Mijn nieuws tv heeft (slechts) 10 pagina's teletekst geheugen. Maar... wat houdt dat eigenlijk in?!? In de handleiding staat hier niets over. Ik merk wel dat als ik pagina 101 oproep, dat pagina 102 ook gelik oproepbaar is. Maar ook weer niet altijd. Kan iemand mij uitleggen hoedeze functie precies werkt? (Ik heb een JVC 24 inch breedbeed, de AV24WT5EP (EP staat op de handleiding: overal heet 'ie verder 5S...?)
Verwijderd
Bij mij (zo'n Philips breedbeeld blabla) slaat hij alle TT-pagina's op. Zo zijn ze snel oproepbaar, zonder wachten.
Dit 'cachen' is per kanaal en hij moet helemaal opnieuw beginnen als je naar een nieuw kanaal schakelt. De TT-code zit in het bestaande TV-signaal verborgen en het kan dus stukje-bij-beetje geladen worden (vandaar dat tellen). De cache slaat dit op en toont het als jij het opvraagt.
Jij hebt dus 10 pagina's geheugen (misschien voor de laatste 10?)
Dit 'cachen' is per kanaal en hij moet helemaal opnieuw beginnen als je naar een nieuw kanaal schakelt. De TT-code zit in het bestaande TV-signaal verborgen en het kan dus stukje-bij-beetje geladen worden (vandaar dat tellen). De cache slaat dit op en toont het als jij het opvraagt.
Ja, dat vraag ik me dus af... En dat opslaan: dat gaat net zo snel (of beter gezegd langzaam) als dat het normaal duurt om een andere pagina te bekijken? Ik bedoel: gaat 'ie voor elke volgende pagina weer helemaal 'het klokje' rond?Op vrijdag 16 november 2001 11:28 schreef Rogge het volgende:
Verwijderd
Zou het kunnen dat je 10 paginanummers kunt programmeren ofwel in het "geheugen" kunt stoppen?
Nee! Als je naar de kanaal zapt, begint ie gelijk met TT opslaan. Dus als je zeg maar 2 minuten al naar een kanaal zit te kijken en dan pas TT aanzet, heeft ie alles al gecached. (behalve die pagina's die uit 7 delen of zo bestaan, want die komen achter elkaar).
Dus als je naar een kanaal zapt en gelijk de TT aanzet, moet je wachten.
Dus als je naar een kanaal zapt en gelijk de TT aanzet, moet je wachten.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Bij zoŽn "Philips breedbeeld blablabla" is het zo dat bij het opvragen van bijv. pagina 601 de 600 voorliggende en de 600 achterliggende paginaŽs gecached worden. (geheugen = 1200 pags.)
Dus een geheugen van 10 paginaŽs zal waarschijnlijk inhouden dat je 5 paginaŽs voor en 5 na zal cachen.
Dus een geheugen van 10 paginaŽs zal waarschijnlijk inhouden dat je 5 paginaŽs voor en 5 na zal cachen.
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
Verwijderd
Ja dit is nou eenmaal het systeem. De kleine stukjes text zit in het TV-signaal. Bij de laaste pagina begint het gewoon weer opnieuw.Ja, dat vraag ik me dus af... En dat opslaan: dat gaat net zo snel (of beter gezegd langzaam) als dat het normaal duurt om een andere pagina te bekijken? Ik bedoel: gaat 'ie voor elke volgende pagina weer helemaal 'het klokje' rond?
Als je op 101 zit en je vraagt 600 op dat moet je gewoon even wachten totdat 'pagina' 600 voorbij komt.
teletekst via een TV-kaart gaat zonder wachten
Pagina: 1