k7t pro2,EN als laatste de msi k7t turbo.

Ik twijfelde nu tussen de msi 6380 en de gigabyte.
Maar omdat ik al 3 van msi had gehad heb ik nu voor de gigabyte gekozen. Deze is erg stabiel en eenvoudig over te klokken. Die van mij heeft een onboard lan en Creative CT-5880 sound chip.

Ik hoop dat ik hem komende dinsdag in huis heb. Volgens mij is ledos niet zo snel met het verzenden. Ik had hem al eergisteren besteld en verder niets meer van gehoord ook niet dat ze hem de deur uit gestuurd hebben. Ze zullen wel 1x p week de boel inkopen.

Duurt het lang dan krijgen ze een - op de survey :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 'm nu een week of 3 draaien, (GA-7 VTXH) fijn bord.
OC'e gaat niet goed, ik kan geen geheugen voltage omhooggooien, dus mijn 1700+ loopt nu als een 1800+ met iets hoger voltage op de cpu.
XP loopt iig als een zonnetje hierop, lekker snel en stabiel. als je een stabiele snelle komplete kt266a zoekt hoef je niet verder te kijken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die VTX-E net gekocht vandaag, dus ik kan er nog weinig over vertellen, maar de doos ziet er goed uit :+ Ik ga hem zo inbouwen dus ik vertel later nog wel hoe hij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 22:53 schreef bwe het volgende:
ik heb 'm nu een week of 3 draaien, (GA-7 VTXH) fijn bord.
OC'e gaat niet goed, ik kan geen geheugen voltage omhooggooien, dus mijn 1700+ loopt nu als een 1800+ met iets hoger voltage op de cpu.
XP loopt iig als een zonnetje hierop, lekker snel en stabiel. als je een stabiele snelle komplete kt266a zoekt hoef je niet verder te kijken.... :)
Waarom klok je hem dan niet over via de MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 22:15 schreef Rick2001 het volgende:
Omdat Gigabyte nu eenmaal niet een erg goede naam heeft opgebouwd in de afgelopen tijd. (Geen overclock functies en slechte prestaties.)
Dit is nu wel veranderd maar als je dit eenmaal in je hoofd hebt is het moeilijk om dit nog eens te proberen.
Gigabyte geen goede naam??? :?
altijd stabiele plankjes die vaak nog erg goede prestaties neerzetten

En daarnaast wordt GB door AMD gebruikt voor de reference plankjes.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met dit board en een Zahlmann CNPS 5000(+)???*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 23:56 schreef ureal het volgende:

[..]

Waarom klok je hem dan niet over via de MP?
gedaan, van 11*133 naar 11,5*133..
meer gaat niet goed!(met coolermaster ep5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 266A bordjes van GB zijn stuk voor stuk geweldige borden, ik heb van het begin af aan deze borden beter gevonden dan de andere (die ook wel goed zijn hoor).

Maar ik denk dat er hier op GOT veel wordt nagepraat, en naar naamsbekentheid word gekeken.
Terwijl het eigenlijk beter zou zijn op naar verviews en specs te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 12:00 schreef bavariaboy het volgende:
de 266A bordjes van GB zijn stuk voor stuk geweldige borden, ik heb van het begin af aan deze borden beter gevonden dan de andere (die ook wel goed zijn hoor).

Maar ik denk dat er hier op GOT veel wordt nagepraat, en naar naamsbekentheid word gekeken.
Terwijl het eigenlijk beter zou zijn op naar verviews en specs te kijken
idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie d'r nergens reviews van enzo, Gigabyte moet toch eens wat meer aan hun promotie doen want dit bord schijnt gewoon SUPERgoed te zijn (een van de snelste socket A bordjes van dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=317914/1/999]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n VTX-E inmiddels ingebouwd en werkend. Ik ben heel tevreden met m'n aankoop, want hij werkt perfect en is erg snel. Ik ben nog niet begonnen met oc'en maar volgens mij is dat ook wel goed te doen op dit bordje. Zeker met die software die erbij zit... >:) Daarmee kan je namelijk vanuit windows je processor oc'en en nog meer instellingen veranderen (volgens de handleiding dan), maar het ziet er goed uit. Ik vind dit bordje zeker een aanrader. (Moet alleen m'n kabelmodem nog aan de praat krijgen op de com poort, volgens mij staat die standaard uit in de bios, want hij kan telkens niet communiceren met de modem in windows, dus vandaar dat ik nog van m'n oude pc'tje moet posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Welke van de gigabyte AMD bordjes met KT266A heeft nu de beste overklok opties, en welke zijn dat dan?

Ik wil hebben een divider van 1/5 (voor de 166 klok)
instelbaar voltage voor agp ,mem, proc, en IO

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

*schop*
Ik hoorde iets van rottebios chippies welke gemerkt zijn, waar moet ik op letten om te zien of het een goeie is of niet???

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
vandaag de GA-7VTX-H besteld. :Y)

Krijg em denk ik week 48 geinstalleerd. Ik laat zeker wat weten als ik hem uitgetest heb.

Wat me op voorhand beviel:
-@BIOS
-Dual Bios
-Passieve koeling op Northbridge (een fan is er zo opgezet)
-koele kleur
-processorvoet vrij voor 8cm koelblok

Mischien iets minder te tweaken dan de 7DXR, maar die kost ook wat meer. Dat verschil maakt de KT266a weer goed. *D

Alleen die-hard Overclockers willen een ander bord zoals een EPoX. :7

SOYO is te duur met alle opties, Asus zie ik niet zitten, MSI krijgen straf voor hun release-kwliteit, I-will en Tyan zijn geen optie voor mij, ABIT is niet stabiel genoeg (sommige borden uitgezonderd).

Ja, Gigabyte is prima. Geen geluiden betekent ook geen slechte geluiden. ;) En er zijn best wel wat borden van hun in omloop.

Later.

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze Gigabyte jongen vrijdag op de HCC kopen, nog wel een paar vraagjes :)

1) Het is dus zeker een 10/100mbit netwerkkaartje wat er op zit of niet? Ik wil hier namelijk mijn @home kabel op aan sluiten en een pci slot vrij maken.
Mocht dit niet kunnen, dan vraag ik me af of deze optie uit te schakelen is in de bios, want ik neem aan dat dat het opstartproces redelijk zal vertragen.

2) Hij is echt out of the box ready voor de xp1800+ (misschien 1700+ of 1900+ ligt aan de prijzen en mijn budget). Hiermee bedoel ik dus geen biosupdates etc (ik update wel, maar niet meteen, ik wil eerst een weekje draaien om te kijken of alle gekochte onderdelen voldoen en stabiel blijven).

3) Ik snap het nog steeds niet wat je nu moet doen als je de proc teveel hebt overgeclocked, hoe zet je hem weer terug op zijn orginele waarden zodat ie weer boot? Of werkt heel het overclock gebeuren met jumpers?

4) Zijn er al sites bekend met de ideale globale bios instellingen voor bijv je memory etc (tweaks geen oc's)

5) Is het verstandig om de chipset te coolen, want deze heeft als 1 van de weinige kt266a chipsets geen actieve cooling.

6) Hoe zit het met garantie van gigabyte zelf etc. En zit er een bedrijfje ervan in NL (sorry de gigabyte site ligt plat)

Dat was het :)

Ik zal vrijdag avond mijn eerste ervaringen en benchmarks met dit bordje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op maandag 19 november 2001 02:58 schreef funksngrooves het volgende:
Ik ga deze Gigabyte jongen vrijdag op de HCC kopen, nog wel een paar vraagjes :)

1) Het is dus zeker een 10/100mbit netwerkkaartje wat er op zit of niet? Ik wil hier namelijk mijn @home kabel op aan sluiten en een pci slot vrij maken.
Mocht dit niet kunnen, dan vraag ik me af of deze optie uit te schakelen is in de bios, want ik neem aan dat dat het opstartproces redelijk zal vertragen.
Het is inderdaad een 10/100mbit netwerkkaart. Je kan je kabel er op aansluiten: wel je MAC-adres van je netwerkkaart invullen bij de drivereigenschappen van het kaartje, of het MAC-adres van het onboard kaartje doorgeven aan je provider. Dit uiteraard alleen als je provider checkt op MAC-adres.
2) Hij is echt out of the box ready voor de xp1800+ (misschien 1700+ of 1900+ ligt aan de prijzen en mijn budget). Hiermee bedoel ik dus geen biosupdates etc (ik update wel, maar niet meteen, ik wil eerst een weekje draaien om te kijken of alle gekochte onderdelen voldoen en stabiel blijven).
Ja, hij is echt out of the box ready voor de XP processoren. Er is geen BIOS-update nodig.
3) Ik snap het nog steeds niet wat je nu moet doen als je de proc teveel hebt overgeclocked, hoe zet je hem weer terug op zijn orginele waarden zodat ie weer boot? Of werkt heel het overclock gebeuren met jumpers?
Nee, niet heel het overclockgebeuren werkt met jumpers. Er is alleen een 100/133 Mhz jumper. Deze moet uiteraard op 133 Mhz staan. Via je BIOS kan je de frontsidebus in 1 Mhz stappen verhogen. Als je deze FSB te hoog hebt gezet en je PC boot niet meer, dan zet je bovengenoemde jumper op 100Mhz. Je PC zal dan gewoon weer opstarten zodat je je BIOS in kan om de FSB waarde te wijzigen. Verder is er nog een 5-voudige dipswitch aanwezig waarmee je de multiplier kan instellen als je je Athlon unlocked hebt. Deze staat standaard op AUTO. In het BIOS zit tot op heden geen multiplier setting.
4) Zijn er al sites bekend met de ideale globale bios instellingen voor bijv je memory etc (tweaks geen oc's)
Die zijn niet zo moeilijk bij dit bord. In de chipset features gewoon het volgende instellen:

TOP PERFORMANCE aan
CONFIGURE SDRAM BY SPD uit
SDRAM CAS LATENCY 2
SDRAM COMMAND RATE 1T
AGP FAST WRITE aan als je videokaart dit ondersteunt, check bij de fabrikant
AGP READ SYNCHRONISATION
PCI DELAY TRANSACTION aan

Ik heb met WPCREDIT gekeken of er met TOP PERFORMANCE aan nog iets aan de timings te verbeteren viel, maar voor zover ik kon zien stonden alle optimalisaties (waaronder 4-way interleaving) aan. :)
5) Is het verstandig om de chipset te coolen, want deze heeft als 1 van de weinige kt266a chipsets geen actieve cooling.
Kan je doen, maar is niet nodig. Misschien leuk als je wilt proberen op >155 FSB te draaien.
6) Hoe zit het met garantie van gigabyte zelf etc. En zit er een bedrijfje ervan in NL (sorry de gigabyte site ligt plat)
Gigabyte geeft sinds begin dit jaar 3 jaar fabrieksgarantie op zijn moederborden. Dit is een stukje van de techsupport:

[i]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GigaByte doesn't sell anything to end users including manuals, cables, M/Bs, or video cards.

You must get the RMA from your vendor.

We only give RMAs to our authorized vendors and distributors.

The Only thing we provide is Tech support.

Starting January 1st 2001 (based on date code of product) our M/Bs carry a 3 YEAR LIMITED WARRANTY

if your M/B was built before January 1st 2001 your M/B still carries a 1 year LIMITED WARRANTY

In order to get the RMA for repair or replacement you must get the RMA from the vendor or distributor.

We do this for 2 reasons

1. Shipping costs, we get a better rate for bulk shipping multiple units of M/Bs between the vendor/distributors and ourselves, then shipping to one or 2 M/B to and from end users. For the cost of you shipping 1 M/B to us (approx $10 to$ 20) we can ship10 to 20 M/B for about the same price.

2. We do this to protect our authorized vendors from the gray market. An example, we manufacture OEM M/Bs for MicronPC. These M/B's take our standard consumer M/B and modify it per their spec. In one case that M/B would only boot with an Athlon 1.0 or 1.1 gig @ 200Mhz FSB, it would not even work with a Duron. There were also a lot of other features and parts that were removed or disable on that M/B to cut costs.

Well after we sold a lot of them to MicronPC they decide to change the spec. so they dumped all those M/B on to the gray market. Most of them ended up on U-bid or Tiger Direct.

When people bought these M/Bs from the gray market they are taking money out of our authorized vendors pockets.

They most likely are not told of the limitations of the M/B and lack of warranty(we only had an exchange police with MicronPC for their system builds)

About the only thing we provide for those end users that bought that M/Bs is the Front panel header information. This allows the end user to hook up the front panel lights, power switch ETC., since all OEM M/B have a different front panel configuration than our normal consumer M/Bs.
~~~~~~~~~~~~~~~~~[/i]

Verder nog vragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 09:09 schreef Cap het volgende:

Verder is er nog een 5-voudige dipswitch aanwezig waarmee je de multiplier kan instellen als je je Athlon unlocked hebt.
De VTXE heeft die dipswitch niet! Die zit alleen op de VTXH! Ook de onboard 10/100 Mbit netwerkkaart is een extra feature van de VTXH. Deze ontbreekt dus ook op de VTXE. Je zou dus kunnen zeggen dat de VTXE een budget versie is van de VTXH...

Let dus wel ff goed op welke je koopt als je deze extra's wil hebben, want de borden zien er verder precies hetzelfde uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op maandag 19 november 2001 15:17 schreef Tifosi het volgende:

[..]

De VTXE heeft die dipswitch niet! Die zit alleen op de VTXH! Ook de onboard 10/100 Mbit netwerkkaart is een extra feature van de VTXH. Deze ontbreekt dus ook op de VTXE. Je zou dus kunnen zeggen dat de VTXE een budget versie is van de VTXH...

Let dus wel ff goed op welke je koopt als je deze extra's wil hebben, want de borden zien er verder precies hetzelfde uit...
Inderdaad. Gezien de LAN vraag nam ik aan dat hij doelde op de VTXH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 19:17 schreef Cap het volgende:

[..]

Inderdaad. Gezien de LAN vraag nam ik aan dat hij doelde op de VTXH!
Daar doelde ik inderdaad op, ik heb mijn huiswerk wel een klein beetje gedaan :P

Heel erg bedankt cap, lekker duidelijk, normaal blijf ik vaak nog met vragen zitten maar nu niet meer :)

Thanx!
100% zeker ik ga de VTXH kopen op de HCC (ipv 99%)
Pagina: 1