Op vrijdag 16 november 2001 12:30 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord van die test om iets met glasvezel onzichtbaar te maken, de vezels vangen aan de achterkant van het voorwerp het licht op van de 'achtergrond' en dat beeld gaat via de glasvezels naar de voorkant, waar het licht wordt opgevangen voor de toeschouwer. Het werkte maar in 1 richting dus, en het resultaat kan ook nooit echt overtuigend zijn natuurlijk. Je kunt je zichtbaarheid er wel flink mee verminderen.
Daar dacht ik ook aan! Ik heb er trouwens nooit van gehoord, maar ik zat daar wel aan te denken.
Dus als je iets hebt waar geen licht doorheen kan gaan, kun je het ook niet zien, dus tis onzichtbaar. Voorzover ik weet is dit niet mogelijk..

..
Maar licht kan je breken, dus wat als je nou het licht wat eigenlijk op jou 'onzichtbare' materiaal komt in een andere richting breekt, en het licht dat achter het materiaal zit, volgens de 'glasvezel' methode naar voren tovert.. dus like this..
Het licht van de kleine rode box, achter de 'ontzichtbare' grote blauwe box, word via de zijkanten van de blauwe box (via dunnen draden) naar voren gebracht, waar de lichtstralen weer de rode box vormen...
in the meanwhile word het licht dat misschien nog tussen het licht van de rode box op de voorgrond komt, naar andere kanten gebroken via de voorkant van de blauwe box, zodat je misschien wat lichtpuntjes ziet, maar toch bijna ontzichtbaar..
well tell me, waarom is dit niet goed