Toon posts:

HCC: wat is wijs...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik mijn systeem steeds stukje voor stukje geupgrade, met aankopen bij de plaatselijke computerboer. Nu wil ik echter wat forser uitpakken: op de HCC wil ik het volgende kopen: een 1600+, 266A mobo (Epox...?), DDR geheugen, GeForce 3 kaart (Ti200...?) en nieuwe voeding (of kast).

Nu het volgende: hoe doen of deden jullie dat? Koop je alles her en der, net waar het het goedkoopst is, of koop je alles bij één stand/bedrijf met laagste gemiddelde prijs?

Persoonlijk zie ik een beetje op tegen het in elkaar zetten (tot nu toe alleen maar Intel-pc gebouwd: ik hoor zoveel verhalen over brakke cpu's na het verkeerd plaatsen van de koeling...). Stel je voor het zooitje werkt niet als ik thuiskom: is het dan de cpu, het mobo, geheugen... En bij welk bedrijf moet je dan als eerste aankloppen als een en ander niet werkt? Sowieso, als iets niet werkt en je hebt het gekocht bij een bedrijf uit Maastricht terwijl je zelf in Delfzijl woont...

Kort gezegd en gevraagd: alles kopen bij 1 bedrijf of niet én wat zijn jullie ervaringen met op de HCC gekochte brakke hardware en de daarop volgende sevice...?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Zorg er iig voor dat je garantiebewijzen enzo krijgt en dat het winkels zijn met een bezoekadres.
Als je het mobo, de cpu en de koeler bij dezelfde winkel koopt zetten ze de cpu en de koeler na even lief kijken vast wel voor je op het mobo. Maar volgens mij behoren de proberen met gecrackte CPU's van AMD praktisch tot het verleden. Zorg ervoor dat je een goede koeler koopt, dan moet het zeker lukken.

Ik zou zelf liever wat meer geld neertellen bij een winkel waar je later terug kan komen dan bij "goedkope Japie" (NFI tegen alle Japies hier) die na de HCC in geen velden of wegen meer te bekennen is.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Dit is nou precies de reden dat ik mijn nooit zulke grote aankopen doe op de HCC...
Voor de prijs hoef je het ook al nauwelijks te doen, is echt niet zoveel goedkoper en je moet gewoon moeilijker doen met de garantie...

Maar oed, als je het toch wilt kan je het het beste doen bij zaken die "bekend" zijn, die bv in de shopsurvey staan... Loop je iig geen risico op producten die totaal niet werken en waarvan achteraf blijkt dat er op het adres van de leverancier niets is :z (alhoewel je dit echt niet moet verwachten hoor)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijn eerste pc was een amd 800 met msi mobo
ik had overal gewoon het geodkoopste gehaald en zelf inelkaargezet

no problemo

Verwijderd

Als je zo onzeker bent moet je misschien toch maar weer gewoon naar de pc boer op de hoek gaan!!

Misschien als je mzl hebt, ben je op de hcc 100-200 piek goedkoper uit, maar als je toch van plan bent om 2000-2500 piek uit te geven aan een compleet nieuwe systeem is het het denk ik niet waard zeker als je niet zeker van je zaak bent!!

Maarja als je het nu niet doet, doe je het waarschijnlijk nooit!!

De Xp's van AMD hebben een stuk mindere brakke core dan de TB's dus zo snel zal je ze niet slopen en lees gewoon veel er over hoe je de cooler moet plaatsten, want dat is het lastigste, de CPU op de plank glijd er zo in!!

Staan op tweakers genoeg thread met goede info en als je het niet vind vraag het gewoon!!

Koop je spul niet bij een duister geen nederlands sprekend tentje en dan kan er haast niks verkeerd gaan!!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:25 schreef Beest144 het volgende:
Als je zo onzeker bent moet je misschien toch maar weer gewoon naar de pc boer op de hoek gaan!!

Misschien als je mzl hebt, ben je op de hcc 100-200 piek goedkoper uit, maar als je toch van plan bent om 2000-2500 piek uit te geven aan een compleet nieuwe systeem is het het denk ik niet waard zeker als je niet zeker van je zaak bent!!

Maarja als je het nu niet doet, doe je het waarschijnlijk nooit!!

De Xp's van AMD hebben een stuk mindere brakke core dan de TB's dus zo snel zal je ze niet slopen en lees gewoon veel er over hoe je de cooler moet plaatsten, want dat is het lastigste, de CPU op de plank glijd er zo in!!

Staan op tweakers genoeg thread met goede info en als je het niet vind vraag het gewoon!!

Koop je spul niet bij een duister geen nederlands sprekend tentje en dan kan er haast niks verkeerd gaan!!
offtopic:
Ik heb nog nooit zoveel uitroeptekens in een post zien staan :)

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:17

nexhil

BAM!

nog een tip: je kunt je spullen ook op de hcc laten testen (tegen betaling als je geen HCC lid bent)

Verwijderd

Ik koop meestal bij de grotere computerzaken waarvan ik weet dat er 1 bij mij in de buurt zit. Das 't makkelijkst als er iets omgeruild moet worden.

Software koop ik wel overal vandaan want aan een cd kan weinig mis zijn als ie orgineel is en in de orginele verpakking.

En dan heb ik nog een navulsetje inkt nodig voor mijn HP printer (noooooit meer f80,- betalen voor een nieuwe inktcartridge :( )

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Op vrijdag 16 november 2001 11:05 schreef hellogoodbye het volgende:
<knip>
Nu het volgende: hoe doen of deden jullie dat? Koop je alles her en der, net waar het het goedkoopst is, of koop je alles bij één stand/bedrijf met laagste gemiddelde prijs?
<knip>
Heb zelf vorig jaar eerst via de speciale pricewatch gekeken wat waar het voordeligst was. Vervolgens bleken mobo, processor en geheugen bij drie verschillende bedrijven het goedkoopst, maar ... plek 2 in de ranglijst was steeds hetzelfde bedrijf: dus daar alles gekocht :)

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Als je goede onderdelen wilt moet je bij je compuboer wezen waar je altijd alles weghaalt en ervaring hebt.
Als je het goedkoopste wilt hebben kijk je op de hcc of of pricewatch :)

-= Very annoying forum person =-

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Op vrijdag 16 november 2001 11:05 schreef hellogoodbye het volgende:
Tot nu toe heb ik mijn systeem steeds stukje voor stukje geupgrade, met aankopen bij de plaatselijke computerboer. Nu wil ik echter wat forser uitpakken: op de HCC wil ik het volgende kopen: een 1600+, 266A mobo (Epox...?), DDR geheugen, GeForce 3 kaart (Ti200...?) en nieuwe voeding (of kast).

Persoonlijk zie ik een beetje op tegen het in elkaar zetten (tot nu toe alleen maar Intel-pc gebouwd: ik hoor zoveel verhalen over brakke cpu's na het verkeerd plaatsen van de koeling...). Stel je voor het zooitje werkt niet als ik thuiskom: is het dan de cpu, het mobo, geheugen... En bij welk bedrijf moet je dan als eerste aankloppen als een en ander niet werkt? Sowieso, als iets niet werkt en je hebt het gekocht bij een bedrijf uit Maastricht terwijl je zelf in Delfzijl woont...

Kort gezegd en gevraagd: alles kopen bij 1 bedrijf of niet én wat zijn jullie ervaringen met op de HCC gekochte brakke hardware en de daarop volgende sevice...?
Eerst ff iets anders. Koop niet een Geforce Ti nog wat als je ook maar een kleinbeetje geeft om beeldkwaliteit.
Mijn eerst pc-doe-het-zelf-ervaring was een AMD 800 systeem best wel basic.
-De intel CPU's zijn minder fragiel en de core (wat het meest belangrijk is) raakt aanzienlijk minder snel beschadigt. Een cooler erop zetten moet je gewoon rustig en met beleid doen en dan is er niks aan de hand. Het word alleen vervelend als je steeds aan het wisselen bent van proc.
-Verder moet je zorgen NIET statische ontlading te geven, want dan is het over (kans is klein)
-Ten 3e, noteer wat namen en winkels waar een positief oordeel bij de shopservey te vinden is. Vind je die terug op de beurs en is er een leuke prijs, koop het dan daar en niet naar een no-name lame ass ik-spreek-alleen-buitenlands winkel(tje)/stand.
-KIJK GOED IN DE PRICEWATCH voordat je gaat
je kan je zelf wel lekker maken met koopjes, maar realiseer je dat als je ze via internet goedkoper kan krijgen.
-Besef dat je op Nederlands GROOTSTE pc beurs staat en dat ie er maar een keer is en geniet van alle drukte op zondag >:) nee, serieus. Er zijn zat zaken die je in je systeem wil hebben en moeilijk via de winkel te verkrijgen zijn en dan moet je ze op dat moment WEL kopen.

NEEM VEEL GELD MEE EN TRAKTEER !!!

I got a problem-solver and its name is revolver

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 22:55
Ik koop op de HCC bij mijn computerboer op de hoek (Powerline of Graficall). Die staat ook op de HCC en is daar stukken goedkoper dan normaal. Ik vergelijk het wel even met andere computerboeren in de buurt (ACI-Computers, prijslijst SWW) en de Pricewatch.

Goedkoop is leuk maar als er iets is kost het reizen naar de plek waar de computerboer zit gemakkelijk meer dan die paar guldens dat die harde schijf of processor goedkoper was.

*sig*

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Op vrijdag 16 november 2001 12:31 schreef Noisema het volgende:

[..]

offtopic:
:+

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

[..]

offtopic:
Het zijn er maar 12!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op vrijdag 16 november 2001 12:41 schreef Robocom het volgende:
Heb zelf vorig jaar eerst via de speciale pricewatch gekeken wat waar het voordeligst was. Vervolgens bleken mobo, processor en geheugen bij drie verschillende bedrijven het goedkoopst, maar ... plek 2 in de ranglijst was steeds hetzelfde bedrijf: dus daar alles gekocht :)
Zo heb ik het ook een aantal keren gedaan...hele pc bij in totaal niet meer dan 3 leveranciers besteld via t.net pricewatch. Op de HCC is het imho niet enorm veel goedkoper (nieuwe spulletjes bedoel ik dan). Voor cdroms en tigdehands spullen zit je op de HCCdagen zeer goed ! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

nou, dan ik nog ff (ook wel bekend als spuit 11 vroeger) :+

1 Kopen op de HCC is een goed idee. (shit, is het al sinterklaas?) behalve voor geheugen, dat moet je nu als een haas bestellen!!!

2 doe research: weet wat je wilt en bedenk evt alternatief. En lees vantevoren veel testen.

een Radeon 8500 ipv die Ti200 is imho een beter en even duur idee
of een Asus A7V266 of een Epox of een MSi K7T266 pro 2 RU
Wil je Raid?
Welk geheugen. Micron, Crucial of iNfineon. Echt merkgeheugen zal wel moeilijk te vinden zijn.

3 Kijk wat het kost in de pricewatch en schrijf op wat je denkt dat het mag kosten. Afhankelijk van wat het is, xx% onder de laagste prijs in pricewatch en schrijf die op.

4 kijk vantevoren op www.hcc.nl ?welke shops er staan. Koop alleen bij echt bestaande winkels (zie ook shopsurvey, maar trek je er niet teveel van aan, het gaat om de indicatie)

5 Als je het vind onder je prijs direct kopen. Anders loop de de kans na een dag dwalen alleen uitverkocht tegen te komen.

6 Het in elkaar zetten is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Doe het anders met iemand samen die het al eens gedaan heeft.
Let alleen met het opzetten van de koeler dat je de koeler erop zet en recht houd en dan de clipjes vastmaakt.

/me gaat kopen op de HCC:

Radeon 8500LE voor ~F550 of retail als die ~F625
Athlon 1600+ voor ~F375 of 1700+ als die ~425 kost
MSI K7T266 pro2 RU ~F400 of zonder RU F300
Logitech wireless desktop optical. ~F250

voor vriend uitgezocht:
Radeon 7500 ~F375
ECS K7S5a met lan ~f175
Athlon 1600+ of Duron 1000 (Morgan) ~F190
Heeft al 2x256MB Crucial DDR cas 2

/me heeft al:
Alpha 8045 koeler
Crucial 3x256MB DDR cas 2

Verwijderd

offtopic:
[quote]

[..]

[offtopic] Ik heb nog nooit zoveel uitroeptekens in een post zien staan :) [/offtopic]
[/quote]

Ja Sorry!!! is een soort afwijking!, na elke zin doe ik vaak inplaats van een punt een paar !! zal proberen te minderen!! (shit!!, oooh dam nou doe ik het weer!!)

aarg!!!!!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Gewoon ff je zooi laten testen -> kost je zo goed als niks op de HCC stand.

Wat betreft dat in elkaar zetten -> als ik het kan dan kan iedereen het wel en ik heb nu al aardig wat pc's in elkaar geknutseld en tot nu toe werkten ze altijd *D

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

ik ga ook op de hcc een compleet systeempie kope :p

ik koop alleen bij de wat bekendere bedrijven (omgeving zuid-holland). Anders gaat me pa niet rijden :)

en kijk ook ff op http://www.tweakers.net naar die bedrijven (naar meningen van andere tweakers) dan kijk je of ze een beetje positief zijn.. en dan zou ik daar wel iets kopen :)

Owja.. je kan daar ook wel wat afdingen hoor :)
iets kost 125,- je zegt dat je alleen 100,- bij je hebt :) en als ie dan nog nee zegt dan zeg je gewoon ik heb uhm daarsow voor 100,- gezien :p

en dan met de hoop dat je uhm voor 100,- mee krijgt :)

InterFreak! koopt @ HCC:
AMD Athlon XP 1800+ of 1900+
2x 512mb ram (pc 2100)
ATI Radeon 8500 retail
Maxtor 60+ 60gb U100 @ 7200rmp
MSI K7T266 Pro2
iiyama 15" TZA3823MT (flatscreen wilt me pa zo graaag :? )
Logitech Internet Navigator (toetsenbord)
Logitech Mouseman Dual Optical (muisje)
ATX 6001 Quality Midi 350 watt (alleen bij powerline verkrijgbaar dacht ik)

en dat was ut geloof ik :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
Logitech Mouseman dual optical, zo, hebben ze die ook al ;)
Van optical heb ik gehoord dat het niet echt zo geweldig is met gamen. Hoe zit het met dual-optical dan?

Out of order...

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 17:09 schreef Da_Killah het volgende:
Logitech Mouseman dual optical, zo, hebben ze die ook al ;)
Van optical heb ik gehoord dat het niet echt zo geweldig is met gamen. Hoe zit het met dual-optical dan?
Niks mis mee met gamen :)

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
Hmmm... gotta get me one of those then ;)
Voorheen prefereerden de meesten een balletje boven optical omdat het volgens hun toch lekkerder speelde en meer accuraat was. Nu niet meer dus? :?

En neem bijvoorbeeld die Razor Boomslang 1000 & 2000. Is dat dual optical dan nu minder/gelijk/beter?

Out of order...

Pagina: 1