ICQ voor KDE

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie in KDE screenshots wel eens een ICQ die exact op die van Mirabellis lijkt.
Welke is dat?
Ik heb LICQ geinstalleerd maar die ziet er echt uit om te :r

Ik gebruik KDE2.
Met LICQ (gebruik ik altijd onder GNome) had ik het probleem dat sommigen mij wat stuurden, maar ik kreeg het nooit. Ook authorization requests kwamen niet altijd aan.Hebben meer mensen daar last van?

Verwijderd

kxicq, maar of die nog werkt? Nieuwe (win) icq clients praten niet meer tegen clients die nog oude icq protocol gebruiken. Nieuwe protocol zit (dacht ik) alleen in gaim, correct me if i'm wrong...

Hope this helps... ;)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nog een vraag nu we het over messengers hebben: Zijn er mensen die een MSN-messenger voor Linux gebruiken? Werkt dat goed?

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
ccmsn roelz :) Doet alleen beetje moeilijk met mensen die rare tekens zoals een \ in hun nick hebben zitten.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik gebruik hier gabber (jabber client) voor msn, werkt prima

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12

zwik

randomized

Ik gebruik ook Gabber voor MSN. Ik zoek alleen nog een goede ICQ client die ook groups kent en ook met lijsten op de servers van ICQ kan werken.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Gaim kan ook msn'en. Werkt zeer goed, is mijn ervaring.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kxicq draait hier gewoon goed, zat bij Suse 7.3, lekker makkelijk te configureren.

Het enige probleem is dat je geen nieuwe gebruiker kan aanmaken met dit programma..

Kent iemand een ICQ voor Linux waarmee dat wel kan?

Nothing is impossible

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op vrijdag 16 november 2001 21:45 schreef ~Destructor() het volgende:
kxicq draait hier gewoon goed, zat bij Suse 7.3, lekker makkelijk te configureren.

Het enige probleem is dat je geen nieuwe gebruiker kan aanmaken met dit programma..

Kent iemand een ICQ voor Linux waarmee dat wel kan?
Tja. nieuwe user aanmaken met useradd o.i.d., en dan instellen dat KDE kxicq moet opstarten met die user. In GNOME kan je dat ook wel instellen denk ik, en anders doe je even een "su <user>" in een terminal, en start je 'm van daar op?

Zou wel kunnen zijn dat je even "xhost +localhost" moet doen als je huidige gebruiker.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 12:49 schreef Remenic het volgende:
[..]
Tja. nieuwe user aanmaken met useradd o.i.d., en dan instellen dat KDE kxicq moet opstarten met die user. In GNOME kan je dat ook wel instellen denk ik, en anders doe je even een "su <user>" in een terminal, en start je 'm van daar op?
Zou wel kunnen zijn dat je even "xhost +localhost" moet doen als je huidige gebruiker.
Ik denk dat hij een icq user bedoelt, met licq kan dat wel dacht ik, maar ik weet het niet zeker.

edit: Vaag, er kwamen te veel enters...
Pagina: 1