Toon posts:

problemen met nieuwe mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik een Asus P3V4X heb met pentium 3 700Mhz krijg ik steeds als ik win 98 wil opstarten een blauw scherm wat ik ook krijg als ik een filmpje of dvd wil bekijken, benchmarken gaat perfect.:(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Een nieuw mobo werkt niet per definitie zonder re-install van je OS, ik kan uit je verhaal niet opmaken of je re-installed hebt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je of ik het eroverheen moet installeren of windows uninstallen en weer installen want eroverheen installeren heb ik al geprobeerd. |:(

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Zit er ook nieuw geheugen op je moederbord ... als dat rot is dan is dat vaak de reden van veel ellende

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Helemaal opnieuw installeren, format c enzo :o

Trouwens, zou je niet es overstappen naar XP? Kun je direct in één moeite door en zo'n P3 komt veel beter tot z'n recht.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, en sowieso kan windows9x al flink over z'n nek gaan met teveel geheugen..

Als jij inderdaad 1 gig aan geheugen in die bak hebt zitten, zou het eventueel kunnen dat het daar ook een beetje mee te maken heeft!

Gewoon inderdaad effe met een ander os proberen (en dan liefst niet 95, 98 of ME)

Blijft het probleem, dan moet je inderdaad eens aan de hardware gaan denken, zoals inderdaad geheugen.

Heb je overigens wel geprobeerd om de bios-settings te veranderen? (cas-settings en dat soort dingen!?)

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb er trouwens nu 384Mb sdram inzitten wat ik trouwens ook in mijn vorige mobo had en daar deed het het perfect in.:?

Verwijderd

Topicstarter
heb nog niet aan CAS gezeten, wat is eigenlijk het verschil tussen cas2 en 3, volgens mij staan ze bij mij op 3

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
gezien die bak geheugen die erin zit zou dat ook wel eens het probleem kunnen zijn. laat er eens 1 dimm in zitten en probeer het dan nog eens.

by the way, heb je windhoos wel geconfigd voor die bak mem? en met zoveel mem moet je ook geen win 9x/me draaien. gewoon w2k of xp!!!!

Verwijderd

Topicstarter
kan je win 98 naar win 2k upgraden of raden jullie aan een full install te nemen.(8>
Pagina: 1