Toon posts:

Ati rage 128 gl problemen in XP & ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een computer staan, PIII 800, van de Vobis, met een Ati rage 128 GL erin, onder windows ME installeert ie hem prima, maar zo gauw ik de resolutie wil aanpassen krijg ik een vastloper. Het systeem zit dus gewoon compleet vast.
Daarna XP geinstalleerd, buiten de veilige modus gaf ie geen beeld. Toen kaartje uitgeschakeld bij Device manager, toen kon ik de resolutie wel aanpassen en werkte het kaartje (op de open gl etc na) wel. Heb ook al nieuwe drivers geprobeerd van Ati, maar het kaartje wil gewoon niet werken. (hij heeft het 9 maanden wel gedaan.)

alvast tnx voor help :)

(ps. de vobis heeft um nagekeken en die zeiden dat het kaartje goed was.) Maar werken deed ie niet...

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:04 schreef cmdr_sm het volgende:
[knip]...van de Vobis...[/knip]
Is natuurlijk ook een goed plan; kopen bij Vobis...
-> Ze hebben hem nagekeken? Dat doen ze daar zonder hem open te maken -> als de kap goed gemonteerd is moet het goed zijn >:)

Collega van mij heeft bij de Vobis gewerkt; dat gaat dus zo:
- Klant koopt PC
- PC wordt ff in 10 minuten in elkaar gestampt
- Klant komt terug met problemen
- paar kabeltjes vergeten aan te sluiten; fixed in 5 min.
- klant komt weer terug; vage problemen
- zal dan wel mainboard zijn, daar hebben ze een grote stapel van in de hoek staan,
dus je trekt er een uit de stapel van het zelfde type (zo van "hij lijkt er wel op", gooit het vermoedelijk defecte mainboard weer bovenop de stapel
(tsja, misschien werkt het bij de volgende klant wel...)
Vervolgens schroeven ze de prut weer in elkaar,
Booten; hij komt door de BIOS heen, dus da's goed.
Niet wachten tot windows is gestart, dat duurt te lang;
geef maar weer mee aan de klant: als het toch niet helemaal goed was, komt de klant toch weer vanzelf terug...

pfoei, wat een tekst... Maar goed -> dit zijn dus MIJN ervaringen met Vobis, ik wil niemand zeggen wat ie moet doen of laten.

-> laat hem anders even nakijken in een andere winkel...

Verwijderd

Topicstarter
hijs ook niet van mij, maar van een kennis. Ik bouw me eigen prut wel :)