Toon posts:

(Citrix) Printer probleem, voor de expert (Dalton)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik heb een vraag over hoe je het beste kunt werken met de printers onder de Terminal Servers. Wij hebben een PDC en 3 TS (Terminal Servers) Ik zou graag alle printer drivers geinstalleerd willen hebben alleen op de PDC is dit mogelijk?? Nu staan ook de drivers op de TS. Deze wil ik graag er af hebben. Wat kan ik het beste doen?? We werken hier met login scripts voor de gebruikers en dan met defprint /d "sharename" Ik wil hebben, dat het gebruikers script wordt geladen en dat hij kijkt welke printer hij nodig heeft en deze dan haalt van de pdc!
WIE KAN MIJ HELPEN??

Verwijderd

Zonder de urlŽs aangedragen door smiley bekeken te te hebben, vertel ik je uit eigen ervaring dat dit niet gaat werken. In Metaframe XP zit een "universal" driver waarmee je met iedere printer zou moeten kunnen printen. Echter wel met de beperking van 300DPI en zwart/wit

Mijn ervaring is dat je alle drivers die je ondersteund moet installeren op je TS en je printers moet mappen aan de driver die je wilt gebruiken, maar volgens mij heb je daar zelf al ervaring mee.

Je zou natuurlijk een verschikkelijk algemene driver kunnen installeren op je TS en vervolgens alle in gebruik zijnde printers daarnaar mappen. Je levert wat in, maar het is wel minder werk.

Let wel op! Niet alle printerdrives werken goed met MF!
Sommige veroorzaken een BSOD (Blue Screen of Death)...

Kortom, het blijft drivertjes plaatsen op elke TS server waarvan/waarmee/waarop geprint wordt...

Succes...

Verwijderd

Nog iets..
Mocht je het niet fraai vinden om alle geinstalleerde printers te zien op je TS, dan kun je deze na installatie gerust weer verwijderen.

Het is alleen van belang dat de driver blijft staan, en dat gebeurd nadat je de printer van de server hebt verwijderd. :P

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:37 schreef Succeed het volgende:
Zonder de urlŽs aangedragen door smiley bekeken te te hebben, vertel ik je uit eigen ervaring dat dit niet gaat werken. In Metaframe XP zit een "universal" driver waarmee je met iedere printer zou moeten kunnen printen. Echter wel met de beperking van 300DPI en zwart/wit
Dit geld alleen voor XP FR1, die sinds een week of 3 verkrijgbaar is, en alleen als je een abbonnement met subscribtion hebt.